افزایش قیمت مواد غذایی در بریتانیا

امتیاز دهید
فروشگاه مواد غذایی در بریتانیا

تغییرات آب‌و‌هوای از سال 2021 باعث افزایش 351 پوندی صورتحساب مواد غذایی در بریتانیا شده است و برخی از بریتانیایی ها قادر به خوردن غذا نیستند.

به گزارش یورونیوز، بر اساس یک مطالعه جدید، تغییرات آب‌و‌هوایی و افزایش قیمت انرژی باعث شده است که قبض‌های غذای خانگی در بریتانیا از سال 2021 به طور متوسط 605 پوند (697 یورو) افزایش یابد.

قیمت بالای نفت، گاز و کود در سال گذشته – ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین – از پایان سال 2021 در مجموع حدود 17 میلیارد پوند (19.6 میلیارد یورو) به قبض غذای بریتانیا اضافه کرده است.

در سال 2022، تغییرات آب و هوایی و هزینه‌های انرژی هر دو باهم، قیمت مواد غذایی را افزایش دادند ولی امسال، هزینه‌های انرژی کاهش یافته است اما آب و هوای شدید با رکوردشکنی دما در سراسر جهان همراه بوده است.

اثر ضربه‌ای بر تولید محصولات کشاورزی، قیمت‌های مواد غذایی را در سال 2023 بالا برد و نشان داد که تغییرات آب و هوایی تأثیر پایدارتری بر تورم دارند.

تورم مواد غذایی در ماه مارس به 19.2 درصد رسید که بالاترین نرخ در 45 سال گذشته است. به گفته اداره ملی آمار بریتانیا (ONS)، این نرخ در اکتبر به 7.9 درصد کاهش یافت اما قیمت‌ها در مقایسه با سال 2021 حدود 30 درصد بالاتر بوده است.

در حالی که قیمت انرژی بر اساس رویدادهای سیاسی و اقتصادی در نوسان است، اما به طور غیرمستقیم تحت تأثیر افزایش دمای جهانی نیز قرار دارد.

محققان ECIU می‌گویند که تأثیر بر قیمت مواد غذایی یکی از مستقیم‌ترین تأثیرات بر اقتصادهای ملی است.

تقریباً نیمی از بریتانیایی‌هایی که در این ماه توسط ONS مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که به دلیل افزایش قیمت‌ها، غذای کمتری می‌خرند.

در اوایل سال جاری، از هر 20 بزرگسال اعلام کرده است که غذایش تمام شده و قادر به پرداخت هزینه بیشتر نبوده است.

با توجه به پدیده ال نینو، تغییرات آب و هوایی می‌تواند بحران هزینه زندگی را در سال 2024 افزایش دهد.

این رویداد آب و هوایی همچنین می‌تواند اثرات آب و هوایی شدیدی مانند افزایش بارندگی و طوفان‌های شدیدتری را به همراه داشته باشد.

گزارشی از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تاکید می‌کند که کشاورزی آسیب‌پذیر است چنانکه این بخش می‌تواند 26 درصد از ضررهای اقتصادی را در شرایط آب و هوایی شدید و تا 82 درصد را در زمان خشکسالی جذب کند.

تغییر به شیوه‌های کشاورزی پایدارتر می‌تواند با بهبود کیفیت خاک و تنوع زیستی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که باعث گرم شدن سیاره می‌شود، به تقویت امنیت غذایی کمک کند.

امسال، بریتانیا مشوق کشاورزی پایدار (SFI) را معرفی کرد که به کشاورزان برای بهبود سلامت خاک و تنوع زیستی و کاهش تأثیر آب و هوای شدید پرداخت می‌کند.

در همین حال، اتحادیه اروپا قانون جدید نظارت بر خاک را در ماه ژوئیه برای محافظت و احیای خاک و اطمینان از استفاده پایدار از آنها پیشنهاد کرد. کمیسیون اروپا همچنین قرار است به زودی یک چارچوب قانونی برای سیستم‌های غذایی پایدار پیشنهاد کند.

برنامه‌هایی برای کاهش مصرف آفت‌کش‌ها و کودها تا سال 2030 در اتحادیه اروپا به این اهداف کمک می‌کند و مصرف‌کنندگان را از نوسان قیمت‌ها محافظت می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم