انتشار نقشه منطقه سختی گیاه ایالات متحده آمریکا

امتیاز دهید
نقشه منطقه سختی گیاه

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، نسخه جدیدی از نقشه منطقه سختی گیاه (PHZM)  خود را منتشر کرده تا با این ابزار ارزشمند، باغبانان و پژوهشگران، اطلاعات کافی را داشته باشند.

نقشه 2023 مانند نقشه 2012 یک قالب تعاملی مبتنی بر سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ارائه می‌دهد و به طور خاص برای کاربرپسند بودن طراحی شده است.

قابل ذکر است که نقشه 2023 چندین ویژگی و پیشرفت قابل توجه جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این نقشه، داده‌های 13412 ایستگاه هواشناسی را در مقایسه با 7983 ایستگاه هواشناسی که برای نقشه 2012 استفاده شده بود، ترکیب می‌کند.

تقریباً 80 میلیون باغبان و پرورش‌دهنده آمریکایی، بیشترین کاربران نقشه منطقه سختی گیاه هستند. با این حال، آنها تنها کسانی نیستند که به این اطلاعات نیاز دارند.

به عنوان مثال، آژانس مدیریت ریسک USDA به تعیین منطقه سختی گیاه در نقشه برای تعیین استانداردهای بیمه محصولات خاص اشاره می‌کند.

علاوه بر این، دانشمندان مناطق سختی گیاه را به عنوان یک لایه داده در بسیاری از مدل‌های تحقیقاتی مانند مدل‌هایی که گسترش علف‌های هرز و حشرات عجیب و غریب را مدل‌سازی می‌کنند، وارد می‌کنند.

تعیین منطقه سختی گیاه نشان دهنده چیزی است که به عنوان متوسط حداقل دمای شدید سالانه در یک مکان معین در یک دوره زمانی خاص (در این مثال 30 سال) شناخته می‌شود.

به عبارت دیگر، نام‌گذاری‌ها نشان‌دهنده سردترین دمایی نیست که تا به حال در یک مکان خاص بوده یا خواهد بود بلکه صرفاً میانگین پایین‌ترین دمای زمستان را برای مکان در یک زمان مشخص نشان می‌دهد، دمای پایین در طول زمستان عامل مهمی در بقای گیاهان در مکان‌های خاص است.

همانند نقشه 2012، نسخه جدید دارای 13 منطقه در سراسر ایالات متحده و قلمروهای آن است، هر منطقه به نیم منطقه تقسیم می‌شود که به عنوان A و B تعیین می شود.

به عنوان مثال، منطقه 7 به نیم منطقه 7a  و 7b  تقسیم می‌شود. هنگامی که این نقشه با نقشه 2012 مقایسه می‌شود، نسخه 2023 نشان می‌دهد که حدود نیمی از کشور به نیمه منطقه گرمتر بعدی منتقل شده و نیمی دیگر از کشور در همان نیمه منطقه باقی مانده است.

این تغییر به نیمه منطقه گرمتر بعدی به این معنی است که آن مناطق در محدوده 0 تا 5 درجه فارنهایت گرم شده‌اند. با این حال، برخی از مکان‌ها بدون حرکت به نیم منطقه دیگر، گرم شدن را در محدوده 0 تا 5 درجه فارنهایت تجربه کردند.

این تفاوت‌های ملی در مرزهای منطقه‌ای عمدتاً نتیجه ترکیب داده‌های دما از یک دوره زمانی جدیدتر است. نقشه 2023 شامل داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های هواشناسی از سال 1991 تا 2020 است.

نکته قابل توجه، نقشه 2023 آلاسکا نسبت به نسخه 2012 گرم‌تر است. این عمدتاً به این دلیل است که نقشه جدید از داده‌های بیشتری استفاده می‌کند که مناطق کوهستانی این ایالت را نشان می‌دهد، جایی که در طول زمستان، هوای گرم بر روی هوای سرد قرار می‌گیرد که در دره‌های کم ارتفاع مستقر می‌شود و دمای گرم‌تری ایجاد می‌کند.

حداقل دمای شدید سالانه نشان دهنده سردترین شب سال است که بسته به الگوهای آب و هوای محلی می‌تواند از سالی به سال دیگر بسیار متغیر باشد.

برخی از تغییرات در مرزهای منطقه نیز نتیجه استفاده از روش‌های نقشه‌برداری پیچیده و گنجاندن داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی بیشتر است.

به‌روزرسانی‌های دما در مناطق مقاوم گیاه، لزوماً منعکس‌کننده تغییرات آب‌و‌هوای جهانی نیست زیرا ماهیت بسیار متغیر حداقل دمای شدید سال و همچنین استفاده از روش‌های نقشه‌برداری پیچیده و گنجاندن داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی بیشتر است.

به‌روزرسانی‌هایی که در برخی از مناطق به‌عنوان شاخص‌های قابل‌اعتماد و دقیق تغییرات آب و هوایی جهانی انجام می‌شود. (که معمولاً بر اساس روند میانگین دمای کلی ثبت شده در دوره‌های زمانی طولانی است)

نقشه منطقه سختی گیاه بر اساس میانگین حداقل دمای شدید سالانه ثبت شده است. در مجموع 26 منطقه وجود دارد که از منطقه 1a (سردترین در  منهای60 درجه فارنهایت تا منهای 55 درجه فارنهایت) تا منطقه 13b (گرمترین در 65 درجه فارنهایت تا 70 درجه فارنهایت) را شامل می‌شود.

نقشه‌های ناحیه سختی هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای تولیدکنندگان مفید است تا به طور کلی، میانگین پایین‌ترین دما را در مناطق بدانند تا در انتخاب گیاه برای باغ‌ها و نهالستان‌ها آگاه باشند.

باغبانان باید این را در نظر داشته باشند و درک کنند که سوابق آب و هوای گذشته نمی‌تواند پیش بینی خوبی برای تغییرات آب‌و‌هوا در آینده ارائه دهد، بنابراین باید از نقشه همراه با منابع دیگر از طریق دفتر توسعه محلی خود استفاده کنند تا مشخص کنید چه چیزی برای منطقه بهتر است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم