ابتکار تجارت پایدار

5/5 - (1 امتیاز)
سازمان تجارت پایدار

ابتکار تجارت پایدار، سازمانی است که با کسب‌وکارها، تامین‌کنندگان مالی، دولت‌ها و جامعه مدنی برای تحقق تجارت پایدار در زنجیره‌های ارزش جهانی همکاری می‌کند.

این بنیاد در سال 2008 به عنوان یک ابتکار چندجانبه از شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌های کارگری و دولت هلند با هدف بهبود سیستم‌های تولید خرده مالکان و یکپارچه‌سازی بازار راه‌اندازی شد.

آن‌ها باور دارند که ائتلاف‌های عمل‌محور بر اهداف توسعه پایدار تأثیر می‌گذارند و برای همه، ارزش ایجاد می‌کنند. همکاری  در بخش‌ها و مناظر متعدد در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین با بیش از 600 شرکت، سازمان مدنی، مؤسسه مالی، سازمان‌های تولیدکننده و دولت‌ها در راستای تولید و تجارت پایدار انجام می‌شود.

تجارت پایدار مبادله کالاها و خدماتی است که منافع اجتماعی و زیست محیطی را به همراه دارد که فراتر از ایجاد صرف ارزش اقتصادی است. تجارت پایدار همچنین حفظ و استفاده مجدد از منابع زیست محیطی را ترویج می‌کند تا فقر و نابرابری را کاهش دهد.

بدون اتخاذ سیاست‌های تجاری پایدار، منافع اقتصادی ناشی از تجارت به طور اجتناب ناپذیری کاهش می یابد، در حالی که هزینه های اجتماعی و زیست محیطی تجارت غیرقابل تحمل می شود.

رشد اقتصادی ناشی از گسترش تجارت می‌تواند با افزایش آلودگی یا تخریب منابع طبیعی تأثیر مستقیم آشکاری بر محیط زیست داشته باشد، به طور مشابه، آزادسازی تجارت و سرمایه‌گذاری می تواند انگیزه‌هایی را برای شرکت‌ها فراهم کند تا استانداردهای زیست محیطی سخت گیرانه‌تری را اتخاذ کنند.

در تجارت، پایداری به انجام کسب و کار بدون تأثیر منفی بر محیط، جامعه یا جامعه به عنوان یک کل اشاره دارد.

در این بنیاد، توسعه رویکردهای نوآورانه و مبتنی بر کسب‌و‌کار برای ایجاد مشاغل جدید، صنایع پایدار و بازارهای پایدار جدید دنبال می‌شود تا به گفته خودشان،  تأثیر مثبت در مقیاس بزرگ بر تغییرات آب‌و‌هوا، جنگل زدایی و معیشت بدست آید.

این سازمان توسط هیئت اجرایی و تیم مدیریت جهانی هدایت می شود که شامل اعضاء بلندپایه‌ی شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و صنعت غذا هستند.

دفتر مرکزی این بنیاد در اوترخت  هلند قرار دارد و نمایندگان محلی و تیم‌هایی در کشورهایی چون بلژیک، برزیل، کامرون، چین، کلمبیا، ساحل عاج، اتیوپی، غنا، هندوستان، اندونزی، کنیا، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، موزامبیک، نیجریه، هلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، تانزانیا، اوگاندا، انگلستان و ویتنام دارا هستند.

این بنیاد در طول سال‌های 2010 تا 2020، کمک‌های مالی از طرف دولت هلند، آژانس همکاری توسعه نروژ و شورای فدرال سوئیس دریافت کرده  که برخی از آن‌ها در جهت  ارتقاء و تسریع تولید پایدار کالاهایی مانند قهوه، کاکائو، پنبه، سویا و روغن نخل بوده است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
احداث مزرعه عمودی

نکات لازم برای احداث مزرعه عمودی

سوسیس خانگی

دو روش طلایی تهیه سوسیس خانگی

غذاهای تخمیری

مزایای غذاهای تخمیری و عوارض فقدان تولید خوب

کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم