شرکت چندملیتی لوئیس دریفوس چه می‌کند؟

5/5 - (2 امتیاز)
شرکت چند ملیتی

شرکت چندملیتی «لوئیس دریفوس» که دفتر مرکزی آن در هلند است با قدمت  170 ساله خود در بخش کشاورزی و  زنجیره تامین آن فعالیت می‌کند.

محصولات پس از خرید یا برداشت، پردازش و پالایش می‌شوند، پرتقال فشرده و فرآورده‌های جانبی آن استخراج می‌شود ؛ دانه‌های قهوه خشک، شسته و برشته شده و  دانه‌های سویا برای تولید کنجاله و روغن سویا خُرد می‌شوند. وجود سیلوها، انبارها، تأسیسات بارگیری و بنادر به آن‌ها این امکان را می‌دهد که دسترسی به بازار برای کشاورزان محلی در سراسر جهان تسهیل شود و آن‌ها را قادر سازد تا  هزینه‌ها را کنترل کرده و ریسک را در طول سفر محصول کاهش دهند.

تجهیزات پیشرفته، شرایط نگهداری و جابجایی محصول را بهینه کرده و عرضه مطمئن را تضمین می‌کنند.

عمق تجربه بازاریابی و تجارت؛ دانش کافی درباره‌ی محصولات و زنجیره ارزش‌شان، بزرگترین نقطه‌ی قوت آ‌ن‌ها است. محصولات فرآوری و بسته‌بندی شده به طیف گسترده‌ای از مشتریان، از شرکت های چندملیتی بزرگ گرفته تا تولیدکنندگان و خُرده فروشان محلی، عرضه می‌شود.

این شرکت یکی از 5 فروشنده برتر قهوه سبز در جهان است و در 11 کشور تولیدکننده قهوه به مدت 30 سال در سراسر جهان حضور داشته و 85 درصد از تولید جهانی قهوه را پوشش می‌دهد. اتحادیه اروپا بیشترین مصرف قهوه را دارد و پس از آن، آمریکا، برزیل و ژاپن قرار دارند.

این شرکت از طریق برنامه‌های صدور گواهینامه و از طریق پروژه هایی با سازمان های متخصص مانند ابتکار تجارت پایدار، مستقیماً از تولیدکنندگان قهوه برای اتخاذ شیوه‌های کشاورزی پایدارتر حمایت می‌کند، تیم اختصاصی پایداری قهوه این شرکت به طور مستقیم با  بیش از 22000 کشاورز خُرد قهوه، کار می‌کند و هر سال 2.5 میلیون کیسه قهوه دارای گواهی پایدار یا تأیید شده تولید می‌شود.

این شرکت، از گلوله های خوراک گرفته تا غذای ماهی، از کنجاله کلزا گرفته تا ملاس خوراکی، محصولات متنوعی برای بخش‌های خوراک دام و غذای حیوانات خانگی تولید می‌کند، بیوانرژی سوختی که از مواد آلی تجدید پذیر ساخته می‌شود در خطوط تجاری غلات و دانه‌های روغنی و شکر بدست می‌آیند.

انرژی زیستی و پایداری بیودیزل، یک سوخت تجدیدپذیر  با محتوای اکسیژن بالا است که منجر به بهبود فرآیند احتراق، دوده کمتر و کاهش رسوبات در مقایسه با سوخت‌های متعارف یا فسیلی می‌شود که آن را به یک سوخت جایگزین پایدار تبدیل می‌کند. تخمین زده می شود که بیودیزل می تواند تا 10 درصد از دیزل معمولی مصرف شده در سراسر جهان را جایگزین کند.

اتانول به عنوان یک افزودنی اکسیژن برای بنزین استاندارد، به عنوان جایگزینی برای متیل تی بوتیل اتر،(MTBE) که مسئول آلودگی قابل توجه آب‌های زیرزمینی و خاک است، استفاده می شود و به عنوان محصول جانبی فرآیند پالایش روغن نخل، تقطیر اسید چرب پالم (PFAD) به عنوان یک «باقیمانده فرآوری» تعریف می‌شود.

این شرکت یکی از اعضای موسس مرکز فناوری غذای چین است که در 2019 توسط bitsxbites تشکیل شد و در انواع ابتکارات مرتبط با فناوری غذایی فعالیت می‌کند.

همچنین لوئیس دریفوس در حوزه پنبه با همکاری bettercotton، بهترین روش کشاورزی را ترویج می‌کند و شروع به استفاده از دی‌ان ای برای تعیین خلوص و کیفیت برخی از پنبه‌های خود کرده است. این فناوری که توسط Applieddnasciences  توسعه یافته است، با پاشیدن  نشانگرهای ژنتیکی کوچکی قبل از بسته بندی روی پنبه بر جین، به الیاف گیاه متصل می‌شوند و به عنوان یک بارکد میکروسکوپی عمل می‌کنند که می تواند در سراسر زنجیره تامین ردیابی شود.

این شرکت به دنبال کاهش ردپای کربن دریایی است و در سال 2019، به مطالعه امکان‌سنجی فناوری‌های کاهش کربن و طراحی‌های بازده، مانند نیروی محرکه بادی یا LNG دوگانه‌سوز پرداخته است و  در حال سرمایه‌گذاری بر مجموعه‌هایی هست که در مراحل اولیه، نوآوری‌های مبتنی بر فناوری را دنبال می‌کنند تا گزینه‌های غذایی، خوراک و مواد سالم‌تر و پایدارتر ایجاد کنند، از جمله سرمایه‌گذاری در چندین استارت‌آپ و شرکت‌هایی که در فضای غذاهای گیاهی کار می‌کنند، مانند «بنسون هیل» که گیاهان بسیار پربازده، مغذی و با طعم بهتر پرورش می‌‌دهند یا «موتیف فودورکز» که با استفاده از تخمیر برای تولید موادی که ارزش غذایی، بافت و طعم غذاهای گیاهی را بهبود می‌بخشد فعالیت می‌کند، همچنین با شرکت هایی چون «کامت‌بیو» که تولید الیاف پری بیوتیک از محصولات فرعی کشاورزی را دنبال می‌کند و شرکت «گدِرد» که در زمینه‌ی تولید، بسته بندی و فروش غذاهای دریایی با پایه گیاهی فعالیت می‌کند همراه است.

لوئیس دریفوس، به دنبال سرمایه‌گذاری در آسیا است و در سال 2020،  قراردادی را با شرکای چینی برای ساخت تأسیسات خوراک آبزیان رونگ‌چوان در تیانجین و همچنین یک پارک صنعتی غذایی در نانشا، گوانگژو امضا کرده است که شامل پردازش پروتئین خوراک، آبزی پروری زیست‌محیطی با فناوری بالا، نوآوری‌های غذایی و پاکسازی مبتنی بر گیاه است و چندین روغن پخت‌وپز جدید را با نام تجاری Mastergold  تولید کرده تا تقاضای مصرف‌کنندگان چینی برای روغن‌های خوراکی با کیفیت بالا را برآورده کند و این محصولات را از طریق کانال های تجارت الکترونیکی چینی، از جمله JD.com ،Alibaba ،Pinduoduo ،Taobao و WeChat Shop به فروش می رساند.

این شرکت، سراسر تجارت خود را با استفاده از بلاکچین، برچسب‌گذاری‌دی‌ان ای، نظارت ماهواره‌ای و سایر فناوری‌ها برای افزایش قابلیت ردیابی در زنجیره‌های تامین قهوه، پنبه، آب میوه، نخل و سویا انجام می‌دهد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم