شرکت « علوم کاربردی دی‌ان‌ای »

5/5 - (1 امتیاز)
شرکت علوم کاربردی

شرکت «علوم کاربردی دی‌ان‌ای» (APDN)، پیشرو در تولید «دی‌ان‌ای»  مبتنی بر واکنش زنجیره‌ای پلیمراز و فناوری‌های مبتنی بر اسید نوکلئیک است همچنین در زمینه‌ی  تجزیه و تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار آزمایشگاهی – تکنیکی که برای انگشت‌نگاری ترکیبات آلی طبیعی مانند پنبه استفاده می‌شود، فعالیت می‌کند.

این شرکت توانسته است رتبه اجماع  خرید را دریافت کند و میانگین امتیاز این شرکت 3.00 است . رتبه خرید که به عنوان خرید قوی نیز شناخته می‌شود، توصیه یک تحلیلگر سرمایه گذاری برای خرید سهام یا اوراق بهادار است.

شرکت علوم کاربردی دی‌ان‌ای، تجزیه و تحلیل ایزوتوپی را به عنوان یک سنجش تاییدی برای ژنوتیپ پنبه به کار می‌برد، فرآیندی که از طریق آن، دی‌ان‌ای پنبه برای تعیین منشاء الیاف پنبه استفاده می شود.

با استفاده از این روش، به ساخت و گردآوری یک پایگاه داده جهانی از نمونه‌های پنبه، نخ و پارچه از منابع شناخته شده بدست خواهد آمد.

عملکرد این شرکت در بخش منسوجات، توجه برندهای پوشاک و کفش جهانی را به خود جلب کرده است که به دنبال اولویت‌بندی مجدد زنجیره‌های تامین پس از همه‌گیری کرونا به سمت پایداری، حفاظت از نام تجاری و قابلیت ردیابی هستند.

این شرکت  دو بخش اصلی کسب‌و‌کار دارد اولین حوزه کاربردی، بر احراز هویت زنجیره‌ی تامین در چندین صنعت متمرکز است و دومین حوزه تمرکز بر تولید دی‌‌ان‌ای خطی در مقیاس بزرگ برای تشخیص و واکسن است.

روند کار به این صورت است که یک  برچسب مولکولی منحصر به فرد به مواد اولیه، محصولات نهایی و بر روی بسته‌بندی‌ها اضافه می‌شود. تست یکپارچگی مواد و محصول در سراسر زنجیره تأمین با  وجود برچسب مولکولی منحصر به فرد، تأیید می‌شود. مسیر تمام داده‌های مرتبط با فعالیت‌های برچسب‌گذاری و آزمایش جمع‌آوری می‌شوند و درک روشنی از پویایی زنجیره تامین آنها را تسهیل می‌کنند.

یکی دیگر از فعالیت‌های گذشته‌ی این شرکت، استفاده از برچسب‌گذاری مولکولی جهت جلوگیری از تقلب در کود و زنجیره تامین ایمن برای صنعت کشاورزی جهانی بویژه در آفریقا  بوده است. به گفته‌ی آن‌ها، کودهای تقلبی به یک مشکل زنجیره‌ی تامین جهانی تبدیل شده‌است که تأثیر آن، چنان است که بانکداران دیگر هزینه‌ی خرید کود را برای برخی کشاورزان تأمین نمی‌کنند. بدون این بودجه‌ی لازم، کشاورزان نمی‌توانند کود بخرند که منجر به عملکرد ضعیف یا ناموفق محصول و فاجعه مالی برای کشاورز می‌شود که در این راستا، تعدادی از بانک‌ها در آفریقا، تمایل خود را برای تامین مالی کودهای دارای برچسب دی‌ان‌ای ابراز کرده‌اند.

خدمات ژنوتایپینگ کالای APDN ، مشتریان خود را قادر می‌سازد  تا با ادعاهای جعلی در مورد الیاف طبیعی، چوب، مکمل‌های غذایی و غذاها (مانند زیتون، قهوه، ماهی و سایر غذاها) مبارزه کنند.

محلول‌های DNA گیاهی ثبت شده را می‌توان برای شناسایی، برچسب‌گذاری و ردیابی محصولات استفاده کرد تا از صحت، قابلیت ردیابی و کیفیت محصولات اطمینان حاصل کرد.

با توسعه زیست شناسی مولکولی، برخی از فناوری های مبتنی بر DNA پتانسیل زیادی در ارتقای کارایی برنامه اصلاح محصولات، حفاظت از منابع ژرم پلاسم، بهبود کیفیت و خروجی محصولات کشاورزی و حفاظت از محیط زیست محیطی و غیره نشان داده اند و نقش آنها را ایفا می‌کنند.

در سال‌های اخیر، با توسعه سریع فناوری نشانگرهای مولکولی، نقشه‌های ژنتیکی برای اکثر محصولات کشاورزی ترسیم شده است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم