شرکت پپسی در بیانیهای اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030، استفاده از آب را مقرونبه صرفه کند یعنی بهترین و بهینهترین استفاده از آب را داشته باشد. با این کار، سالانه بیش از 11 میلیارد لیتر آب، صرفه جویی میشود.
تعهد شرکت پپسی برای بهبود مصرف آب در حالی مطرح میشود که غولهای مواد غذایی و آشامیدنی در سراسر جهان به دنبال کاهش ردپای محیط زیست خود از طریق مجموعهای از اقدامات، از جمله استفاده از مواد بازیافتی، انرژی های تجدیدپذیر، شیوه های رشد پایدار و مهار انتشار گازها هستند.
پپسیکو، با مارکهایی مانند Mt Dew ، Aquafina و Fritos ، از آب زیادی برای تولید محصولاتی استفاده میکند که مجموعاً میلیاردها دلار فروش سالانه تولید میکنند. تنها در سال 2020 ، این شرکت بیش از 28.1 میلیارد لیتر آب مصرف کرد.
جدیدترین تعهد آن بر اساس تعهدات قبلی است. گزارش پایداری 2020 نشان میدهد که شرکت میخواهد تا سال 2025، بهرهوری مصرف آب را در زنجیره تأمین کشاورزی خود (با تمرکز بر ذرت و سیب زمینی) بهبود بخشد.
زمان برای استفاده جهانی از آب در حال تمام شدن است. آب نه تنها جزء مهم سیستم غذایی ما است ، بلکه از حقوق اساسی بشر است و نبود آب سالم و تمیز در سراسر جهان یکی از مبرمترین مسائل است.
دیوید گرانت، مدیر پایداری مدیریت جهانی آب پپسی، به وال استریت ژورنال گفت این اقدامات شامل مواردی چون تزریق مجدد آب به سفرههای آب زیرزمینی در مناطق پر تنش و کار بر روی پروژه های حفاظتی است که کار را برای زمین، راحتتر میکند.
در یادداشتی آمده است کمبود آب «مهمترین دغدغه زیست محیطی» برای بخش عمده مصرفکننده جهانی است که شامل شرکتهای مواد غذایی و نوشیدنی میشود.