سمپاشی خودکار با فیلدین

امتیاز دهید
سمپاشی خودکار

از سال 2013، فیلدین راه را برای نوآوری در محصولات با ارزش بالا  و سمپاشی خودکار هموار کرده و پس از خرید Midnight Robotics در سال 2021، به سمت جنبش کشاورزی خودمختار حرکت کرده است.

چنانکه در ابتدای سال 2023، فیلدین بزرگترین استقرار کیت‌های خودگردان مقاوم‌سازی را برای تراکتورهای خودمختار تا به امروز با 100 کیت مقاوم‌سازی اعلام کرد که در دسترس تولیدکنندگان محصولات با ارزش بالا قرار گرفته است.

کیت‌های مقاوم‌سازی با حسگرهای لیدار کار می‌کنند که محل شروع و توقف سایبان را تشخیص می‌دهند و نازل‌های اسپری را خاموش و روشن می‌کنند تا فقط در صورت نیاز پاشش کنند.

آن‌ها در راه اندازی AutoSpray بسیار هدفمند بوده‌اند و مانند هر فناوری جدید، اطمینان از اینکه راه‌حل کار خود را انجام می‌دهد، نیازمند توجه دقیق و همکاری با تیم‌های حاضر در این زمینه‌اند.

تا به امروز، عرضه کنترل شده محلول‌های AutoSpray شامل 35800 هکتار از محصولات مخلوط، از جمله بادام، پسته، گردو، و میوه هسته‌دار بوده است.

صرفه جویی در انواع محصولات

آن ها داده‌هایی را در مورد درختان بادام، پسته، گردو و میوه‌های هسته‌دار جمع‌آوری کرده‌اند که هر کدام شامل انواع درختان جوان، درختان نیمه بالغ و درختان بالغ است. همانطور که می‌توان انتظار داشت، تنها عامل موثر در تعیین میزان صرفه‌جویی در مواد شیمیایی، اندازه درختان است.

در بلوک‌های جوان‌تر، شکاف بزرگ‌تری بین درخت‌ها وجود دارد که باعث می‌شود هنگام درگیر شدن حالت AutoSpray، زمان بیشتری با خاموش شدن نازل‌ها و در نتیجه استفاده از مواد کمتر، بیشتر شود.

در بلوک‌های بالغ‌تر که درختان بزرگ‌تر هستند، سمپاشی فعال‌تری برای پوشاندن تاج پوشش متراکم‌تر انجام می‌شود.

شاید بزرگترین مزیت محلول  فیلدین، دسترس‌پذیری و مقرون به صرفه بودن آن است. بسیاری از راه‌حل‌های مستقل دیگر در بازار نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بزرگ در ماشین‌آلات جدید دارند.

تجربه یک شرکت کشاورزی

شرکت مدیریت زراعی (CMC) یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین شرکت‌های مدیریت باغ مرکبات در دره سن خواکین در کالیفرنیا است که بر عملیات مزرعه‌ای برای بیش از 6000 هکتار از باغ‌های عمدتاً مرکبات و پسته از فرزنو تا آروین نظارت می‌کند. CMC که متعلق به کشاورزان نسل چهارم این منطقه است، ریشه و تجربه عمیقی در این دره دارد.

به عنوان مدیر عملیات در CMC، «الکس اسپارزا» مسئول مدیریت دارایی و کمک به توسعه برنامه‌ها و اقدامات برای همه فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

او می‌گوید: « فیلدین به CMC کمک می‌کند تا از اشتباهات جلوگیری کند و در عملیات سمپاشی خودکار به ثبات بهتری دست یابد.»

کنترل آفات و بیماری، شاید حیاتی‌ترین و پرمصرف‌ترین فعالیت برای پرورش دهندگان مرکبات باشد. برای کنترل این فشارها، آن‌ها از یک برنامه سمپاشی استراتژیک و دقیق در طول سال استفاده می‌کنند.

هنگامی که CMC بیش از 5 سال پیش Fieldin را پذیرفت، آن‌ها سعی داشتند کنترل بهتری بر ثبات در عملیات سمپاشی خود در باغات مرکبات به دست آورند.

در آن زمان، آن‌ها دید محدودی نسبت به کاربردهای اسپری خود داشتند که بسیاری از آن‌ها در طول ساعات شب رخ می دهند تا از گرمای شدید تابستان جلوگیری کنند. آن‌ها در تلاش بودند تا گزارش‌های خدمه میدانی خود را با هم درگیر کنند و در اطراف بلوک‌ها به دنبال نشانه‌هایی از خطا رانندگی می‌کردند.

گاهی اوقات آن‌ها مواردی از ردیف‌های نادیده گرفته شده یا سرعت‌های نادرست را کشف می‌کردند، اما اطمینان کمی وجود داشت که همه چیزهایی را که ممکن است مانع از آن می‌شد، پیدا کنند.

هنگامی که تیم الکس شروع به استفاده از Fieldin برای نظارت و گزارش کرد، بلافاصله به ارزش راه حل پی بردند. الکس می‌گوید: «Fieldin یک نمای کامل از آنچه تجهیزات ما در این زمینه انجام می‌دهند به ما می‌دهد تا بتوانیم به صورت زنده تأیید کنیم که بر اساس وظایف برنامه‌ریزی شده مطابق با استانداردهای خود عمل می‌کنیم. فیلدین در ایجاد شفافیت و دقت بیشتر در شرکت ما مفید بوده است.»

یکی از ویژگی‌های خاصی که تیم CMC آن را مفید دانسته است، توانایی Fieldin در پیوند دادن اطلاعات توصیه‌های اسپری خود به اجرای کار اسپری است. این برای داده‌های بی‌درنگ و تاریخی و همچنین اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی کار بر اساس فواصل ورودی محدود (REI) و فواصل قبل از برداشت (PHI) مفید است.

CMC در تمام فعالیت‌های مکانیزه با Fieldin به بهره‌وری 28٪ دست یافته است.

در طول 5 سالی که CMC از داده‌هایی که فیلدین ارائه می‌دهد استفاده می‌کند، آن‌ها بهبودهای پایدار و قابل‌توجهی در کارایی انجام داده‌اند که به آن‌ها کمک کرده است تا با منابع خود کارهای بیشتری انجام دهند.

در تمام فعالیت‌های مکانیزه‌شان، آن‌ها راندمان کلی شیفت کاری خود را تا 28 درصد افزایش داده‌اند که به کاهش کل هزینه‌های نیروی کار و ماشین‌آلات کمک کرده است. تنها در عملیات سمپاشی خودکار، از زمانی که شروع به استفاده از فیلدین کرده‌اند، راندمان شیفت کاری خود را 23 درصد افزایش داده‌اند.

برای دستیابی به این پیشرفت‌ها، تیم CMC فرآیندهایی را پیاده‌سازی کرده است که به موجب آن سرپرستان برنامه تلفن همراه را در فواصل زمانی منظم در طول روز باز می‌کنند تا مواردی مانند سرعت، هکتار تحت پوشش و زمان از کار افتادگی بیش از حد را ارزیابی کنند.

این علاوه بر هشدارهای سیستمی است که اعلان‌های انحرافات مهم از آستانه‌های از پیش تعریف شده را ارسال می‌کند. مکانیک‌های آن‌ها همچنین از برنامه برای مکان‌یابی تجهیزات در میدان زمانی که نیاز به تعمیر است، استفاده می‌کنند.

خطر علف‌کش تولپیرالات برای محصول ذرت

 پیشرفت تحول سبز کشاورزی در چین

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم