ایده تولید و تجاری‌سازی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گیاهی و ارگانیک

امتیاز دهید
محصولات آرایشی گیاهی

ایده تولید و تجاری‌سازی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گیاهی و ارگانیک به سرتیمی زینب زینلی، رتبه دوم نخستین استارتاپ مرکز نوآوری  و شتابدهی گلستان را اخذ کرد.

به گزارش ایسنا، اولین استارتاپ مرکز نوآوری و شتابدهی استان گلستان پس از چهار روز با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

این رویداد استارتاپی با رویکرد گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع‌دستی برمبنای فناوری اطلاعات از ۱۶ الی ۱۹ اسفندماه ۹۹ با حضور ۹ تیم استارتاپی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان برگزار شد.

این تیم‌ها در فراخوان جذب ایده شرکت کرده و بعد از طی مراحل مختلف از جمله حضور در کارگاه‌های آموزشی، دورهمی‌ها و رویدادهایی مثل تازه شو و ایده شو به این استارتاپ دعوت شدند.

محصولات تولیدشده در حوزه آرایشی در اغلب موارد با داشتن برچسب‌های گیاهی و ارگانیک، به مصرف‌کننده آرامش خیال می‌دهند ولی خود این اصطلاحات تفاوت‌هایی با هم دارند.

تفاوت بین محصولات ارگانیک و گیاهی در این است که محصولات ارگانیک از مواد طبیعی موجود در خالص‌ترین شکل خود ساخته می‌شوند، در حالی که محصولات گیاهی با استفاده از مواد طبیعی مشتق شده با کمک آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی تولید می‌شوند اما عاری از مواد شیمیایی هستند.

محصولات گیاهی با استفاده از گیاهان یا عصاره های گیاهی ساخته می شوند در حالی که محصولات آیورودا با عصاره گیاهان دارویی همراه با سطح مشخصی از استخراج فلزات سنگین ساخته می شوند.

لوازم آرایشی طبیعی از مواد گیاهی و مواد معدنی ساخته می شوند در حالی که محصولات زیبایی ارگانیک از نظر اخلاقی از مواد طبیعی موجود به شکل خام تولید می‌شوند.

برخلاف لوازم آرایشی طبیعی، لوازم آرایشی ارگانیک تحت استانداردهای آزمایشی دقیق قرار می‌گیرند تا از خلوص 100 درصدی عاری از کود اطمینان حاصل شود.

کاملاً طبیعی به این معنی است که محصول مورد استفاده شیمیایی قرار نگرفته است، در حالی که اصطلاح ارگانیک بیان می‌کند که مواد بدون استفاده از آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها یا کود مصنوعی رشد می‌کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم