حمله سایبری به حوزه غذایی ایالات متحده آمریکا

امتیاز دهید
حمله سایبری

در جدیدترین حمله سایبری به حوزه غذایی ایالات متحده امریکا، ارائه دهنده خدمات مزرعه مستقر در آیووا، قربانی حمله باج افزارها شد.

این تعاونی دارای 60 مکان عملیاتی در آیووا است و  نهاده‌هایی مانند خوراک، کود، بذر و خدماتی چون حفاظت از محصول را ارائه می‌دهد. این شرکت دارای یک بخش مخصوص نقشه‌ها است که از نقشه‌برداری خاک، مدیریت میدانی مخصوص سایت و فناوری‌های دقیق استفاده می‌کند.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، پژوهشگران امنیتی این حمله را با گروه باج افزار تازه راه‌اندازی شده‌ای به نام «بلک مَتِر» (BlackMatter) مرتبط می‌دانند که برای بازکردن اطلاعات شرکت تعاونی، 5.9 میلیون دلار مطالبه می‌کند.

مهمترین حمله سایبری اخیر به زنجیره تامین غذا در آمریکا، مربوط به یک پردازنده گوشت بود که یازده میلیون دلار به باند باج افزار مرتبط با روسیه (REvil) پرداخت کرد و اعتقاد بر این است که بلک‌متر با این باند باج‌افزار روسی ارتباط دارد.

بنا به باور کارشناسان، ظهور ویروس کووید -19، شکنندگی زنجیره‌های تامین جهانی را آشکار کرده و منجر به کمبود مواد اولیه، کالاهای مصرفی، قطعات و موارد دیگر شده است. به باور «پل مارتینی»، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «آی‌باس» (iboss)،  این حمله‌های سایبری می‌توانند زنجیره تامین جهانی غذا را کاملاً از بین ببرند و میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به سمت گرسنگی سوق دهند.

خطای انسانی، عامل حمله‌هایی از این دست است و سازمان‌ها برای جلوگیری از این مسئله باید در محافظت از کارکنان و دستگاه‌های خود در هر جایی که قرار دارند اولویت‌بندی داشته باشند.

مهاجمان آنلاین، شرکت‌هایی را هدف قرار می دهند که دارای سیستم‌های امنیتی سایبری ضعیف یا متخلخل هستند. به محض وقوع حمله و درخواست باج برای ارسال اطلاعات به شرکت، مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای وارد عمل می‌شوند تا به نتیجه برسند.

حمله سایبری، اقداماتی است که از طریق استفاده از شبکه‌های رایانه‌ای برای اختلال، انکار، تخریب یا از بین بردن اطلاعات ساکن در رایانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای یا خود رایانه‌ها و شبکه‌ها انجام می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها

خبرهای کشاورزی شماره 102

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم