ماهواره اولیه EOS SAT برای پایش زمین‌های کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)
ماهوراه برای پایش زمین های کشاورزی

بزرگترین مشکلی که تولیدکنندگان مواد غذایی با آن مواجه هستند پایش زمین های کشاورزی و کمبود داده‌های تحلیلی در مورد توسعه محصول، بهره‌وری مزارع، پیش‌بینی عملکرد و کاربرد کود است. تصمیمات هوشمند مبتنی بر داده در صنعت کشاورزی می‌تواند به پایداری و همچنین ارزش بهتر برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کمک کند.

نظارت بر محصولات می‌تواند به تولیدکنندگان مواد غذایی در بهبود عملیات خود کمک کند که در نهایت منجر به هزینه‌های کمتر، سود بیشتر و کسب‌وکار کشاورزی بهینه‌تر خواهد شد.

یک پلتفرم آنلاین کشاورزی دقیق مبتنی بر ماهواره برای نظارت میدانی است که توسط EOS Data Analytics (EOSDA)، ارائه‌دهنده جهانی تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده است.

این پلتفرم یک راه‌حل یک مرحله‌ای است که چندین نوع داده (سلامت محصول، شرایط آب‌و‌هوایی، تناوب محصول، فعالیت‌های مزرعه، ارتفاع، رطوبت خاک و تعداد زیادی از انواع دیگر) را در یک مکان ادغام می‌کند.

حوادث آب‌و‌هوایی غیرمنتظره، سطح بهره‌وری محصولات را می‌تواند کاهش دهد از این رو با استفاده از چنین پلتفرم‌هایی، پیش‌بینی آب‌و‌هوای 14 روزه برای هر میدان می‌تواند در برنامه‌ریزی به کشاورزان کمک کند.

این پلتفرم نظارت بر محصول EOSDA  در سال 2022، توانسته است به عنوان «راه‌حل پیش‌بینی عملکرد سال» انتخاب شود.

فناوری EOSDA به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش دهند و روش‌های کشاورزی پایدار را بدون ضرر مالی توسعه دهند.

در 3 ژانویه 2023، ماهواره اولیه EOS SAT، اولین صورت فلکی ماهواره متمرکز کشاورزی که توسط یک شرکت سنجش از دور پرتاب شد، با موفقیت توسط موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از کیپ کاناورال به مدار پایین زمین فرستاده شد.

ایستگاه نیرو در فلوریدا EOS SAT  یک صورت فلکی متشکل از هفت ماهواره نوری کوچک است که توسط EOS Data Analytics، ارائه‌دهنده جهانی تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط دکتر ماکس پولیاکوف تأسیس شده است، برای پشتیبانی از اجرای روش‌های کشاورزی پایدار و نظارت بر محیط‌زیست جنگل‌ها با ارائه خدمات بالا ایجاد شده است.

داده‌های با کیفیت برای تجزیه و تحلیل هر هفت ماهواره توسط Dragonfly Aerospace، ارائه‌دهنده فناوری سیستم‌های تصویربرداری فضایی، ساخته می‌شوند.

EOS SAT-1  روزانه تا یک میلیون کیلومتر مربع را با استفاده از 11 باند مربوط به کشاورزی، مانیتور می‌کند.

تا سال 2025، این صورت فلکی تا 12 میلیون کیلومتر مربع را به صورت روزانه رصد خواهد کرد، دوربین‌های ماهواره‌ای آن تصاویر پانکروماتیک و چندطیفی را با استفاده از 13 باند مرتبط با کشاورزی برای ارائه اطلاعات خاص در مورد جنبه‌های مورد نیاز زمین مورد نظر تولید می‌کنند.

در حال حاضر، اکثر شرکت‌های رقیب این پلتفرم مجبور به کار با داده‌های ارائه شده توسط ماهواره‌های شخص ثالث هستند که آنها را به کیفیت حسگرهای خود، فرکانس تصویربرداری و سایر پارامترهایی که کنترلی روی آنها ندارند وابسته می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم