طراحی ابزارهای تحقیقاتی برای گیاهان

امتیاز دهید
ابزارهای تحقیقاتی گیاهان

یک شرکت به نام CID Bio – Science بیش از 28 سال است که ابزارهای تحقیقاتی برای گیاهان کشاورزی و محیطی طراحی می‌کند.

این شرکت در سال 1989 با معرفی پیشرفته‌ترین سیستم فتوسنتز دستی تاسیس شده است و آن‌ها توانسته‌اند از آن زمان، 13 ابزار را برای اندازه‌گیری عملکرد کارخانه توسعه دهند و به طور مداوم از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید استفاده کنند.

آن‌ها درباره‌ی خود می‌گویند ما مهندسان، دانشمندان، مونتاژکنندگان، ماشین‌کاران، تکنسین‌ها و افراد تجاری هستیم که شغل خود را وقف قابل حمل‌ترین و دقیق‌ترین ابزار اندازه‌گیری در جهان برای تحقیقات فیزیولوژی گیاهی کرده‌ایم.

در مزرعه یا آزمایشگاه، ابزار قابل حمل CID بهترین داده‌ها را در اختیار محققان گیاهی در سراسر جهان قرار می‌دهد. ما در ایجاد ابزارهای سبک و جمع و جور که در محل کاملاً کاربردی هستند، تخصص داریم و داده‌های مورد نیاز را بدون نیاز به تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی ارائه می‌کنیم.

زمانی که به داده‌های گیاهی در دستان خود نیاز دارید، از آزمایشگاه تا مزرعه، طیف وسیعی از ابزارهای علوم گیاهی CID Bio-Science، دستگاه‌های کاملاً قابل حملی هستند که برای تحقیق در مورد اندازه‌گیری سطح برگ و شاخص سطح برگ (LAI)، اندازه‌گیری فتوسنتز، برای ارزیابی ریشه‌ها و برای آزمایش بازتاب، انتقال و جذب برگ‌ها استفاده می‌شوند.

تمام اندازه‌گیری‌ها بدون نیاز به تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی بیشتر در محل انجام و آنالیز می‌شوند. برای نمونه از ابزارهای تحقیقاتی،In-Situ Root Imager ، برای مشاهده سیستم‌های ریشه، یک سیستم مینی هیزوترون طراحی شده است که تصاویر دیجیتالی غیرمخرب و با وضوح بالا را از سیستم‌های ریشه در زیرزمین می‌گیرد.

از تصاویر برای مشاهده توسعه سیستم‌های ریشه در طول زمان، پیگیری استقرار محصولات جدید در طول فصل رشد؛ شناسایی و تشخیص پاتوژن‌ها و اختلالات گیاهی قبل از اینکه تغییرات در بالای زمین قابل مشاهده باشد استفاده می‌شود.

لوله‌های شفاف در زمین نصب می‌شوند و انتهای لوله را با پلاگین ضدآب داخل خاک قرار می‌دهند. انتهای لوله که بالای سطح زمین قرار دارد دارای یک کلاه قابل جابجایی عایق است.

خاک و هر ریشه گیاهی ثابت در طی چند روز تا چند ماه در اطراف لوله‌ها می‌نشیند سپس ریشه‌های گیاه در اطراف هر لوله شفاف رشد می‌کنند و هر ریشه و خاکی که با قسمت بیرونی لوله تماس داشته باشد توسط سیستم تصویربرداری می‌شود.

لوله‌ها را می‌توان در چندین مکان از طرح آزمایشی استفاده کرد. به سادگی تصویرگر را به هر مکانی که لوله‌ها نصب شده است برد.

برای شروع اسکن، تصویرگر را در لوله شفاف پایین می‌آورند و با استفاده از رایانه لوحی ارائه شده، وضوح تصویر مورد نظر را انتخاب می‌کنند و در اعماق مختلف، اسکن انجام می‌شود.

چرخش اسکنر در لوله، تصاویر 360 درجه‌ای را از ریشه‌ها و خاک اطراف ایجاد می‌کند. تصاویر جمع‌آوری شده را می‌توان با استفاده از RootSnap تجزیه و تحلیل کرد، نرم‌افزاری که پارامترهای ریشه مانند طول، مساحت، حجم، قطر و زاویه انشعاب را محاسبه می‌کند.

استفاده از لیزر

در مثالی دیگر  از ابزارهای تحقیقاتی این است که با استفاده از فناوری پیشرفته لیزر، یک روش دقیق و راحت برای اندازه‌گیری سطح برگ (یا مساحت اجسام برگ مانند) ارائه می‌شود.

به سادگی اسکنر را روی برگ می‌لغزانند تا اندازه‌گیری‌های دقیق و غیرمخرب را به دست آورند. متر مساحت، طول، عرض و محیط را اندازه‌گیری می‌کند و همچنین ضریب شکل و نسبت ابعاد را محاسبه می‌‌کند.

نیازی به کالیبراسیون نیست. به راحتی می‌توان داده‌ها را از یک گیاه یا همان برگ در طول عمر جمع‌آوری کرد. اندازه‌گیری حتی برگ‌های نرم را می‌توان با استفاده از یک غلاف شفاف برای محافظت انجام داد و برای اطمینان از اندازه‌گیری دقیق، برگ‌های پیچ خورده صاف می‌شوند.

این ابزار مستقل دارای یک اسکنر لیزری با وضوح بالا، ثبت اطلاعات داخلی و صفحه نمایش LCD است. پورت USB امکان انتقال داده‌ها را به چاپگر یا کامپیوتر می‌دهد. شامل یک برد اسکن به سبک پالت، اسکنر لیزری با واحد کنترل داخلی، باتری داخلی، شارژر باتری، نرم‌افزار ارتباطی، یک فیلم شفاف اضافی، کیف حمل ابزار با پوسته سخت و دفترچه راهنمای کار است.

بهره‌مندی از بینایی کامپیوتری برای سمپاشی علف‌های هرز

معرفی چند استارتاپ در حوزه اینترنت اشیا و رباتیک

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم