تلاش Repeat & برای دایره‌ ای‌ تر کردن جهان

امتیاز دهید
اپلیکیشن های موبایلی برای کشاورزی - دایره ای تر کردن جهان

Repeat & یک استارت آپ سوئدی است که در تلاش است تا جهان را دایره ای تر کند، آن‌ها معتقدند که برای سرعت بخشیدن به تحول به سوی دنیایی که در آن منابع آن‌طور که هستند، متناهی رفتار می‌شود و برای این، نیاز به یک طرز فکر متفاوت و قابلیت‌های جدید وجود دارد.

این شرکت در اوایل سال 2020 با هدف حل چالش‌های پایداری بسته‌بندی در صنعت رستوران تاسیس شد. آن‌ها می‌گویند: «صنعت رستوران‌داری سالانه در حال رشد است و ما بیشتر و بیشتر غذاهای آماده را در خارج از خانه‌هایمان می‌خوریم، پایداری در همه جا یک چالش است و بسته‌بندی یک‌بار مصرف در حالی که برای رستوران‌ها و کافه‌ها ضروری است باید بهتر از امروز مدیریت شود.»

در عین حال، غول‌های صنعت بسته‌بندی و زباله بارها، فاقد نوآوری هستند، شرکت‌های بزرگی که در ایجاد تغییرات لازم به عنوان سودهای کوتاه‌مدت و مدل‌های کسب‌و‌کار قدیمی، کسب‌و‌کار روزانه خود را رهبری می‌کنند، مردد هستند.

برای دایره ای تر کردن بسیاری از بسته‌بندی‌های یکبار مصرف، از جمله فست فودها، به بازیافت نیاز دارند، شرکت Repeat & می‌خواهد با تسهیل بازیافت از طریق سیستم سپرده‌گذاری و مرتب‌سازی برای رستوران‌ها، این موضوع را تغییر دهد، آنها سیستمی را توسعه داده‌اند که در آن، مشتری یک کد QR روی بسته‌بندی را اسکن می‌کند و پس از بازیافت، مبلغی را پس می‌گیرد.

سوئد، سالانه دو میلیارد ظرف غذا مصرف می‌کند و به سختی، پنج درصد آنها بازیافت می‌شوند، طبق آخرین آمار، سوئدی‌ها سالانه حدود 1.4 میلیون تُن بسته‌بندی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل Repeat & درباره‌ی تلاش‌شان برای حل این مشکل می‌گوید: «ما یک سیستم سپرده دیجیتال داریم که در آن مصرف‌کنندگان پس از پایان غذا، کد QR روی بسته‌بندی را اسکن می‌کنند، سپس دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه کار با بسته‌بندی و اطلاعاتی در مورد نزدیکترین نقطه بازیافت دریافت می‌کنند.

مصرف‌کنندگانی که به‌درستی بازیافت می‌کنند مبلغی را پس می‌گیرند که می‌تواند به عنوان پرداخت جزئی در تمام رستوران‌های شریک ما استفاده شود. رستوران‌ها، کدQR را از Repeat & دریافت می‌کنند و آن را روی بسته‌بندی خود قرار می‌دهند.»

بنابراین این شرکت، یک سیستم شفاف ساخته است تا تمام راه کار کند و بتواند گزارش دهد، هنگامی که مصرف‌کننده، کد را با برنامه اسکن می‌کند، یک تأییدیه و چهار کرون دریافت می‌کند.

به نظر آن‌ها، چالش بزرگ، تغییر رفتار مشتریان است، بیشتر مردم می‌خواهند در افزایش بازیافت مشارکت کنند، اما شروع کردن و تبدیل احساس درونی آنها به واقعیت می‌تواند دشوار باشد و همین شروعی برای دایره ای شدن است.

برای همین، آن‌ها از همه‌ی کانال‌های قابل تصور همچون با رسانه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها، سیاستمداران و مقامات برای تاثیرگذاری استفاده می‌کنند.

این شرکت برای شروع با 30 رستوران شروع به کار کرد و شرکای آن‌ها امروز به بیش از 700 رستوران در سوئد و فرانسه رسیده است و در حال حاضر، 35 کارمند دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم