نقش پهپادها در کشاورزی

امتیاز دهید
پهپادها در کشاورزی

ما می‌توانیم با اتصال حسگرهای خاص به هواپیماهای بدون سرنشین یعنی پهپادها، بخش‌های مختلف طیف الکترومغناطیسی را ببینیم، درست مانند استفاده از عینک دید در شب برای تشخیص گرمای افرادی که در جنگل پنهان شده‌اند.

خورشید به ما، تابش ساطع می‌کند که ما آن را «طیف الکترومغناطیسی» می‌نامیم. این شامل نور مرئی  و امواج مایکروویو، امواج مادون قرمز نزدیک، اشعه ایکس و پرتوهای گاما است.

با استفاده از حسگرها و پهپادها می‌توان گیاهان را از محیط اطرافشان متمایز کرد و تصاویری از عملکرد درونی محصولات دریافت کرد.

همانطور که می‌توان گفت در صورت بیمار بودن صورت فردی رنگ پریده و سبز به نظر می رسد، ما می‌توانیم از هواپیماهای بدون سرنشین برای سنجش سلامت گیاهان استفاده کنیم.

می‌توان از پهپادها و حسگرها برای اسکن یک مزرعه برای وجود بیماری‌های محصول یا بهره‌وری پایین محصول استفاده کرد.

حتی جالب‌تر اینکه می‌توان نقشه‌ای از مکان گیاهان ناسالم تهیه کرد تا سپس یک پهپاد سمپاشی را هدایت کند تا آفت‌کش‌ها یا کودها به طور خاص و مستقیم روی گیاهان بیمار اعمال شوند.

تحقیقات در علم محصولات زراعی شامل کشف حسگرها و بخش‌هایی از طیف الکترومغناطیسی برای اندازه‌گیری سلامت گیاه و حتی تشخیص بیماری‌های خاص محصول است.

تشخیص گونه‌های مختلف گیاهان با چشم کار ساده‌ای نیست. اما می‌توان از پهپادها برای تشخیص علف‌های هرز از محصولات استفاده کرد.

ما می‌توانیم علف‌های هرز را پیدا کنیم زیرا گونه‌های مختلف گیاهی از انرژی طیف الکترومغناطیسی خورشید به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. این تفاوت‌ها را می‌توان با استفاده از حسگرهای پهپادها تشخیص داد.

پس از شناسایی علف‌های هرز، اکنون می‌توان از پهپادها برای از بین بردن علف‌های هرز در مزرعه با کاربرد علف‌کش هدفمند استفاده کرد. این سمپاشی هدفمند پایدار است، مصرف علف کش، هزینه های نیروی کار، سلامت انسان و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می دهد.

از همین اصل برای تشخیص علف‌های هرز از محصولات زراعی می‌توان برای تمایز گیاهان منفرد در یک جمعیت اصلاحی استفاده کرد تا امیدوارکننده‌ترین آنها برای پروژه‌های اصلاحی آینده پیدا شود.

داده‌هایی چون سایبان (به اندازه ناحیه پوشیده شده با برگ)، NDVI (شاخص سبزی و سلامت گیاه) و ارتفاع تخمینی گیاه قابل دستیابی است.

با کاهش هزینه‌های پهپادها، حسگرها و ابزارهای استفاده از داده‌ها، آنها در سراسر جهان در دسترس‌تر خواهند بود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم