کاهش ضایعات مواد غذایی با بینایی کامپیوتری

امتیاز دهید
کاهش ضایعات مواد غذایی در جهان

استارت‌آپ «اوربیسک» (Orbisk) ماموریت دارد سیستم غذایی جهان را پایدارتر کرده و کاهش ضایعات مواد غذایی را انجام دهد. این شرکت، آن را با استفاده از فناوری پیشرفته و نوآورانه برای مقابله با یکی از بزرگترین چالش‌های امروزی یعنی ضایعات مواد غذایی انجام می‌دهد.

برای این کار، آن‌ها از پیشرفت‌های اخیر در بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی حداکثر استفاده را می‌کنند. آن‌ها یک دوربین هوشمند را در بالای سطل زباله، متصل به ترازو قرار می‌دهند تا به طور خودکار، تمام مواد غذایی دور ریخته شده را تا سطح مواد تشکیل‌دهنده ثبت کند.

Orbisk ماموریت دارد تا سیستم غذایی جهان را پایدارتر کند. با استفاده از فناوری نوآورانه و هوش مصنوعی، بینش دقیقی را در مورد ضایعات مواد غذایی به صنعت خدمات غذایی ارائه می کند.

Orbisk در حال مقابله با ضایعات در صنعت مهمان‌نوازی است، که 15٪ از کل زباله‌های غذایی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

بدون مداخلات موثر، ضایعات فعلی مواد غذایی تا سال 2030 به 2.1 میلیارد تن افزایش خواهد یافت که نشان دهنده بار اقتصادی عمده 1.1 تریلیون یورویی بر بخش مهمان‌نوازی و بار زیست‌محیطی بر جامعه است.

بنیانگذاران این استارتاپ، اولاف ون در وین، بارت ون آرنهم (CTO) و ریچارد بیکس (CCO) می خواستند محصولی بسازند که تاثیر واقعی داشته باشد. آنها با فناوری ضایعات غذایی صفر خود، یک گام فراتر برای ایجاد یک سیستم غذایی پایدارتر می روند.

دستگاه نظارت بر ضایعات مواد غذایی مجهز به هوش مصنوعی یک سیستم مدیریت زباله برای بخش مهمان‌نوازی است که ضایعات غذا و انتشار CO2 مرتبط را ردیابی و پیش‌بینی می‌کند. این فناوری توسط یک دوربین واقع در بالای سطل زباله، با فناوری هوش مصنوعی که به طور خودکار تشخیص می‌دهد که کدام محصولات دور ریخته می‌شوند، کار می‌کند.

این داده‌ها در بینش‌های عملی برای کاربر جمع‌آوری می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند دقیقاً آنچه را که هدر می‌رود شناسایی کنند.

در نتیجه، شرکت‌های خدمات غذایی می‌توانند صرفه جویی مالی ماهانه قابل توجهی داشته باشند و در عین حال هدر رفت مواد غذایی خود را کاهش دهند.

داستان شکل‌گیری

Orbisk در سال 2018 با اولاف و اولین هم بنیانگذارش بارت که مشاور و مهندسی داده بودند، شروع به کار کرد. بعداً، در سال 2019، ریچارد به عنوان یکی از بنیانگذاران سوم پیوست.

روزهای اولیه این سرمایه گذاری هیجان انگیز برای اولاف و بارت خاص بود، زیرا آنها در حالی که هنوز در مشاغل قبلی خود مشغول به کار بودند، بدون بودجه کار می‌کردند.

وقتی از اولاف در مورد آغاز به کار Orbisk پرسیده شد، اولاف اولین مراحل ساخت نمونه اولیه فناوری ضایعات غذای صفر را یادآوری می‌کند: «ما ساعات شب و آخر هفته را به سختی می‌گذرانیم. زمانی که نمونه سازی را شروع کردیم، یک وب کم را به یک جعبه نوشیدنی وصل می‌کردیم و فقط می دیدیم چه اتفاقی می افتد. ساعت‌های زیادی را در کنار یک سطل زباله با یک تکه کاغذ گذراندم زیرا باید بفهمم که آیا چیزی که فکر می‌کردیم یک مشکل است واقعاً در زندگی واقعی صادق است یا خیر. هنگامی که ما موارد ضروری را تأیید کردیم، شروع به بهینه‌سازی محصول کردیم.»

Orbisk با پیشروی برنامه Eurostars خود در سال جاری، رشد سریعی را تجربه کرد. در آگوست 2019 آنها اولین کارمند خود را استخدام کردند و تا مارس 2020 به 20 نفر رسیدند. امروزه تیم متنوع آنها شامل کارکنان متخصص در یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و علم داده است.

تمرکز فعلی در Orbisk بر ایجاد فرآیندهایی است که تضمین می‌کند آنها همچنان جلوتر از منحنی رشد خود هستند، آن‌ها آماده خواهند بود تا بسیار فراتر از ظرفیت عملیاتی فعلی خود رسیدگی کنند.

اولاف در مورد برخی از چیزهای زیادی را که در طول فرآیند ساخت Orbisk آموخته است، می‌گوید: «من یاد گرفتم که چابک باشم، باید بسیار شجاع باشیم و تا جایی پیش برویم که دیگران متوقف شده‌اند، من همچنین یاد گرفتم که به مشتریان و مشاورانم گوش کنم و گهگاهی گوش نکنم. شما باید ورودی های آنها را در بهترین راه حل هماهنگ کنید، بنابراین همیشه نمی‌توانید تمام خواسته‌ها را برآورده کنید.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم