ایده‌های تجارت کشاورزی 2023 – قسمت سوم

امتیاز دهید
ماهی های کوی در داخل استخر

در دو مطلب اول و دوم، به تعدادی از ایده‌های تجارت کشاورزی که می‌توان در سال 2023 به آن‌ها پرداخت اشاره شد

در واقع، امروزه می‌توان با سرمایه‌ای اندک، کسب‌وکارهای کشاورزی را راه‌انداخت و از سودآوری‌های چشمگیری برخوردار شد.

کسب‌وکارهای پررونق کشاورزی در 2023

  • پرورش گیاهان دارویی: کاشت گیاهان دارویی به صورت تجاری یکی از ایده‌های سودآور تجارت کشاورزی است،با داشتن زمین و دانش کافی در مورد بازاریابی گیاهان دارویی، یک کارآفرین می‌تواند با سرمایه‌گذاری متوسط، اقدام به پرورش گیاهان دارویی کند.
  • چیدمان کاکتوس: کاکتوس، مطلوب‌ترین مورد به عنوان یک وسیله تزئینی گیاهی است، ایجاد و فروش چیدمان کاکتوس یک تجارت بسیار سودآور و سودآور برای شروع است ومی‌تواند از یک مکان خانه با سرمایه اولیه‌ی کم شروع شود.
  • دامپروری کشاورزی: تولید لبنیات یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری کشاورزی است که به غیر از شیر، مقداری کود دامی تولید می‌کند.
  • پرورش بز: بزها از جمله حیوانات اصلی تولیدکننده گوشت در سراسر جهان هستند،گوشت بز، یکی از بهترین گوشت‌ها به شمار می‌رود و تقاضای داخلی زیادی دارد.

با توجه به چشم‌انداز اقتصادی خوب، پرورش بز تحت سیستم فشرده و نیمه فشرده برای تولید تجاری در چند سال گذشته شتاب بیشتری به دست آورده است.

  • کشت جاتروفا:کشت جاتروفا(jatropha) برای بیودیزل، یکی از پرطرفدارترین ایده‌های تجاری کشاورزی است،با کاوش در فن‌آوری مدرن، کشاورزان می‌توانند جاتروفا را به عنوان ماده خام برای سوخت زیستی تولید کنند.
  • پودر سیب‌زمینی: پودر سیب زمینی، کاربرد گسترده‌ای در صنایع غذایی فرآوری شده و میان وعده دارد که می توان از آن در هر دستور غذایی که نیاز به پوره‌ی سیب‌زمینی دارد استفاده کرد.

از پودر سیب‌زمینی به عنوان قوام‌دهنده یا پایه برای تهیه سس سبزیجات و سوپ‌های آماده استفاده می‌شود، روش پردازش نیز چندان پیچیده نیست. کسب‌وکار پردازش پودر سیب‌زمینی را می‌توان به صورت نیمه اتوماتیک در مقیاس کوچک آغاز کرد.

  • پرورش ذرت: ذرت، یکی از متنوع‌ترین محصولات نوظهور است که سازگاری وسیع‌تری در شرایط مختلف کشاورزی و آب‌و‌هوایی دارد،در سطح جهانی، ذرت به عنوان ملکه غلات شناخته می‌شود زیرا دارای بالاترین پتانسیل عملکرد ژنتیکی در بین غلات است.کشاورزی تجاری ذرت با استفاده از تکنولوژی روز با بذر مرغوب یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری کشاورزی است.
  • وبلاگ‌نویسی کشاورزی: امروزه، کشاورزان روستاهای دورافتاده نیز به اینترنت دسترسی دارند،نیاز روزافزونی به توصیه‌های بی‌طرفانه و صادقانه برای فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی وجود دارد.

افرادی که دانش و تخصص در زمینه کشاورزی دارند می‌توانند وبلاگی را در مورد هر موضوع مرتبط با کشاورزی راه اندازی کنند.

  • تولید آزولا: آزولا (Azolla) یک خوراک ایده‌آل برای گاو، آبزیان و طیور است و همچنین به عنوان یک کود زیستی برای شالیزارهای تالاب ارزش دارد،کشورهای عمده‌ی تولیدکننده، چین، ویتنام، فیلیپین و هند هستند،اگر فضای کوچکی در حیاط خلوت دارید، می‌توانید کشت آزولا را شروع کنید.
  • پرورش کوی (Koi fish farming): صنعت کشاورزی کوی در چند سال اخیر در حال رشد است،تنها در ایالات متحده، این صنعت اکنون به یک صنعت چند میلیاردی تبدیل شده است بنابراین اگر حوضچه کوچکی دارید، کوی فارمینگ را شروع کنید.
  • پرورش ماهی تیلاپیا: ماهی تیلاپیا، ماهی دیگری است که تقاضای آن به طور پیوسته در حال افزایش است ودر حال حاضر، یک صنعت جهانی 5 میلیارد دلاری است.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم