فناوری ژل میمیکا در درب نوشیدنی‌ها

امتیاز دهید
فناوری ژل میمیکا

فناوری ژل میمیکا در درب نوشیدنی‌ها تزریق شده و با اولین باز کردن نوشیدنی فعال می‌شود. این ژل بدون هیچ گونه تماس فیزیکی با محتویات نوشیدنی، از زمان و دما برای اندازه‌گیری دقیق زمان فاسد شدن نوشیدنی استفاده می‌کند.

با واکنش به تغییرات دما، MIMICA CAP به شما این امکان را می دهد که نوشیدنی خود را در صورت نگهداری صحیح برای مدت طولانی‌تری نگه دارید و ضایعات را کاهش دهید.

اگر نوشیدنی برای مدت طولانی بیش از حد گرم شود، برجستگی‌ها به شما هشدار می‌دهند که دیگر آن را نخورید یا ننوشید.

در واقع، ژل میمیکا با کاهش دفعات هدر رفتن نوشیدنی‌های کاملاً آشامیدنی به محافظت از جهان کمک می‌کند و در عین حال دنیای جدیدی از پتانسیل را برای برندها به وجود می‌آورد تا ارزش را افزایش دهد.

فناوری Mimica که به عنوان یکی از نامزدهای نهایی در بخش نوآوری‌های پیش تجاری جوایز پایداری 2022 نامزد شده بود، در اصل از این ایده الهام گرفته شده بود که تاریخ‌های چاپ شده برای افراد دارای اختلالات بینایی قابل دسترسی نیست و این مسئله مشکل ایجاد می‌کرد.

این درپوش که Touchcap  نام دارد برای کاهش ضایعات مواد غذایی است و با یک ژل تخصصی کار می‌کند که هرگز با محصول غذایی تماس پیدا نمی کند، اما با خراب شدن غذا، سطح درپوش را از صاف به ناهموار تغییر می دهد.

Touchcap دارای ترکیبی سازگار با محیط زیست از یک درپوش پایه و روپوش از United Caps است که با فعال کننده و ژل Mimica جفت شده است. واکنش شیمیایی بین این دو باعث می‌شود که برچسب فویل بالایی با کاهش طراوت غذا ناهموار شود. این واکنش تنها زمانی فعال می‌شود که مصرف کننده برای اولین بار درپوش را باز کند.

درب حاوی ژل میمیکا

قبل از درک این موضوع که تاریخ انقضا نیز به میزان قابل توجهی در ضایعات مواد غذایی نقش دارد، بنیانگذار میمیکا، این ایده را به عنوان یک پروژه طراحی کرد تا تاریخ انقضا شامل مصرف‌کنندگان دارای اختلال بینایی شود.

بنابراین اگر بتوان دو روز به مدت زمان ماندگاری محصولات غذایی اضافه کرد، زباله‌های خرده‌فروشی را می‌توان تا 50 درصد کاهش داد و زباله‌های خانگی محصولات فاسد شدنی را می‌توان تا 63 درصد کاهش داد.

برندهایی که از این فناوری استفاده می‌کنند می‌توانند فروش خود را حداقل 10 درصد افزایش دهند.

از طریق مطالعات قبلی United Caps، مشخص شد که سالانه 121 میلیون کیلوگرم آب‌میوه تنها در بریتانیا هدر می‌رود.

تخمین‌ها بر اساس داده‌های تایید شده، پیش‌بینی می‌کنند که افزایش عمر ماندگاری مواد غذایی فاسد شدنی حتی یک روز می‌تواند 202.8 میلیون تن GHG (گازهای گلخانه ای) را از ورود به جو نجات دهد. اهداف  United Caps و Mimica با توجه به پایداری و ایمنی مواد غذایی کاملاً همسو هستند.

تاریخ انقضا باعث ایجاد مقادیر زیادی ضایعات مواد غذایی می شود، بنابراین ایجاد درپوشی که بر این هدر رفتن تأثیر می گذارد، نیاز به راه حلی هوشمندانه دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم