از دنیا چه خبر (3)

امتیاز دهید
امنیت غذایی - از دنیا - چه خبر

در این شماره از دنیا چه خبر  به مواردی چون لزوم توجه به نقش کشورها در ایجاد تغییرات آب‌و‌هوایی و تصمیم اتحادیه اروپا برای توسعه روندهای مدرن در کشاورزی کار شده است.

 افزایش صادرات محصولات کشاورزی روسیه

صادرات محصولات کشاورزی روسیه از 2 میلیون تن فراتر رفته و به 3 میلیون تن نزدیک شده است.

به گزارش تاس، آنکارا از اوایل سپتامبر به طور فعال تمایل خود را برای تسهیل تحویل محصولات از روسیه اعلام کرده است. به گفته اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این موضوع در دیدار وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند مورد بررسی قرار گرفته است.

قرارداد منعقد شده بین روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد، ایجاد یک مرکز هماهنگی چهارجانبه را پیش بینی می‌کند که نمایندگان آن کشتی‌های غلات را به منظور جلوگیری از قاچاق اسلحه بازرسی خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق (EEF) خاطرنشان کرد که تقریباً تمام غلات تحویلی از اوکراین به‌جای حمل‌و‌نقل به فقیرترین کشورهای جهان به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال می‌شود.

افزایش 7 درصدی قیمت غلات در درازمدت

تهاجم روسیه به اوکراین ممکن است باعث شود قیمت غلات در درازمدت بیش از 7 درصد افزایش یابد.

به گزارش دیلی صباح، روسیه و اوکراین سبدهای نان جهانی هستند که با هم حدود 28 درصد از عرضه گندم جهان را صادر می‌کنند. محاصره بنادر دریای سیاه توسط روسیه و تحریم‌های مسکو باعث افزایش کوتاه‌مدت قیمت‌ها و ایجاد ترس از بحران شدید گرسنگی شده است.

پژوهشگران در ایالات متحده آمریکا و اروگوئه تأثیر احتمالی درگیری بر قیمت گندم و ذرت در 12 ماه آینده را با بررسی سناریوهای مختلف مدل‌سازی کردند. یک مدل نشان داد که اگر صادرات غلات روسیه به نصف کاهش یابد و صادرات اوکراین به میزان قابل توجهی در این مدت کاهش یابد، ذرت 4.6 درصد و گندم 7.2 درصد گران‌تر می‌شود.

برای پر کردن شکاف عرضه، این مطالعه نشان داد که سایر تولیدکنندگان بزرگ باید مناطق کشت غلات خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهند، بر اساس این مدل، اگر همه صادرات غلات از اوکراین متوقف شود، استرالیا باید سطح گندم خود را 1 درصد، چین 1.5 درصد، اتحادیه اروپا 1.9 درصد و هند 1.2 درصد افزایش دهد. بر اساس مطالعه منتشر شده درNature Food، این تغییر کاربری زمین منجر به اضافه شدن بیش از یک میلیارد تن دی‌اکسید‌کربن اضافی به جو می‌شود.

لزوم توجه به نقش کشورها در ایجاد تغییرات آب‌و‌هوایی / خسارت‌های بیشمار سیل به کشاورزی پاکستان

بیش از 8 میلیون هکتار از محصولات زراعی پاکستان آسیب دیده و بیش از 1.34 میلیارد دلار در این کشور از دست رفته است.

به گزارش شین‌هوا، بخش کشاورزی پاکستان که 24 درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کند و بزرگترین منبع درآمد ارزی است، آسیب دیده است.

به گفته مقامات وزارت امنیت غذایی و تحقیقات ملی، سیل‌های فاجعه‌بار به بیش از 8 میلیون هکتار از محصولات زراعی از جمله برنج، پنبه، حبوبات، دانه‌های روغنی و سبزیجات آسیب رسانده و بیش از 320 میلیارد روپیه (1.34 میلیارد دلار آمریکا) خسارت وارد کرده است.

بخش دام نیز با تلف شدن بیش از یک میلیون دام در اثر سیل، خسارت‌های زیادی را متحمل شده است. بر اساس آخرین آمار سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی، علاوه بر خسارات کشاورزی و زیرساخت‌ها، باران‌های سیل آسا و سیلاب‌ها از اواسط ژوئن تاکنون نزدیک به 1600 کشته، بیش از 12000 مجروح و 33 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

تمام محصولات عمده در سراسر کشور از بین رفته است. پاکستان چهارمین صادرکننده برنج و پنجمین صادرکننده پنبه در جهان است، اما سیل اخیر این محصولات را از بین برده است و بر تولید درآمد صادراتی کشور و عرضه جهانی تاثیر گذاشته است.

به گفته‌ی مقامات پاکستانی، این کشور با وجود داشتن سهم کمتر از 1 درصد از انتشار کربن در جهان، بار عمده تغییرات اقلیمی را متحمل می‌شود، این مقام گفت که باید یک مکانیسم جبران خسارت در سطح جهانی برای کمک به کشورهای در حال توسعه که با خسارات زیادی به دلیل تأثیرات تغییرات آب‌و‌هوایی مواجه هستند، معرفی شود.

تصمیم اتحادیه اروپا برای توسعه روندهای مدرن در کشاورزی

یکی از راه‌حل‌های اصلی برای تولید مواد غذایی کافی و در عین حال تضمین پایداری، استفاده از نوآوری، تحقیقات و فناوری‌های مدرن از جمله کشاورزی دقیق برای کاهش بیشتر مصرف سموم و کود است.

به گزارش شین‌هوا، در نشست وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا، مطرح شد که اتحادیه اروپا باید امنیت غذایی را تقویت کند، پایداری کشاورزی را بهبود بخشد و استفاده از تکنیک‌های مدرن را ترویج دهد.

وزرا توافق کردند که اتحادیه اروپا اکنون باید به روشی هماهنگ برای به حداکثر رساندن افزایش پایدار در تولید محصولات کشاورزی و تسریع استفاده از تکنیک‌های مدرن در کشاورزی عمل کند.

وزیران درباره علم، نوآوری و روش‌های مدرن اصلاح نباتات در کشاورزی بحث کردند و توافق کردند که اتحادیه اروپا باید «هرچه سریع‌تر» به توسعه روندهای مدرن واکنش نشان دهد و چارچوب قانونی منسوخ را تغییر دهد که توسط آن استفاده از روش‌های مدرن اصلاح نباتات را تنظیم می‌کند.  

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم