بازار آب نوشیدنی را جدی بگیریم

امتیاز دهید
آب نوشیدنی باداس

آب نوشیدنی «باداس» یک آب قلیایی خالص است که به طور طبیعی، غنی از مواد مغذی بوده و دارای مواد معدنی آلی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سولفات‌ها، منگنز و بی‌کربنات‌ها است.

این برند، برخلاف مارک‌های دیگر که از آب لوله کشی فیلتر شده استفاده و مواد مغذی به آن اضافه می‌کنند، به ادعای باداس، آب آن از ذوب شدن یخچال‌های طبیعی ناشی می‌شود که با حرکت مایع در کوه‌ها جمع شده و سپس  از چشمه کوهی که آب را از آن استحصال می‌کنند خارج می‌شود.

«آدی چابرا»، بنیانگذار باداس، می گوید: «من می خواستم مارکی ایجاد کنم که همان ارتباط احساسی  ردبول، راک‌استار و منستر را داشته باشد اما در عین حال بهترین منبع انرژی را به شما بدهد.»

این برند در بسته بندی خود از پلاستیک دوری می‌کند و قوطی‌های آلومینیومی که فاقد BPA هستند را جایگزین کرده است.

در سال 2018 ، تحلیلگران تکناویو پیش‌بینی کرده‌اند که بازار جهانی آب، نرخ رشد سالانه تقریبا 9 درصدی تا سال 2022 را نشان می دهد. با توجه به اینکه شرکت‌های تولید کننده نوشیدنی به دنبال افزایش فروش محصولات کاربردی هستند، جای تعجب نیست که بسیاری از مشاغل در حال حضور گسترده خود در این فضا هستند تا مانند باداس، یک سر و صدای بزرگ از خود ایجاد کنند.

چنانکه شرکت‌های بزرگ، شروع به خرید شرکت‌‌های آب نوشیدنی کرده‌اند، «نستله» در ماه مارس با مبلغی نامعلوم، «اسنشیل واتر» مارک اصلی آب قلیایی  را خریداری کرد  و کوکا کولا هم که  دارای برند «اسمارت واتر» و پپسی هم صاحب «لایف‌واتر» است.

حال با توجه به کاری که کریستیانو رونالدو در نشست خبری پیش از دیدار با مجارستان از بازی‌های یورو۲۰۲۰ با انتخاب بطری آب انجام داد  اهمیت توجه به بازار آب‌های نوشیدنی را بیشتر مشخص می‌کند.

* بیس‌فنول A ‌یا به اختصار BPA یک ماده شیمیایی صنعتی است که از سال ۱۹۶۰ برای تولید انواع پلاستیک‌ها و رزین ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. BPA  در پلاستیک‌های پلی‌کربناتی و رزین‌های اپوکسی یافت می‌شود.

پلاستیک‌های پلی‌کربناتی برای تولید ظروف و محفظه‌های پلاستیکی نگهدارنده مایعات (مانند بطری‌های آب معدنی)، مواد غذایی و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رزین‌های اپوکسی هم برای روکش‌کردن سطوح داخلی ظرف کنسرو و قسمت بالای بطری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. برخی از کامپوزیت‌ها و مواد پرکننده دندان نیز دارای BPA هستند. مطالعات نشان داده است که BPA اثرات مخرب بر سلامت دارد. بعلاوه این اثرات مخرب در نوزادان و کودکان بیشتر است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم