تخصیص 200 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های صنایع تبدیلی اردبیل

امتیاز دهید
اکبر بهنامجو - صنایع تبدیلی اردبیل

استاندار اردبیل در بازدید از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان اردبیل بیان کرد که با همکاری بانک کشاورزی قرار است امسال  ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو بیان کرد: «با توجه به تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی احداث کارخانه‌های روغن‌کشی جزو اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی استان است و در این راستا هم اکنون کارخانه روغن‌کشی در استان به ظرفیت ۸۰ تن مراحل نهایی احداث را سپری می‌کند و در هفته دولت  افتتاح  خواهد شد.»

بهنامجو با اشاره به فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی مربوط به سیب زمینی گفت: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با سیب‌زمینی بخش عظیمی از مشکلات سیب‌زمینی کاران اردبیلی در فروش محصول مرتفع خواهد شد.

به گفته وی ، کارخانه تولید چیپس، پوره و ریزدانه سیب زمینی اردبیل به میزان ۸۹۰ تن در سال تولید دارشته و برای ۲۵۰ نفر در این واحد زمینه اشتغال فراهم شده است.

استاندار اردبیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش انبار و سردخانه‌های فنی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: افزایش ظرفیت سردخانه‌های فنی استان به ۴۰۰ هزار برناه ریزی شده و در یک ماه گذشته نیز  پنج  انبار و سردخانه فنی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهنامجو با اشاره به  احداث مجموعه سردخانه و سورتینگ سیب‌زمینی در اردبیل با ظرفیت ۴۰ هزار تن سورتینگ و بسته‌بندی، اضافه کرد: این واحد  با هدف صادرات سیب‌زمینی به کشورهای آذربایجان و روسیه در حال احداث است و  چهار میلیارد تومان تسهیلات نیاز داشت که قرار شد این منابع به متقاضی پرداخت شود.

وی همچنین از افتتاح کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت ۹ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۴۰ نفر در روستای آراللوی بزرگ اردبیل و کارخانه چیپس میوه، بسته بندی میوه خشک و انواع پوره خشک و سبزیجات با ظرفیت ۱۶۰ تن در سال و اشتغالزایی ۲۵ نفر در دهه فجر سالجاری خبر داد.

استاندار اردبیل تاکید کرد که تنها راه تقویت اقتصاد کشاورزان جلوگیری از خروج محصولات به صورت خام و هموار کردن راه صادرات میباشد و خوشبختانه در زمینه اقدامات بسیار خوبی در استان اجرایی شده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم