توسعه منطقه آزاد انزلی با احداث سردخانه و انبارهای سرپوشیده

امتیاز دهید
ارسلان زارع - بندر انزلی

احداث سردخانه‌ها، انبارهای سرپوشیده و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بندر انزلی می تواند در افزایش توان تولید منطقه تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع – استاندار گیلان در جلسه معارفه مدیر عامل جدید منطقه آزاد انزلی ،خواستار تسریع و شتاب در تکمیل و اجرای شهرک شماره سه منطقه آزاد انزلی شد و گفت :ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و شرکت های دانش بنیان در گیلان گامی موثر در رونق اقتصادی منطقه‌ است.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی از جمله مزایای فعالیت در این منطقه است.

بندر انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد جنوب دریای خزر و قطب اقتصادی ایران با مساحت 9400 هکتار و 40 کیلومتر ساحل در استان گیلان واقع شده است که از سال 1384 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

علاوه بر مشوق های قانونی و معافیت های مناطق آزاد مانند معافیت مالیاتی 20 ساله، معافیت از عوارض گمرکی و ارزش افزوده نیز با قرار گرفتن در کریدور شمال – جنوب (نوستراک)، وجود فعال‌ترین بندر شمال، دارای مزایای ویژه‌ای از جمله موقعیت حمل و نقل استراتژیک و ترانزیتی است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها

خبرهای کشاورزی شماره 102

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم