تولید پلاستیک‌های زیستی پایدار با محصولات جانبی کشاورزی

امتیاز دهید
پلاستیک های زیستی

پژوهشگران، روشی برای استفاده از محصولات جانبی کشاورزی برای تولید پلاستیک‌های زیستی پایدار کشف کردند. پلاستیک‌های زیستی، پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیری هستند که در مقایسه با نفت از مواد بیولوژیکی تشکیل شده‌اند.

طبق یک مطالعه جدید، آنها می‌توانند با روش‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست، از محصولات جانبی – محصولات ثانویه حاصل از فرایندهای تولید – از باقی‌مانده ذرت، علفزارها و محصولات کشاورزی پخته شده، پلاستیک زیستی تولید کنند.

«جوشوا یوان»، دانشمند تحقیقات« اگری‌لایف» ، استاد و رئیس گروه زیست شناسی مصنوعی و محصولات تجدید‌پذیر در دانشکده کشاورزی تگزاس توضیح می‌دهد که در حال حاضر، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پالایشگاه‌های سوخت‌های زیستی، توانایی استخراج و استفاده از لیگنین به طور موثر است.

آن‌ها به منظور غلبه بر این مشکلات، روش جدیدی معروف به «فرآیندهای پیش‌شرطی‌سازی لیگنین»  را به کار برده‌اند که در نظر دارد محلول، تهویه و تخمیر لیگنین را در خود جای دهد، آن را به انرژی تبدیل کرده و به راحتی با طرح‌های تصفیه خانه سازگار سازد.

به گفته یوان، هر ساله بیش از 300 میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود که جایگزینی آنها با پلاستیک قابل تجزیه و تولید پلاستیک‌های زیستی از زباله‌های معمولی کشاورزی (از ذرت، علف‌ها و چوب) ارزش آن را بیشتر نشان می‌دهد.

نقش اساسی محصولات جانبی کشاورزی در تولید بیوپلاستیک

این پژوهشگران در پژوهش‌های قبلی خود به این رسیده بودند که می‌توان از محصولات پایداری چون سورگوم به عنوان ماده اولیه برای تولید سوخت‌های زیستی استفاده کرد، به گفته یوان، محصولات فرعی کشاورزی مانند کلش ذرت، منابع جایگزین هستند. این منابع، درآمد بالقوه بیشتری را برای کشاورزان و بخش حمل‌و‌نقل ایجاد و مواد غذایی و محصولات جانبی برداشت شده را به عملیات تصفیه‌خانه منتقل می‌کند.

همچنین این کشف، منجر به کاهش تغییرات آب‌و‌هوایی جهانی  از طریق جایگزینی سوخت‌های فسیلی و پلاستیک‌های غیر قابل تجزیه با پلاستیک‌های تجدید‌پذیر و قابل‌تجزیه می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم