عملیات اجرایی پالایشگاه و فرآوری غلات در استان اردبیل آغاز شد

امتیاز دهید

عملیات اجرایی پالایشگاه و فرآوری غلات با حضور نائب رئیس مجلس و استاندار اردبیل در استان آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی این پالایشگاه  گفت: محصول این کارخانه، مواد فرآوری شده غلات بوده و سالانه ۲۰۰ هزار تن گندم در این واحد مورد نیاز است.
علی نیکزاد افزود: این واحد با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و بالغ بر هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم فعالیت خواهد کرد.
وی بیان کرد: این کارخانه ظرف ۱۸ ماه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به عملیات بالای اجرایی در این کارخانه پنج  تا6 مگاوات از برق مورد مصرف این کارخانه از پنل‌های خورشیدی تامین و با سیرکولاسیون آب مصرفی در صرفه جویی این ماده حیاتی نیز اقدام می‌شود.

اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل هم نیاز استان به صنایع تبدیلی را یادآور شد و گفت: این واحد از جمله صنایع مادر است که علاوه بر داخل استان از سایر استان‌ها نیز مواد اولیه جذب خواهد کرد.
وی به رشد بالای چهار درصدی صنعت در استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا کارخانه تولید پنل‌‍‌های خورشیدی و انرژی پاک در شهرک‌های صنعتی در حال اجرا است که نیاز  بالای برق واحدهای تولیدی به این طریق تامین می‌شود.
بهنامجو  با اشاره به افزایش صنایع تبدیلی در استان اظهار کرد: در حال حاضر صنایع تبدیلی گوجه فرنگی در پارس آباد ، مشگین شهر و مجموعه کشت و صنعت مغان در حال اجرا است که با تکمیل این واحدها مواد اولیه مورد نیاز علاوه بر داخل استان از سایر نقاط نیز برای فرآوری وارد این واحدها می شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: برای محصول سیب زمینی نیز صنایع تبدیلی به ظرفیت ۱۲۵ هزار تن در استان فعال بوده که ۹۵ هزار تن نیز در حال احداث و ۱۰۰ هزار تن نیز در برنامه اجرا قرار گرفته است.
بهنامجو ضمن قدردانی از تلاش مسئولان استان و نمایندگان در راستای ایجاد زیرساخت برای جذب سرمایه‌گذار ، رشد بالای چهار درصدی صنعت را مرهون تلاش مدیران، نمایندگان و همت سرمایه‌گذاران دانست.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم