فرآوری لیموترش/ پیش بینی تولید 365 هزار تن لیموترش در استان فارس

امتیاز دهید
لیموترش بر روی درخت

استان فارس، رتبه اول تولید لیموترش را در کشور داراست و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، حدود 365 هزار تُن لیموترش تولید شود.

برداشت لیموترش در این استان در تابستان از اواخر تیرماه شروع و در برخی شهرستان‌ها چون جهرم تا پایان شهریور ادامه دارد. رقم غالب کشت شده لیموترش استان فارس، مکزیکین‌لایم است.

فرآوری لیمو

یک روش پردازش و استخراج برای محصولات مرتبط با لیمو، شامل خیساندن پوست لیمو در دمای پایین، گرفتن روغن لیمو با پرس سرد و گرفتن اسانس لیمو با جداسازی روغن لیمو در فریزر است.

علاوه بر این، میوه لیمو پوست‌کنده را می‌توان به طور مستقیم برای آبمیوه فشرده کرد. بقایای میوه و پوست لیمو با خشک کردن اسپری انجمادی برای تولید کپسول پودری با سلولز پردازش می‌شود، دانه از لیمو خارج، در هوا خشک شده و با الکل استخراج می‌شود تا روغن دانه‌ی لیمو حاوی اجزای ضد پیری جدا شود.

برای روش فوق می‌توان اسانس لیمو را با تجهیزات ساده جدا کرد و هزینه تجهیزات و هزینه تولید را کاهش داد. علاوه بر این، با این روش، محصولات جانبی مانند آب لیمو، روغن دانه لیمو و کپسول پودری از بقایای میوه و بقایای پوست را می‌توان به طور همزمان تولید کرد، این روش دارای مزایای اقتصادی مختلفی است.

از اسانس لیمو برای طعم دادن به محصولات غذایی و همچنین به دلیل طعم و طراوت برای خوشبو کننده هوا قابل استفاده است.

از کنسانتره لیمو هم می‌توان برای تهیه فهرست بزرگی از محصولات مانند آبلیمو، شیرینی، مربا، نوشابه، بستنی و غیره استفاده کرد. از  لیمو خرد شده هم عمدتاً برای تهیه نوشیدنی‌های میوه‌ای و نوشیدنی استفاده می‌شود.

خواص محصولات لیمو به دلیل خواص مثبت آن، سال‌ها برای اهداف درمانی استفاده می‌شود، لیمو سطح بسیار بالایی از ویتامین C را داراست که برای سلامت استخوان‌ها یا مراقبت از پوست توصیه می‌شود، قدرت دفاعی سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. همچنین حاوی فیبر محلول است که به تنظیم سطح کلسترول بد کمک می‌کند،  محتوای اسیدی این میوه به تثبیت کلسیم در استخوان‌ها و همچنین از بین بردن رسوب چربی بدن کمک می‌کند، لیمو به دلیل داشتن کافئین، ادرارآور است..

اگر یک لیوان آب را با چند قطره روغن لیمو مخلوط کنید، نوشیدنی خوشمزه‌ای خواهید داشت که می‌تواند سطح اضطراب شما را کاهش دهد،کنسانتره لیمو تمام خواص لیمو و همچنین طعم کامل آن را حفظ می‌کند، به این معنی که می‌توانید همه غذاهای خود را در عین حال خوشمزه‌تر و سالم‌تر کنید. .

لیمو دارای سطوح بسیار بالایی اسید است که می‌تواند به شما کمک کند تا تمام باکتری‌های بدن خود را از بین ببرید. همچنین می‌توانید بعد از هر وعده غذایی، دهان خود را با مقداری آب لیمو بشویید تا دهان و دندان های خود را سالم نگه دارید.

آب لیمو می‌تواند منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد و همچنین قدرت پاکسازی سموم بدن را داراست، نوشیدن یک لیوان کوچک آب لیمو هر روز صبح برای افزایش سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی به شدت توصیه می‌شود.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم