کاهش مصرف گوشت با استفاده از رقم جدید برنج

امتیاز دهید

برنج غذای اصلی بیش از 2.4 میلیارد نفر است. با افزایش سطوح تبادل فرهنگ‌های متقابل، سفر و گردشگری، برنج به جوامعی که به طور سنتی برنج مصرف نمی کنند، گسترش می‌یابد. طعم، بافت و سهولت تهیه از دلایل محبوبیت آن است.

برای بسیاری از مصرف کنندگان، برنج سفید پخته شده که تازه از پلوپز خارج شده است، تجربه لذت بخشی از لذت بردن از برنج ساده را به ارمغان می‌آورد.

برخی برنج را منبع «بد» کربوهیدرات می‌دانند. به این دلیل که بیشتر انواع برنج دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند. این باعث می‌شود برنج برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین در حمایت از برنامه‌های پیشگیری از چاقی یا کاهش وزن مفید نباشد.

پژوهشگرانی در مرکز AgCenter دانشگاه ایالتی لوئیزیانا – ایستگاه تحقیقات برنج، پرورش‌دهنده برنج و بیوتکنولوژیست هستند و سال‌هاست که روی پرورش برنجی کار می‌کنند که پروتئین بیشتری داشته و شاخص گلیسمی پایین‌تری داشته باشد.

در سال 2019، اعلام شد که این برنج، در حال آزمایش برای استفاده مصرف‌کننده است. این نوع آزمایش‌ها، طعم، توانایی پخت‌و‌پز و حتی مواردی مانند توانایی پخت (آرد برنج) را تأیید می‌کنند.

این رقم جدید، «Frontiere» نام دارد و یک سوپراستار برنج است.  با داشتن کمترین شاخص گلیسمی، 53 درصد پروتئین بیشتری نسبت به برنج معمولی دارد. ویژگی GI پایین آن به افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت اجازه می‌دهد تا با خیال راحت برنج بخورند.

Frontière  به صورت تجاری به عنوان Parish Rice و Cahokia Rice فروخته می‌شود و در حال حاضر در مزارع ایلینویز و لوئیزیانا کشت می‌شود.

مصرف برنج با پروتئین بالا

حفظ استانداردهای برتر برای کیفیت دانه برای برنج دانه بلند ایالات متحده یکی دیگر از ملاحظات مهم در هنگام انجام این فرآیند بود.

برای ایجاد یک پایه ژنتیکی قوی، رقم برنج Cypress به‌عنوان لاین والدین در اصلاح جهش‌یافته انتخاب شده است. سرو به دلیل کیفیت بالای آسیاب با قابلیت حفظ عملکرد آسیاب سبوس دار بالا در رطوبت کمتر برداشت در محیط‌های مختلف شناخته شده است. این یک منبع ژنتیکی عالی برای قوام کیفیت دانه ایده‌آل است.

پرورش جهش تقریباً 90 سال است که توسط دانشمندان در گیاهان مورد مطالعه قرار گرفته است و از آن برای القای جهش های مرتبط با صفات مطلوب در گیاهان استفاده شده است.

دانه ها با اشعه ایکس، اشعه گاما یا مواد شیمیایی در دوزهای پایین درمان می‌شوند و سپس نسل‌های بعدی برای بهترین کیفیت اندازه‌گیری می‌شوند.

پژوهشگران از ماده شیمیایی اتیل متان سولفونات در سرو برای پرورش انواع جدید استفاده کردند، این ماده شیمیایی شرایطی را ایجاد می‌کند که امکان جهش‌های سریع‌تر در گیاهان را فراهم می‌کند و این امر روند تولیدمثل را سرعت می‌بخشد. تمام آثار شیمیایی از بین می‌رود و هیچ باقیمانده‌ای در داخل یا روی گیاهان باقی نمی‌ماند.

نسل‌های اولیه، مواد جهش یافته آرایه‌ای از تنوع فنوتیپی را به نمایش گذاشتند. برخی از آنها عقیم بودند یا با شدت کمتری رشد کردند. برخی دیگر به ارتفاعات کمتر مطلوبی رشد کردند و بازده کمی داشتند. پس از سال‌ها انتخاب و خالص‌سازی گسترده، تنوع‌های نامطلوب مختلف با موفقیت حذف شدند.

رقم موفق در نهایت به عنوان رقم Frontière در سال 2017 منتشر شد. از نظر فنوتیپی، Frontière  بسیار شبیه به Cypress است.

این به طور مداوم در محیط‌های مختلف کشت برنج مانند جنوب و غرب میانه ایالات متحده و پورتوریکو عملکرد خوبی دارد. تیم پژوهشگران برای به دست آوردن این ویژگی‌های استثنایی برای بیان طبیعی به خودی خود از پرورش جهشی معمولی استفاده کردند و برنج جدید تراریخته به شمار نمی‌آید.

ویژگی‌های Frontière

افزایش محتوای پروتئین در Frontière برای عملکرد مطلوب بدن انسان مهم است. بیش از 750 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل کمبود پروتئین، دچار سوء‌تغذیه هستند.

بیش از نیمی از آن‌ها در کشورهای برنج خوار هستند که در آن روز سه بار برنج مصرف می کنند. برنج با محتوای پروتئین بالاتر برای کمک به کاهش کمبود پروتئین فراهم می کند. برای کشورهای توسعه یافته، استفاده از برنج با پروتئین بالاتر می‌تواند میزان مصرف گوشت قرمز را کاهش دهد.

همانطور که ما غذا یا نوشیدنی‌هایی می‌خوریم که کربوهیدرات بالایی دارند، بدن ما کربوهیدرات‌ها را به گلوکز تجزیه می‌کند. گلوکز وارد جریان خون شده و باعث افزایش سطح گلوکز خون (قند خون) می‌شود.

غذاهای با گلیسمی بالا منجر به افزایش سریعتر و بیشتر سطح قند خون می‌شوند. این غذاها تقاضای بیشتری برای انسولین در بدن ایجاد می‌کنند. آنها همچنین منجر به کاهش شدیدتر گلوکز خون پس از افزایش می‌شوند و به طور بالقوه باعث گرسنگی، هوس کربوهیدرات و ضعف می‌شوند.

شاخص گلیسمی پایین Frontière این مشکلات را کاهش می‌دهد و به ویژه برای بیماران دیابتی که باید سطح انسولین خود را کنترل کنند مفید است.

مقبولیت مصرف کننده برای هر نوع غذای جدید حیاتی است. بدون آن، تلاش‌ها به اهداف مورد نظر نمی‌رسد. کیفیت پخت، ترکیب شیمیایی دانه، ظاهر و طعم برنج با گلیسمی پایین تقریباً با ارقام معمولی برنج دانه بلند ایالات متحده مانند Cypress و Cocodrie ی یکسان است.

این برنج دانه بلند و با پروتئین بالا با گلیسمی پایین می‌تواند به مصرف‌ کنندگان برنج در ایالات متحده و همچنین بسیاری از کشورهای مقاصد صادراتی برنج ایالات متحده از جمله مکزیک، هائیتی، ژاپن، کانادا و کره جنوبی خدمت کند.

علاوه بر 750 میلیون نفر که از سوء‌‌تغذیه رنج می‌برند، بیش از 260 میلیون نفر برنج‌خوار در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند.

تهیه برنج با گلیسمی پایین برای بخش بزرگی از این افراد از فرهنگ‌های مختلف  شامل چالش‌های بزرگی است.

برنج با شاخص گلیسمی پایین و پروتئین بالا که وارد بازارهای ایالات متحده شده است شاید بتواند به عنوان گام اولیه برای مقابله با این چالش‌های بزرگ باشد.

بازسازی و ساخت خانه با استفاده از ضایعات برنج

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم