کارآفرینی حشرات با بتا هچ

امتیاز دهید
شرکت بتا هچ - کارآفرینی حشرات

شرکت « بتا هچ » (Beta Hatch) حشرات با پروتئین بالا برای سگ‌ها، جوجه‌ها، خوک‌ها و ماهی‌ها پرورش می‌دهد و کود متعادل و طبیعی (frass) برای گیاهان ایجاد می‌کند.

این شرکت همچنین در حال کار بر روی ژنومیک و توسعه RNAi و CRISPR به عنوان ابزاری برای سفارشی کردن حشرات است.

بتا هچ در حال صنعتی کردن کشاورزی حشرات در یک سیستم غذایی احیا کننده است. آن‌ها پروتئین را برای گیاهان و حیوانات در یک سیستم زباله صفر تولید می‌کنند.

سیستم تولید دایره‌ای آن‌ها با همکاری صندوق انرژی پاک واشنگتن، از گرمای اتلاف یک مرکز داده همسایه برای آماده‌سازی اتاق‌های رشد حشرات استفاده می‌کند.

پروژه فوت، بزرگترین مرکز تولید کرم آرد برای خوراک دام در آمریکای شمالی و یکی از بزرگترین مزارع تولید حشرات در نوع خود در جهان است.

ویرجینیا امری، بنیانگذار و مدیر عامل  این شرکت می‌گوید: «تلاشی مانند این نیاز به یک فرآیند طراحی واقعاً خلاقانه و تکراری دارد و این چیزی است که مک کینزتری قول داده و ماهرانه در توسعه این پروژه ارائه کرده است».

ارزش اصلی حشرات در سیستم غذایی ما در بهبود پایداری پروتئین و سایر مواد تشکیل دهنده است.

ما به تلاش های عمدی و مداوم خود برای ایجاد کارایی در هسته اصلی هر کاری که انجام می دهیم افتخار می کنیم.

سیستم بازیابی گرما در این مرکز جدید، نمونه بارز افزایش پایداری و کارایی به سطح بعدی است.

در سایت کشمیر این شرکت، 100 درصد برق بتا هچ از منابع انرژی تجدید‌پذیر تامین می‌شود. تأسیسات جدید اکنون به دستاوردهای منحصر به فرد بهره ‌ری انرژی و استفاده مجدد از زیرساخت های قدیمی به شیوه‌ای پایدار و مقرون به صرفه دست یافته است.

دیوید کارول، مدیر پروژه ساخت و ساز McKinstry، می‌گوید: «این مرکز تولید جدید نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ساختمان‌های موجود را برای ارائه پایداری و تأثیر ملموس به جای فضای فیزیکی، بازسازی کرد.»

انرژی این مرکز، تا حدودی توسط صندوق انرژی پاک وزارت بازرگانی واشنگتن تامین می شود، فرآیند تولید خود یک سیستم بدون ضایعات است که با تغذیه کرم‌های آرد از محصولات جانبی ارگانیک شروع می‌شود و با استفاده از کرم‌های آرد  برای خوراک و کود خاتمه می‌یابد.

از طریق نوآوری‌های اختصاصی HVAC، گرمای اضافی از تجهیزات شبکه در مرکز داده همسایه گرفته می‌شود و به عنوان منبع اصلی گرما برای کنترل محیط در اتاق‌های رشد پیشرفته Beta Hatch استفاده می‌شود.

اتاق‌های رشد از فضای کشاورزی عمودی برای ایجاد بیش از شش هکتار سطح تولید حشرات استفاده می‌کنند.

این امر باعث می‌شود بازدهی عظیمی از حداقل ردپای تولید شده در حدود 5000 برابر هکتار سویا تولید شود و ردپای الکتریکی بتا هچ را حدوداً به نصف کاهش داده است.

همه اینها در عین ایجاد یک منبع پروتئینی پایدار برای خوراک دام در مقیاس صنعتی، نشان دهنده یک تحول مهم به سمت آینده کشاورزی است که برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهانی طراحی و مجهز شده است.

بتا هچ در حال صنعتی کردن حشرات به عنوان پایدارترین تغذیه جهان است. پلت فرم پرورش حشرات Beta Hatch که با عملکرد 5000 هکتاری سویا، با استفاده از کمتر از 2 درصد آب و کسری از انتشار گازهای گلخانه‌ای سایر مواد پروتئینی، رشد می‌کند.

حلقه مفقوده یک زنجیره تامین مواد غذایی پایدار و دایره ای است. کل حشره به عنوان یک ماده مغذی خوراک دام برای ماهی، طیور، خوک و غذای حیوانات خانگی استفاده می‌شود و می‌تواند نیاز به آنتی بیوتیک در طیور را کاهش دهد.

چنانکه می‌تواند پروتئین طبیعی و ضد حساسیت را برای حیوانات خانگی فراهم کند و جایگزینی پایدار ارائه دهد.

با توجه به اینکه 30 درصد از محصولات غذایی آمریکا برای تغذیه حیواناتی که بعداً برای گوشت مصرف می‌شوند، ویرجینیا امری تصمیم گرفته است که «کارآفرین حشرات» باشد.

استفاده از حشرات برای تولید خوراک دام - شرکت بتا هچ

شرکت بتا هچ، محلی را برای رشد کرم‌های خوراکی در داخل خانه در یک سیستم بسته و احیاکننده برای تولید یک ماده غذایی پایدار جایگزین برای پودر ماهی و دیگر اشکال پروتئین و چربی کمتر پایدار تأسیس کرده است.

کرم‌های آردآلو در مرحله لاروی برداشت می‌شوند، خشک می‌شوند، سپس به آرد و روغن تبدیل می‌شوند تا یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی تولید شود که می‌تواند به عنوان جایگزینی مستقیم برای پودر ماهی در تولید آبزیان یا جایگزینی پروتئین‌های سنتی مانند گوشت مرغ و گاو استفاده شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم