کشاورزی حشرات – تولید جیرجیرک برای آینده‌ای پایدار

امتیاز دهید
تولید جیرجیرک

شرکت « اسپایر » (Aspirefg) از فناوری برای ایجاد محیط ایده‌آل برای رشد و تولید جیرجیرک ها استفاده می‌کند چنانکه این کارخانه با استفاده از پیشرفته‌ترین و نوع کشاورزی داخلی، میلیون‌ها نقطه داده را برای تولید جیرجیرک‌هایی با کیفیت استثنایی جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت در سال 2013 راه‌اندازی شده و با جذب اولین سرمایه‌گذاری، عملیات خود را در غنا و ایالات متحده ادامه داد و در سال 2017 اولین مرکز کشاورزی کریکت خودکار را ساخت.

این سیستم تولید با در نظر گرفتن مقیاس‌پذیری سریع طراحی شده است و از رباتیک، فناوری ASRS و اتوماسیون برای بهبود مستمر استفاده می‌کند.

یادگیری ماشین با ارائه بینش‌ و پیش‌بینی در نتیجه، یک تسهیلات خودبهینه‌سازی ایجاد می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که از هر 5 آمریکایی، 1 نفر جیرجیرک را امتحان کرده است و بیش از نیمی از بزرگسالان را می‌توان متقاعد کرد که آن را در رژیم غذایی خود مصرف کنند.

روندی که همچنان رو به افزایش است زیرا مصرف کنندگان بیشتری به دنبال پروتئین‌های سالم‌تر و برتر از نظر زیست محیطی هستند.

تأسیسات جدید Aspire به مساحت 150,000 فوت مربع در لندن – انتاریو، به عنوان بزرگترین مرکز پردازش کریکت در جهان، جیرجیرک‌های منجمد شده را عرضه می‌کند.

ظرفیت تولید این کارخانه تا 12000 متریک تن جیرجیرک در سال و معادل تناژ فرس (ضایعات، که می‌تواند به عنوان کود زیستی استفاده شود) است.

البته آن‌ها انتظار دارند که این ظرفیت تا پایان سال جاری میلادی به 50 تا 60 درصد ظرفیت تولید و در نیمه اول سال 2024 به 100 درصد ظرفیت تولید برسد.

کارخانه تولید جیرجیرک

بنیانگذار این شرکت «محمد آشور» می‌گوید که به طور عمده تمام تولید ما به سمت غذای حیوانات خانگی در آمریکای شمالی می‌رود، اما ما همچنین در حال بحث‌های هیجان‌انگیز با شرکت‌های خارج از آمریکای شمالی در زمینه غذای انسان و غذای حیوانات خانگی هستیم.

به گفته‌ی وی، سال گذشته یک یادداشت تفاهم با یکی از سرمایه‌گذاران خود – شرکت غذایی کره‌ای LOTTE – امضا شده است که به موجب آن، LOTTE به عنوان توزیع کننده انحصاری محصولات غذایی حاوی جیرجیرک‌های این شرکت در بازارهای کلیدی در آسیا و اروپا خدمت خواهد کرد.

جیرجیرک‌ها حشرات با بیشترین کشش از نظر مصرف‌کننده هستند و همچنین چربی کمتری نسبت به کرم‌های آرد یا لارو مگس سیاه دارند، بنابراین نیازی به چربی‌زدایی آن‌ها نیست.

جذابیت حشرات خوراکی برای برندهای غذای حیوانات خانگی چیست؟

یکی از جنبه‌های واقعاً جذاب جیرجیرک این است که هم در برخی آزمایش‌ها و هم در ادبیات، برخی از اثرات ضد حساسیت و بهبود سلامت روده را در سگ‌ها و گربه‌سانان نشان داده‌ است، بنابراین تمایز هیجان‌انگیزی وجود دارد که یک پله بالاتر از پروتئین قرار دارد.

به گزارش «اگ‌فاندرنیوز» جنبه دوم، قابلیت اطمینان زنجیره تأمین است و سوم، تولید جیرجیرک ها تمام معیارهای پایداری را برآورده می‌کنند، زیرا خریداران به دنبال موادی هستند که می‌توانند به آنها در کاهش انتشار کربن کمک کنند.

بنیانگذار این شرکت درباره سرمایه گذاری و هزینه‌ها می‌گوید: «هزینه سرمایه از دیدگاه دلارهای مخاطره‌آمیز یا سرمایه‌گذاری خصوصی از سقف گذشته است.

در 12 تا 18 ماه گذشته تغییراتی در بازار سرمایه ایجاد شده است، زیرا به مدل‌های تجاری اثبات‌نشده مربوط می‌شود که بسیار سرمایه بر هستند و مسیر روشن، واضح و به موقع برای سودآوری ندارند.

بنابراین در حال حاضر، هزینه سرمایه از دیدگاه دلارهای مخاطره‌آمیز یا سرمایه‌گذاری خصوصی بالا رفته است، بنابراین اگر می‌خواهید یک کارخانه 150 تا 200 میلیون دلاری بسازید، راه بسیار گرانی برای تأمین مالی آن از طریق سهام است.

حدود 25 درصد از بودجه کارخانه ما در انتاریو از کمک‌های بلاعوض دولتی، حدود 30 درصد از طریق وام و سپس باقیمانده از سهام تامین شده است.

برای همه این تأسیسات جدید تولید مواد غذایی، خواه پرورش حشرات عمودی باشد یا تخمیر دقیق گوشت پرورشی، باید راه‌هایی برای تأمین مالی آنها خارج از VC و سهام خصوصی وجود داشته باشد زیرا هزینه سرمایه بسیار زیاد شده است.

کشاورزی و تولید جیرجیرک  ایده‌آل‌ترین حالت برای کشاورزی عمودی است. این فقط یک سری جعبه با غذا و آب کافی برای پشتیبانی از جمعیت خاصی از جیرجیرک‌ها است.

جعبه را در یک قفسه قرار می‌دهید و مجبور نیستید دوباره آن را به مدت 30 روز لمس کنید، به علاوه به چراغ نیازی ندارید، اگرچه هزینه انرژی وجود دارد زیرا جیرجیرک‌ها باید در دمای 85 تا 92 درجه فارنهایت نگهداری شوند.

سپس از یک سیستم ذخیره سازی و بازیابی خودکار مانند سیستم قفسه‌بندی انبار آمازون استفاده می‌کنیم. در کل این مرکز فقط به 13 تا 15 اپراتور در یک شیفت نیاز دارد.»

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم