کشاورزی حشرات و تولید جیرجیرک با انتومو

امتیاز دهید
تولید جیرجیرک توسط انتومو در کانادا

شرکت « انتومو » توسط سه برادر بنام‌های جارود، دارن و رایان گلدین در 2014، تاسیس شده است و در یک کارخانه 60000 فوت مربعی در انتاریو به تولید غذای آینده یعنی کشاورزی حشرات می‌پردازد.

در سال 2013، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، استفاده از حشرات را به عنوان غذا و خوراک کشاورزی به عنوان راهی برای اطمینان از دسترسی به پروتئین برای 9 میلیارد نفر تا سال 2020 تشویق کرد.

چنانکه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که حشرات، غذای بسیار مغذی هستند که توسط بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان مصرف می‌شود و نه تنها پروتئین، بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار زیستی و همچنین فیبر پری بیوتیک مورد نیاز برای یک بیوم روده سالم را فراهم می‌کند.

جارود و تیم مزارع انتومو که این مزایا را مستند کرده‌اند، تشخیص دادند که برای اینکه صنعت کریکت یا همان جیرجیرک رشد کند، باید یک تامین‌کننده مطمئن از مواد پروتئینی حشرات مغذی و ایمن وجود داشته باشد که شرکت‌های غذایی بتوانند آن را در محصولات غذایی بگنجانند.

آن‌ها همچنین تشخیص دادند که اگر محصولشان در نزدیکی خانه از نظر تجاری قابل دوام باشد، پروتئین حشرات باید به محصولاتی که قبلاً در کمدها و یخچال‌های آمریکای شمالی یافت می‌شود وارد شود.

این تیم به منظور تشویق پذیرش گسترده‌تر محصول، روش‌های جدیدی را برای پرورش حشرات ابداع کرده است تا هزینه‌ها را کاهش دهد.

Entomo Farms یک روش کاملاً جدید تولید را راه‌اندازی کرد و از پرورش جیرجیرک در سطل‌ها که به طور سنتی انجام می‌شد دور شد و در عوض، اتاق‌های بزرگی ساخت که در آن جیرجیرک‌ها در «محدوده آزاد» پرسه می‌زنند.

رویکرد جدید هزینه های نیروی کار را کاهش داده و تولید بیش از 2000 پوند کریکت در هر اتاق را امکان پذیر کرده است و به مقیاس مقرون به صرفه دست یافت.

در طول فعالیت، این شرکت یاد گرفت که فرس (frass) – کود جیرجیرک، کود آلی خشک، بی بو و ارگانیک است که امکان یک رویکرد دایره‌ای را فراهم کرده و گیاهان را می‌توان با آن تغذیه کرد.

انتومو در آمریکای شمالی به عرضه بیش از 50 شرکت مواد غذایی رشد کرده و به اروپا، استرالیا و آسیا گسترش یافته است. چندین سازمان کمک رسان علاقه خود را به یادگیری بیشتر در مورد نحوه ترکیب پروتئین حشرات در محصولات غذایی ابراز کرده‌اند.

پودر کریکت مواد مغذی ضروری را برای رشد، توسعه و عملکرد روزانه بهینه ارائه می‌دهد، پودر کریکت یک نیروگاه تغذیه طبیعی  بوده  و حاوی هر نه اسید آمینه ضروری است.

این پودر، دو برابر گوشت گاو پروتئین دارد، منبع غنی آهن و کلسیم است، بیش از 4 برابر مقدار نسبت به گوشت گاو، B12 ارائه می‌دهد و منبعی از فیبر غذایی مفید به شکل کیتین و الیگوساکاریدهای پری بیوتیک است.

برادران گلدین ها در سال 1986 از آفریقای جنوبی به کانادا مهاجرت کردند و می‌گویند که همه چیز را مدیون والدین خود هستند.

با انتشار مقاله‌ی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد به نام حشرات خوراکی: «چشم اندازهای آینده برای امنیت غذا و خوراک» و دیدن یک برنامه تلویزیونی  این ایده به فکر گلدین‌ها رسیده است.

پرورش جیرجیرک با پرورش طیور تفاوت چندانی ندارد: تخم‌گذاری می‌شود. تخم ها از تخم بیرون می‌آیند و تبدیل به دام می‌شوند. دام برای برداشت معدوم می‌شود و برخی از آنها برای ایجاد نسل بعدی تخم‌ها نگهداری می‌شوند.

از منظر سلامت انسان، پروتئین حشرات، مواد مغذی درشت و ریز را ارائه می‌کند که نسبت به گوشت‌های سنتی در دسترس‌تر هستند و همچنین فیبر پری بیوتیکی را پشتیبانی می‌کند.

حشرات یک راه حل عملی برای برخی از مشکلات زیست محیطی که کشاورزی صنعتی با آن مواجه شده است ارائه می‌دهد.

جیرجیرک به حدود یک دهم مقدار خوراک و آب ورودی نیاز دارد تا به اندازه یک گاو گوشتی، پروتئین غذایی تولید کند.

گوشت کشت ‌شده چیست؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم