قوانین جدید برای برچسب گذاری محصولات دامی در آمریکا

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب گذاری گوشت در آمریکا

مقامات کشاورزی فدرال ایالات متحده آمریکا، الزامات جدیدی را منتشر کردند که به برچسب‌ های گوشت، مرغ یا تخم‌مرغ زمانی اجازه می‌دهند تا از عبارت «محصول ایالات متحده آمریکا»  استفاده کنند که از حیوانات «متولد، بزرگ‌شده، ذبح شده و فرآوری‌شده در ایالات متحده» باشند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این یک تغییر شدید نسبت به سیاست فعلی است که اجازه استفاده داوطلبانه از چنین برچسب‌هایی را بر روی محصولات حیواناتی که از یک کشور خارجی وارد شده و در ایالات متحده ذبح شده‌اند و همچنین بر روی گوشت‌هایی که وارد و بسته‌بندی مجدد شده یا فرآوری شده است، می‌دهد.

به عنوان مثال، واردات گوشت گاو از کشورهایی مانند استرالیا، کانادا و برزیل، حدود 12 درصد از کل مصرف شده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، واردات گوشت قرمز و مرغ کمتر از 6 درصد است، در حالی که واردات تخم مرغ به کمتر از نیمی از 1 درصد می‌رسد.

وزیر کشاورزی ایالات متحده، «تام ویلساک» می‌گوید که قانون پیشنهادی، برچسب‌ها را بهتر با نظرات مصرف‌کنندگان هماهنگ می‌کند.

نظرسنجی انجام شده توسط USDA (وزارت کشاورزی آمریکا) نشان داد که تقریباً دو سوم خریداران بر این باورند که برچسب «محصول ایالات متحده» به این معنی است که بیشتر یا تمام مراحل تولید گوشت در ایالات متحده اتفاق افتاده است.

ویلساک در مصاحبه‌ای گفت: واضح است که بین درک و انتظارات مصرف‌کنندگان و آنچه در حال حاضر برچسب وجود دارد، یک گسست وجود دارد.

به گفته‌ی مقامات آمریکایی، حدود 12 درصد از کل محصولات گوشت، مرغ و تخم مرغ فروخته شده در این کشور دارای برچسب‌های مبدا ایالات متحده هستند.

تغییر برچسب برای اولین بار توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال 2021 پیشنهاد شد و سال گذشته در یک سری اقدامات برای تقویت زنجیره تامین گوشت و مرغ ایالات متحده گنجانده شد.

نظرسنجی USDA که تابستان گذشته انجام شد، شامل یک نمونه نماینده از بیش از 4800 بزرگسال آمریکایی بود که برای خانواده‌های خود، خرید مواد غذایی انجام می‌دادند و در شش ماه گذشته، گوشت گاو یا خوک خریداری کرده بودند. بیش از 40 درصد از خریداران اعلام کردند که هنگام خرید گوشت، به دنبال برچسب USA هستند.

این قانون توسط حامیان مصرف‌کننده و نمایندگان دامداران و کشاورزان ایالات متحده از جمله انجمن گاوداران ایالات متحده که از USDA برای تغییر برچسب در سال 2019 درخواست کرده بود، مورد تحسین قرار گرفت.

جاستین تاپر، رئیس این گروه گفت: «قاعده پیشنهادی در نهایت با تعریف دقیق معنای این ادعاهای منشأ داوطلبانه، این شکاف را می بندد  و ساخت ایالات متحده آمریکا، باید از گاوهایی باشد که فقط خاک ایالات متحده را می‌شناسند. مصرف کنندگان این حق را دارند که بدانند غذایشان از کجا می آید.»

توماس گرمیلیون، مدیر سیاست غذایی فدراسیون مصرف کنندگان آمریکا، گفت که این تغییر، «گامی کوچک اما مهم» است که باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد.

گرمیلیون خاطرنشان کرد که بر اساس قانون فعلی، یک گاو را می‌توان در مکزیک تحت مقررات آن کشور برای خوراک و دارو پرورش داد، سپس به آن سوی مرز فرستاد و در همان روز برای تهیه گوشت چرخ کرده و استیک که واجد شرایط «محصول ایالات متحده» است، کشتار کرد.

کری بالککام، مدیر اجرایی گروه تجاری American Grassfed Association، گفت که قانون موجود، تولیدکنندگان کوچک داخلی را نیز مجازات می‌کند.

بالککام گفت، پرورش حیوانات علف‌پرور از ابتدا، گران است و تولیدکنندگان بزرگ، این حیوانات را وارد می‌کردند که در جاهای دیگر پرورش یافته‌اند و فقط آنها را دوباره بسته‌بندی می‌کردند و سپس به نوعی روی برچسب «ساخت ایالات متحده آمریکا» قرار می‌دادند.

یکی از مقامات مؤسسه گوشت آمریکای شمالی که نمایندگی شرکت‌های بزرگی است که اکثر محصولات گوشت و مرغ فروخته شده در ایالات متحده را پردازش می‌کنند، گفت که جزئیات قانون جدید را ندیده است. اما سارا لیتل افزود، این گروه «با الزامات برچسب گذاری بیش از حد تجویزی که قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد مخالف است.»

گروه صنعتی دیگر، انجمن ملی گاو، خواستار حذف کامل برچسب های داوطلبانه ایالات متحده و اجازه دادن به استانداردهای برچسب گذاری سختگیرانه تایید شده توسط USDA شده است.

قوانین داوطلبانه برچسب‌گذاری با برچسب‌های کشور مبدا، معروف به COOL، متفاوت است که شرکت‌ها را ملزم می‌کرد تا محل تولد، بزرگ‌شدن و کشتار حیوانات عرضه‌کننده گوشت گاو و خوک را افشا کنند. این الزام در سال 2015 پس از اختلافات تجاری بین المللی و حکم سازمان تجارت جهانی لغو شد.

برچسب‌های کشور مبدأ همچنان برای سایر غذاها از جمله ماهی، صدف، میوه‌ها و سبزیجات تازه و منجمد و غیره لازم است.

شرکت‌ها قبل از استفاده از برچسب ها مجبور نخواهند بود ثابت کنند که محصولاتشان ساخت آمریکاست، اما باید اسناد را ثبت کنند.

این پیشنهاد فقط در مورد گوشت، مرغ و تخم مرغ اعمال می شود، محصولاتی که توسط خدمات بازرسی و ایمنی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده نظارت می‌شود که اگر مشخص شود شرکت‌ها این قانون را نقض می‌کنند، می‌توانند برچسب را بکشند.

 رشد طبقه متوسط در آسیا و اقبال صنایع غذایی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم