وبینار معرفی آفت‌کش‌های جدید و ارگانیک برگزار می‌شود

امتیاز دهید
مردی در حال سمپاشی در میان مزرعه یا باغ

انجمن علمی دانشجویی گیاه پزشکی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری جلسه مجازی با موضوع «آفت‌کش‌های جدید و ارگانیک» برگزار می‌کند.

بر اساس این خبر، این جلسه با سخنرانی دکتر بهنام امیری ـ عضو هیئت علمی گروه گیاهپزشکی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، سه‌شنبه ۳۰ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برپا می‌شود.

جلسه آفت‌کش‌های جدید و ارگانیک با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی زراعت، گیاهپزشکی و بیوتکنولوژی و انجمن علمی گیاهپزشکی دانشگاه‌های زابل، رازی کرمانشاه، بیرجند، زنجان، ارومیه و خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره واتساپ ۰۹۳۷۷۳۱۴۵۹۲ پیام دهند.

درباره آفت‌کش‌ها

سازمان ملل متحد (UN) تخمین می زند که بیماری های گیاهی سالانه بیش از 200 میلیارد یورو برای اقتصاد جهان هزینه دارد و 20 تا 40 درصد از تولید محصولات زراعی در اثر آفات از دست می رود.

سمپاشی محصولات با ترکیبات مصنوعی اثرات نامطلوبی بر مردم، حیوانات مزرعه، حیات وحش، گرده افشان ها مانند زنبورها و سایر موجودات زنده که نقش اساسی در اکوسیستم دارند، می گذارد.

آلودگی آفت‌کش‌ها باعث ایجاد خطر برای زمین‌های کشاورزی ناشی از باقی‌مانده‌های شیمیایی که به منابع آب می‌روند، می‌شود. برخی از آفت کش های مصنوعی با بیماری های انسانی مانند سرطان، بیماری های سیستم ایمنی و بیماری های تنفسی مرتبط هستند.

آفت‌کش‌های ارگانیک معمولاً به آفت‌کش‌هایی گفته می‌شوند که از منابع طبیعی به دست می‌آیند. این منابع طبیعی معمولاً گیاهان هستند، مانند پیرتروم (پیرتین ها)، روتنون یا رایانیا (حشره کش های گیاهی) یا مواد معدنی مانند اسید بوریک، کرایولیت یا خاک دیاتومه هستند.

آفت کش های طبیعی مزایای زیادی نسبت به نمونه های مصنوعی دارند و ممکن است به طور کلی مقرون به صرفه تر باشند، با توجه به هزینه زیست محیطی جایگزین های شیمیایی، آفت کش های طبیعی زیست تخریب پذیر هستند، به سختی بقایایی در خاک باقی می گذارند و کمتر به انسان یا حیوانات آسیب می رسانند.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم