شناسایی شش ژنوتیپ منحصربه‌فرد ویروسی

امتیاز دهید
ژنوتیپ ویروسی

پژوهشگران سرویس تحقیقات کشاورزی ایالات متحده اعلام کردند که محققان تعداد سویه‌های ویروس تب خوکی آفریقایی (ASF) را از 25 به تنها شش ژنوتیپ منحصر به فرد طبقه‌بندی کرده‌است.

به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، این نوآوری علمی ممکن است به بازتعریف نحوه طبقه بندی ایزوله های ویروس ASF (ASFV)  توسط محققان ASF در سراسر جهان کمک کند و ممکن است ساخت واکسن‌هایی را برای دانشمندان آسان‌تر کند که با گونه‌های مختلف در حال گردش در مناطق بومی ASF در سراسر جهان مطابقت داشته باشد.

«داگلاس گلادو» – دانشمند ارشد ARS می‌گوید: «پیش از این، 25 ژنوتیپ مختلف ویروس در سراسر جهان شناسایی شده بود. تیم تحقیقاتی ما اخیراً تمام توالی DNA ویروس در دسترس عموم را مجدداً ارزیابی کرد و دریافت که اکثر ژنوتیپ‌ها (آرایش ژنتیکی) که در ابتدا به‌عنوان جدید شناسایی شده‌اند، به درستی شناسایی نشده‌اند و با ژنوتیپ‌های ویروس ASFV موجود مقایسه نشده‌اند.

بر اساس این تجزیه و تحلیل، در واقع ژنوتیپ‌های منحصربه‌فرد کمتری نسبت به آنچه که جامعه تحقیقاتی ASF معتقد بودند، به این معنی که تنوع کمتری از ASFV بر جوامع تأثیرگذار در سراسر جهان وجود دارد.»

طبقه‌بندی دقیق ویروس‌ها برای بررسی‌های اپیدمیولوژیک و توسعه اقدامات متقابل مقرون‌به‌صرفه، از جمله طراحی واکسن‌ها برای سویه‌های منحصربه‌فرد ASFV، بسیار مهم است.

این تلاش در مقیاس بزرگ شامل محققان ARS بود که بیش از 12000 ایزوله ویروس تاریخی و فعلی را که از آزمایشگاه‌های ASFV در سراسر جهان تولید شده بودند، دوباره تجزیه و تحلیل کردند.

این تلاش با استفاده از قدرت محاسباتی SciNet، که خوشه ابر رایانه ARS برای حل مشکلات داده‌های بزرگ کشاورزی است، امکان پذیر شد.

اگرچه ویروس ASFV خسارات اقتصادی عمیقی به صنعت جهانی خوکی وارد می‌کند، اما هیچ شیوعی در ایالات متحده وجود نداشته است.

ویروس بسیار مسری ASF در سال 2007 از آفریقا به جمهوری گرجستان گسترش یافت و از آن زمان در اروپا، جمهوری دومینیکن و آسیا پیش از رسیدن به آفریقای جنوبی در اوایل سال 2023 دیده شده است و قادر به انتقال از خوک به انسان نیست.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم