ارزش شیر شتر در بازار جهانی

امتیاز دهید
اهمیت شیر شتر

بر اساس گزارش جدید یک شرکت تحقیقات بازار در میان تقاضای فزاینده برای محصولات غذایی که ادعا می‌کنند فواید سلامتی دارند، شیر شتر به یک عنصر محبوب تبدیل شده است.

به گزارش فوددایو، ارزش فروش محصولات شیر در حال حاضر 1.34 میلیارد دلار است و انتظار می رود تا سال 2032، با نرخ رشد مرکب سالانه 4.1 درصد افزایش یابد.

در این گزارش آمده است که محبوبیت فزاینده این ماده تا حدی به دلیل خواص گوارشی آن است زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای از رژیم‌های غذایی عدم تحمل لاکتوز پیروی می‌کنند. همچنین خواص مغذی آن نسبت به شیر گاو برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر است.

ظهور شیرهای گیاهی جایگزین شیر گاو هنگامی که بخش لبنیات توسط شیرهایی با پایه جو، بادام، سویا، نارگیل، ماکادمیا، جو و غیره تسخیر شده است آن را تبدیل به تهدیدی واقعی برای شیر گاو کرده است.

شیرهای گیاهی در سال 2020، 14 درصد از این دسته را تشکیل می‌دادند و در سال 2019، فروش در این دسته 19 درصد رشد داشت در حالی که فروش شیر لبنی ثابت بوده است.

مطالعه ای که در کنفرانس Nutrition 2023 ارائه شد نشان داد که همه شیرهای گیاهی با سطح مواد مغذی موجود در لبنیات مطابقت ندارند.

به عنوان مثال، پروتئین در لیست کیفیت‌های تغذیه‌ای قرار دارد که بسیاری از این محصولات به همراه ویتامین D و کلسیم از آنها بهره‌ای ندارند.

این گزارش نشان می‌دهد که شیر شتر می‌تواند سهم بازار را از گزینه‌های شیر گیاهی بگیرد، زیرا خواص مغذی‌تری دارد و هضم آن راحت‌تر از شیر گاو است.

این محصول شیر دارای مواد ضروری است و دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی زیادی مانند ویتامین A است. این ماده همچنین به طور فزاینده‌ای به عنوان یک پروبیوتیک طبیعی استفاده می‌شود.

با توجه به تمایل روزافزون به محصولات خاص و مغذی، بازار شیر شتر در چند سال گذشته شاهد رشد فوق العاده‌ای بوده است.

از زمانی که شرکت‌های لبنی مانند Good Earth Dairy و Drome Dairy Naturals  شروع به گسترش خط تولید خود با جایگزین شیر کردند، این دسته روز به روز افزایش یافته است.

اما بازار شیر شتر ممکن است همچنان با همان مانعی روبرو باشد که بخش گیاهی هنوز بر آن غلبه نکرده است.

این گزارش نشان داد که شیر شتر تقریباً ۷ تا ۸ برابر گران‌تر از شیر گاو است. با این حال، کارشناسان بر این باورند که آموزش و افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان بیشتر به محصول اجازه می‌دهد تا به دست جمعیت هدف تولیدکنندگان برسد.

در این گزارش آمده است که یکی از تاکتیک‌هایی که تولیدکنندگان شیر شتر برای بالا بردن شهرت آن استفاده کرده‌اند، قرار دادن آن در دسته زیبایی است.

هنگامی که این محصول به شکل لوسیون بدن، کرم دست، شامپو و سایر محصولات لوکس فروخته می شود، مصرف کنندگان هدف، به طور فزاینده‌ای از مزایای سلامتی منحصر به فرد آن آگاه می‌شوند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم