بازاریابی محصولات غذایی نسل جدید جهان ، چگونه است؟

امتیاز دهید
صنایع غذایی جهان

صنایع غذایی جهان به سراغ تولید لبنیات، گوشت و تخم مرغ واقعی بدون حیوانات رفته‌اند و از تخمیر برای تولید آنالوگ‌های جدید استفاده می‌کنند اما چالش اساسی این است که آن را باید به گونه‌ای توصیف کنید که اشتها آور باشند.

تنها تفاوت در مبدا است، قرن‌ها است که انسان‌ها با تخمیر، غذا درست می‌کنند. این مسئله زبان‌شناسی محدود به تخمیر دقیق نیست. با توجه به علاقه مصرف‌کنندگان به دانستن داستان پشت غذای خود، شرکت‌هایی که محصولات نسل جدید را تولید می‌کنند باید هم علم را توضیح دهند و هم محصول مطلوبی را ارائه دهند.

در واقع، تولیدکنندگان محصولات مبتنی بر سلول، تخمیر شده، گیاهی و دارای فناوری سنگین مجدداً تغییر نام داده‌اند، کمپین‌های روابط عمومی را راه‌اندازی کرده‌اند و سعی دارند تا پیام خود را به مصرف‌کنندگان بالقوه منتقل کنند.

برای مثال، مصرف‌کنندگان بیشتر به شیر موجود در پنیر فکر می‌کنند تا مایه پنیر که برای تهیه پنیر ضروری است. شرکت پرفکت دی،  تنها شرکتی است که شیر بدون حیوان را به عنوان اولین عنصر در بستنی‌های خود که توسط شرکت ارجنت تولید شده، ذکر کرده است.

در وب سایت گوشت خوب، مصرف‌کنندگان می‌توانند شرح مفصلی از فرآیند تهیه گوشت بر پایه سلولی که شامل انتخاب سلول‌های حیوانی برای تولید، تغذیه آنها از طریق محیط رشد مواد مغذی در یک بیوراکتور برای رشد و تقسیم آنها و برداشت است را مرور کنند.

همین‌طور برای مصرف‌کنندگانی که لوگوی پرفکت‌دی را بر روی یک محصول می بینند و می‌خواهند بیشتر بدانند، این شرکت یک پایگاه دانش آنلاین ایجاد کرده است که به سوالات متداول پاسخ می‌دهد  و دارای پست های وبلاگی در مورد فناوری خود و نحوه عملکرد پروتئین‌ها است.

موسسه غذای خوب و گروه حقوق حیوانات GAIA یک بررسی چرخه زندگی را در در این‌باره انجام داده‌اند. آنها دریافته‌اند که گوشت بر پایه سلولی می‌تواند تا 92 درصد گرمایش جهانی کمتر، 93 درصد آلودگی هوا کمتر و 95 درصد زمین کمتر و 78 درصد آب کمتر در مقایسه با تولید گوشت گاو معمولی ایجاد کند.

پرفکت دی به تازگی ارزیابی چرخه زندگی خود را منتشر کرده است و تأثیر زیست محیطی پروتئین‌های لبنی بدون حیوان را با پروتئین‌های تولید شده در صنعت لبنیات مقایسه کرده است.

بر اساس این ارزیابی که توسط شرکت مشاوره ای WSP انجام شد، پروتئین‌های پرفکت‌دی، مصرف آب را تا 96 درصد، مصرف انرژی تجدید ناپذیر را 29 تا 60 درصد و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 97 درصد کاهش می‌دهد.

این شرکت ادعا می‌کند که اگر تنها 5 درصد از محصولاتی که امروزه از صنایع لبنیات در جهان استفاده می‌کنند، آن را با ترکیب بدون حیوانات این شرکت جایگزین کنند، باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای 2.7 میلیون خودرو می شود.

بدین سان، تمرکز بر جنبه زیست‌محیطی و تولید پایدار محصولات غذایی نسل جدید، نقطه قوتی برای بازاریابی و عرضه آن هاست چرا که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشت جایگزین با ارائه گزارش‌های منافع تولید محصولات خود برای  نسل انسان، سعی در ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم