برگزاری وبینار«تجاری‌سازی ترکیبات دارویی به روش‌های زیست‌فناوری»

امتیاز دهید
تجاری سازی ترکیبات دارویی

انجمن علمی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، وبینار «تجاری‌سازی ترکیبات دارویی به روش‌های زیست‌فناوری» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، زیست فناوری در زمینه‌های مختلف از کشاورزی تا پزشکی و داروسازی، کاربردهای متنوعی دارد. بیوتکنولوژی در زمینه‌های مختلف اعم از پزشکی بسیار اهمیت دارد، در پزشکی از این علم برای تسهیل در تولید پروتئین‌های درمانی و سایر داروهای بیولوژیکی استفاده می‌شود.

انسولین سنتزی، هورمون‌های رشد مصنوعی و تست‌های تشخیصی برای شناسایی بسیاری از بیماری‌ها، تنها نمونه‌های کوچکی از کاربردهای مهم بیوتکنولوژی در پزشکی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، تاکنون کاربردهای فناوری زیستی در بخش‌های مختلفی مانند صنایع تصفیه آب، حفظ محیط زیست از آلودگی و تولید محصولات کشاورزی بهبود یافته تایید شده است.

در دو دهه اخیر با توجه به اهمیت داروهای حاصل از زیست فناوری و نقش بسیار موثر آن‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌ها، روند تجاری‌سازی و فروش این محصولات از رشد چشمگیری در دنیا برخوردار بوده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ با سرمایه‌گذاری در این حوزه، سودهای کلان اقتصادی برای خود و کشور مادر کسب کرده‌اند.

این برنامه با حضور و ارائه دکتر میرجلیلی ـ دانشیار پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی، روز دوشنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۱۶، به صورت آنلاین در برنامه Adobe connect برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به  این لینک  مراجعه کنند.

تجاری سازی چیست؟

تجاری سازی فرآیند ارائه محصولات یا خدمات جدید به بازار است. عمل تجاری‌سازی گسترده‌تر مستلزم تولید، توزیع، بازاریابی، فروش، پشتیبانی مشتری و سایر عملکردهای کلیدی است که برای دستیابی به موفقیت تجاری محصول یا خدمات جدید حیاتی است.

به طور معمول، تجاری‌سازی پس از اینکه یک کسب‌ و کار کوچک رشد کرد و عملیات خود را افزایش داد و به سطوحی رسید که به آن اجازه می‌دهد با موفقیت به بازار بزرگتری دست یابد، اتفاق می‌افتد.

برای مثال، اگر یک نانوایی کوچک به خاطر رول‌های دارچینی‌اش معروف باشد و آن‌ها را با موفقیت به فروش رسانده باشد، می‌تواند با فروش رول‌های دارچین بسته‌بندی شده به خواربار فروشی‌های محلی، محصولات خود را تجاری کند، جایی که دیگران می‌توانند شیرینی‌ها را بخرند و نانوایی می‌تواند فروش خود را افزایش دهد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم