این کسبوکار (Too Good To Go) در زمینهی ضایعات مواد غذایی فعالیت میکند و به عنوان یک کسبوکار B2C در هفده کشور فعالیت دارد و به ادعای خودشان ، 50 میلیون نفر و 100000 فروشگاه هر روز از این برنامه، غذا ذخیره میکنند.
این استارتاپ که در سال 2015 در بریتانیا راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون بیش از 45 میلیون دلار سرمایه جمعآوری کرده است، به کاربران امکان می دهد تا کیسههای غافلگیرکننده مواد غذایی را که در غیر این صورت برای سطل زباله علامتگذاری شدهاند از رستورانها و سایر مشاغل محلی خریداری کنند.
هر خرید، معمولا بین 3 تا 6 دلار، به عنوان «نجات» توصیف می شود، در واقع، مشتریان این شانس را دارند که غذای خوب بخورند، در حالی که کسبوکارها این شانس را دارند که هزینههای کم شده را جبران و مشتریان جدیدی پیدا کنند.
بازاریابی این اپلیکیشن اشاره میکند که 10 درصد از کل انتشار گازهای گلخانهای ناشی از هدر رفتن مواد غذایی است و ادعا میکند که در 6 سال کارکرد خود، 164 میلیون وعده غذایی را ذخیره کرده است.
نماینده این شرکت میگوید که برنامه غذا را به عنوان یک کیسه غافلگیرکننده تعریف میکند، همچنین در عصر تورم و هزینههای بالاتر غذا، این برنامه، این واقعیت را مطرح میکند که به مشتریان کمک میکند تا غذا را با یک سوم هزینهی خردهفروشی خریداری کنند.
این برنامه در حال حاضر بیشتر با کافیشاپها، دوناتفروشیها، نانواییها، مغازههای شیرینیفروشی و پیتزافروشیها همکاری دارد.
آنها دربارهی خود میگویند: « ایده استفاده از فناوری برای ارتباط مردم و توانمندسازی آنها برای کاهش ضایعات مواد غذایی در دانمارک کاشته شد و به سرعت توسط چندین ذهن کارآفرین در سراسر اروپا پذیرفته شد.
با همان جاه طلبی و اشتیاق برای ایجاد حس بیشتر در سیستم غذایی ما، آنها به نیروها پیوستند و به یک راهحل ساده رسیدند: اتصال مردم در زمان مناسب، در مکان مناسب برای کاهش ضایعات مواد غذایی.
این استارتاپ ادعا میکند که بزرگترین بازار B2C در جهان برای مواد غذایی مازاد است و کاربران با مشاغلی که غذای مازاد دارند ارتباط برقرار میکند تا به جای هدر دادن، از این غذا لذت ببرند.
چنانکه کاربران، غذاهای خوشمزه را با قیمتی عالی دریافت، کسبوکارها به مشتریان جدید دسترسی پیدا کرده و هزینههای غرق شده را جبران میکنند، همچنین کرهی زمین غذای هدر رفته کمتری دارد که این یک برد-برد-برد است.
این مجموعه در جریان بحران کرونا، دچار مشکل جدی شد چنانکه به گفتهی خودشان، در بهار 2020، ضربهی سختی دیدند چراکه بسیاری از رستورانها مجبور شدند تعطیل شوند.
در 10 روز اول، فروش آنها 60 درصد کاهش یافت و بیش از بیست هزار کسبوکار را در پلتفرم خود از دست دادند. از چهل هزار کسبوکار اولیه، فقط 18000 کسبوکار در دسترس بودند اما اکنون 76000 مجموعه با آنها همکاری دارد.
علاوه بر این، آنها شاهد بودند که بخشهای خاصی مانند سوپرمارکتها یا نانواییها چندان تحت تأثیر قرار نگرفته بودند، همچنین آنها به سرعت با تولیدکنندگان موادغذایی که به دلیل توقف ناگهانی در صنعت پذیرایی، مشتری دیگری نداشتند و هزاران کالای اضافی در انبارهای خود داشتند، تماس گرفتند.