تولید شکلات با مهندسی معکوس در راه است

امتیاز دهید
شکلات تخت بر روی هم

شکلات، یک لذت روزمره است که مردم سراسر جهان از آن لذت می برند. این ترکیبی از دانه‌های کاکائو تخمیر شده، بو داده و امولسیون‌شده با شیرین‌کننده‌ها و محصولات لبنی است.

آدام مکسول، یک دانشمند غذایی است، شرکت جدید مکسول، Voyage Foods ، توانسته نه تنها شکلات، بلکه قهوه و کره بادام‌زمینی را مهندسی معکوس کند.

این شرکت، از شیمی برای تهیه نسخه جدید غذا استفاده می‌کند. آنها در منابع غذایی دیگر، مولکول‌های شکلات را جستجو می‌کنند و آنها را با سایر مواد تشکیل‌دهنده ترکیب می‌کنند تا یک محصول نهایی شبیه به ماده واقعی تهیه کنند.

آن‌ها، این مولکول‌ها را در محصولات ارزان قیمت یا ضایعات مواد غذایی دنبال می‌کنند مکسول علاقه مند است غذا را با قیمتی نسبتاً مناسب بازآفرینی کند تا در دسترس همگان قرار گیرد.

لیست مواد تشکیل دهنده شکلات شامل دانه‌های انگور، کنجاله آفتابگردان، شکر، کره، نمک و طعم‌های طبیعی است. این شرکت با تجهیزات و امکانات تولید اختصاصی، این کار را انجام خواهد داد. مکسول می‌گوید هیچ کس دیگه‌ای نمی‌تواند این کار را انجام دهد و کارخانه‌ی ویژه‌ی این کار در کالیفرنیا در حال ساخت است.

چرا شکلات، قهوه و کره بادام زمینی؟

شکلات، قهوه و کره‌ی بادام زمینی، همه غذاهای محبوبی هستند، اما تا حدودی مشکل‌ساز نیز هستند. مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی تولید قهوه و شکلات،  ممکن است عرضه‌ی آن‌ها را دچار مشکل کند.

اما کره بادام زمینی دارای پایداری یا مسائل اجتماعی کمی است. با این حال، به دلیل شیوع حساسیت شدید به بادام زمینی ، یکی از ممنوع‌ترین غذاها در کافه تریاهای مدارس و غذاخوری‌های عمومی است.

بر اساس پژوهش‌ها، حدود 6.1 میلیون نفر در ایالات متحده به بادام‌زمینی حساسیت دارند. به گفته‌ی مکسول، کره بادام‌زمینی این شرکت از بادام‌زمینی واقعی تهیه نشده است، ظاهر و طعم آن یکسان است، اما فاقد حساسیت است.

کره بادام زمینی اولین محصولی است که توسط این شرکت عرضه می‌شود و ابتدا در خرده‌فروشان و مکان‌های خدمات غذایی در دسترس قرار می‌گیرد، شکلات این شرکت قرار است در سه ماهه اول سال 2022 عرضه شده و قهوه  که به صورت آماده برای نوشیدن یا به صورت کنسانتره مایع فروخته می‌شود، در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم