وبینار «اصول طراحی و ترسیم کارخانجات صنایع غذایی» برگزار می‌شود

امتیاز دهید
مردی با لباس استریل در کنار مخزن های کارخانه

انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه شهید باهنر با همکاری ایکاد آکادمی، وبینار «اصول طراحی کارخانجات صنایع غذایی» را برگزار می‌کند.

مدرس این وبینار، پرویز استخری – دکتری صنایع غذایی و سرممیز رسمی سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی سازمان غذا و دارو بوده و این وبینار در تاریخ 25 شهریور و 26 شهریور برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09395546860  تماس بگیرید.

صنعت فرآوری مواد غذایی زیرمجموعه ای از بخش تولید با چالش های منحصر به فرد است. در این میان، اطمینان از بهداشت مواد غذایی و جلوگیری از آلودگی، دو موضوع مهم هستند. از این رو، طراحی کارخانجات صنایع غذایی اهمیت دارد و طراحان باید در هنگام طراحی امکانات مناسب برای فرآوری مواد غذایی، بر چنین چالش هایی غلبه کنند

طرح‌های کارخانه‌های غذایی باید سطوح لازم بهداشتی، وسایلی برای جلوگیری از آلودگی محصول و مواد و ابزارهایی برای جلوگیری یا محدود کردن فرسودگی محصول، مواد خام و محصول میانی به دلیل فرآیندهای طبیعی فراهم کنند.

یک تأسیسات ممکن است یک ماشین ابزار، یک مرکز کار، یک سلول تولیدی، یک ماشین‌فروشی، یک بخش یا یک انبار باشد و چیدمان تأسیسات، ترتیبی از همه چیز مورد نیاز برای تولید کالا یا ارائه خدمات است.

عدم تولید اقلام غذایی مطابق با استانداردهای بهداشتی تأثیر مستقیمی بر بازده تولید از طریق از دست دادن تولید دارد و حتی از طریق از دست دادن اعتماد مصرف کننده تأثیر بیشتری دارد.

نقص در حصول اطمینان از بهداشت مواد غذایی نیز می تواند به دلیل سهل انگاری منجر به پیگرد قانونی در دادگاه کیفری شود و خسارات مالی زیادی را به شرکت ها وارد کند.

بنابراین ایمنی و بهداشت مواد غذایی نقش عمده‌ای در صنعت بازی می‌کند و کیفیت غذا نتیجه عوامل متعددی مانند ویژگی‌های فیزیکی، بیوشیمیایی و میکروبیولوژیکی است.
از این رو توجه به این عوامل در طراحی چیدمان در صنایع غذایی ضروری است. بسیاری از شیوه ها مانند تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی (HACCP) یا شیوه های تولید خوب (GMP) تلاش می کنند تا ایمنی و بهداشت مواد غذایی را در فرآیند تولید مواد غذایی تضمین کنند.
به منظور هماهنگی با این الزامات، چیدمان ها باید بر جداسازی محل کار برای کنترل خطرات و جلوگیری از آلودگی محصولات در حال تولید تمرکز کنند.
این تمرکز اطمینان حاصل می کند که چیدمان ها با الزامات صنایع غذایی مطابقت دارند و از تغییرات مورد نیاز بعداً که معمولاً منجر به هزینه های اضافی می شود جلوگیری می کند.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم