مزارع برزیل و آمریکا در انتظار ربات جدید سُلینفتِک

4.6/5 - (10 امتیاز)
ربات جدید سُلینفتِک در مزرعه

شرکت رباتیک مستقر در ایالات متحده آمریکا و برزیل بنام «سُلینفتِک» (Solinftec)  از ربات جدید خود رونمایی کرد که می‌تواند به طور مستقل علف‌های هرز را در مزرعه شناسایی و سمپاشی کند.

ربات جدید به ربات پیشاهنگ Solix می‌پیوندد که در حال حاضر در مزارع برزیل و ایالات متحده بکار گرفته می‌شود. در واقع ربات Solix Sprayer که توسط شرکت McKinney Corporation  تولید خواهد شد قرار است در سال 2023 به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

این ربات می‌تواند به مزارع کمک کند تا ورودی‌های شیمیایی خود را کاهش دهند و ردپای کربن و اثرات زیست‌محیطی کمتری را به ارمغان بیاورند و در مقایسه با روش قدیمی اسپری که به طور فزاینده‌ای، ضایع‌کننده و مضر برای محیط زیست است، کاربردهای اسپری نقطه‌ای را در مزارع اعمال می‌کند.

این دستگاه توسط چهار پنل خورشیدی تغذیه می‌شود که سیستم‌های درایو و اسپری را کنترل می‌کنند و همچنین می‌تواند گزارش‌هایی را در مورد محصولات به کشاورزان ارائه کند.

تشخیص علف‌های هرز یک مسئله پیشرو در مزارع در سراسر آمریکای شمالی است و سمپاش Solix می‌تواند رانش و فشردگی اجتماعی ناشی از ماشین‌های بزرگ‌تر را از بین ببرد و به کاهش اثرات زیست‌محیطی مزارع کمک کند. این ربات قادر است تا 96 هکتار در روز با توجه به شکل مزرعه و زمین، خدمات ارائه دهد.

شرکت سُلینفتِک در سال 2007 در کوبا توسط مهندسان اتوماسیون راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون این شرکت، خود را به عنوان یک رهبر جهانی در حوزه هوش مصنوعی و نرم‌افزار به عنوان یک خدمت (software as a service) می‌داند.

مدیریت 9 میلیون هکتار زمین کشاورزی در برزیل، ایالات متحده آمریکا، کانادا و مناطق دیگری از آمریکای لاتین و نظارت بر 80 درصد مزارع نیشکر برزیل علاوه بر بازارهای غلات، فیبر و محصولات چند ساله مانند مرکبات، قهوه و جنگلداری از فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

همچنین این شرکت، خدمات بهره‌مندی از یک پلتفرم چندبعدی که به چالش‌هایی چون لجستیک، نظارت، زراعت و ردیابی پاسخ می‌دهد را ارائه می‌کند، راه‌‌حل‌هایی که برای بهره‌وری بیشتر و سودآوری در یک پلتفرم واحد نیاز است.

پلتفرم «آلیس» (ALICE)  چالش‌های پیش روی کار در هوای آزاد را می‌داند و بر روی مدیریت کامل اکوسیستم کشاورزی با اقدامات مؤثر در کشاورزی روزمره کار می‌کند.

این پلتفرم، سابقه عملیات مزرعه را نگه داشته و به ادعای شرکت، دارای بزرگترین کتابخانه داده کشاورزی در جهان است و هر روز بیش از نیم میلیارد داده از مزارع دریافت می‌کند.

این پلتفرم  فراتر از بله یا خیر است و به کشاورز نشان می‌دهد که چه زمانی و چگونه بصورت یکپارچه و سیستمیک، همه فرآیندهای مزرعه را می‌شناسد و برای انجام هر عملیات، هدایت مستقل ورودی‌ها، تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی کار را به او اعلام می‌کند.

چرخه رشد سُلینفتِک

بهره‌مندی از بینایی رایانه‌ای برای سمپاشی علف‌های هرز

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم