صنعت کشاورزی در کره جنوبی – قسمت دوم

5/5 - (1 امتیاز)
کشاورزی در کره جنوبی - کشت توت فرنگی در کر جنوبی

کشاورزی در کره جنوبی کمی متفاوت تر از سایر مناطق جغرافیایی دنیا است البته شباهت هایی در میان کشورهای شرق خاورمیانه پیدا هست.  در این مطلب نیز به موارد کشاورزی در کره جنوبی می پردازیم:

صنعت حشرات

یک بررسی وضعیت صنعت حشرات در سال 2021  توسط وزارت کشاورزی کره جنوبی انجام شده است که یافته‌های آن بدین صورت است:

  • اندازه بازار صنعت حشرات داخلی، 44.6 میلیارد وون ثبت شده که نسبت به سال قبل، 3.2 میلیارد وون افزایش یافته است که از این میزان، حشرات خوراکی با 23.1 میلیارد وون، 51/8 درصد؛ حشرات برای خوراک با 10.9 میلیارد وون، 24/4 درصد؛ حشرات آموزشی یا بعنوان حیوان خانگی با 4.2 میلیارد وون، 9/4 درصد و سایرکاربردها با 6.4 میلیارد وون، 14/3 درصد این بازار را تشکیل می‌دهند.
  • ارزش حشرات برای خوراک و حشرات خوراکی به ترتیب 17.2 درصد و 9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

استفاده از حشرات مانند آجیل - کره جنوبی

  • به طور خاص، اندازه صنعت “Dong-ae-deung-e” که نوعی حشره برای خوراک است، به طور مداوم در طول پنج سال گذشته افزایش یافته است که در سال 2012 به 9 میلیارد وون رسیده است.
  • ارزش بازار حشره‌ی “Huin-jeom-bak-i Ggot-mu-ji” برابر با 16.6 میلیارد وون؛ سوسک‌های تیره، 3/9 وون؛ سوسک کرگدن، 2/8؛ جیرجیرک، 2/6؛ سوسک گوزن، 1/4 و برای سایر حشرات از جمله کرم ابریشم 6/4 میلیارد وون بوده است.
  • تعداد مشاغل گزارش شده مرتبط با حشرات (تولید و توزیع) 3012 مورد را ثبت کرده‌اند که 139 مورد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
  • بر اساس نوع حشرات، 1210 تجارت مربوط به Huin-jeom-bak-i Ggot-mu-ji (훈점박이꽃무지)؛  پس از آن 411 برای سوسک کرگدن،  271 برای سوسک تیره، 252 برای جیرجیرک، 224 برای Dong-ae-deung-e؛ 130 برای سوسک های گوزن نر و 29 برای پروانه‌ها بوده است.
  • بر اساس نوع نهاد تجاری، 1820 مزرعه (60.5%)، 874 کسب‌وکار (29.1%) و 314 (10.4%) شرکت را شامل می‌شده است.
  • بررسی زیرساخت های صنعت حشرات دولت‌های محلی نشان می‌دهد که 208 مکان در حال فروش محصولات مرتبط با حشرات هستند. 14 پارک بوم شناسی حشرات؛ 96 مراکز آموزشی و تجربی و 17 آزمایشگاه مربوط به حشرات وجود دارد.
  • در سال 2020، 17 جشنواره مربوط به حشرات برگزار شده است که در طول یک سال، 1.21 میلیون گردشگر را دعوت کرده و یا به دلیل کووید 19، بصورت مجازی انجام شده است.
  • به نظر مسئولان و کارشناسان وزارت کشاورزی کره جنوبی، حشرات منابع بیولوژیکی امیدوارکننده‌ای هستند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله غذا، خوراک، آموزش و پرورش حیوانات خانگی، لوازم آرایشی، مواد جدید و غیره استفاده شوند.

صنعت حشرات در کره جنوبی

صنعت کشت توت‌فرنگی

تتالگی(딸기) که در کره‌ای به معنی توت فرنگی است یکی از محصولات اصلی تولید میوه در کره و در دهه‌ی گذشته، این کشور یکی از برترین تولیدکنندگان توت فرنگی در جهان بوده است.

در سال 2022، محدوده قیمت تقریبی توت فرنگی کره جنوبی بین 9.48 تا 9.73 دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم یا بین 4.3 تا 4.41 دلار آمریکا در هر پوند (پوند)  و قیمت به وون کره جنوبی 10538.73 KRW در هر کیلوگرم است.

کره‌ی جنوبی قصد دارد توت فرنگی کره‌ای را تبلیغ کند تا بتواند به طور مستمر خود را به عنوان کالایی معرفی کند که تصویر برتر محصولات کشاورزی تازه کره‌ای را در بازارهای خارج از کشور نشان ‌دهد.

وزارتخانه کشاورزی، غذا و امور روستایی کره، ایمنی و کیفیت محصولات را افزایش داده و از لجستیک پایدار پشتیبانی خواهد کرد تا بتواند با محبوبیت K-Food  و Hallyu یا  همان موج کره‌ای، فعالیت‌های بازاریابی را برای کشف بازارهای جدید مانند فیلیپین و مغولستان، به غیر از مقاصد اصلی صادرات فعلی، تقویت کند، توت‌فرنگی کره در مقایسه با توت‌فرنگی‌های استرالیا و آمریکا، ارزان‌تر و خوش‌طعم‌تر هستند.

البته جشنواره سالانه توت فرنگی Nonsan در اواسط آوریل در کره برگزار می‌شود و  فصل توت‌فرنگی در این کشور نیز از دسامبر تا ژوئن است. بیشتر مزارع توت فرنگی در کره، مزارع خانوادگی بوده و در مقیاس کوچک هستند به همین دلیل، مزارع متعددی هستند که تورهای چیدن توت‌فرنگی را برگزار می‌کنند. در گردشگری مزارع توت فرنگی، علاوه بر چیدن توت فرنگی، فعالیت‌های دیگری چون ساخت مربا، شکلات، پارفه،کرافل و بستنی توت فرنگی انجام می‌شود.

چیدن توت فرنگی توسط یک دختر - گلخانه های توت فرنگی در کره جنوبی

صادرات توت فرنگی به تدریج هر سال افزایش می‌یابد، بزرگترین بازار توت فرنگی کره‌ای، هنگ کنگ با 30 درصد صادرات است و پس از آن سنگاپور، تایلند، ویتنام و مالزی قرار دارند.

توت‌فرنگی‌های برداشت شده به مرکز فرآوری محصولات کشاورزی هر منطقه ارسال شده و با دی‌اکسید‌کربن و دی‌اکسید‌کلر تصفیه می‌شود. دی‌اکسیدکربن، توت‌فرنگی‌ها را محکم‌تر  و از نرم یا لطیف شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و دی‌اکسید‌کلر نیز هاگ‌های قارچ موجود در هوا و توت فرنگی را از بین می‌برد و در نتیجه حفظ آن را افزایش می‌دهد.

ظروف آنها از تبخیر آب میوه جلوگیری کرده و به آنها اجازه تنفس می‌دهد و در نتیجه، طراوت را برای سه تا چهار روز حفظ می‌کند. توت فرنگی کره‌ای بیشتر به دلیل طعم خالص خود شناخته شده است. بنابراین، کره با تلاش کشاورزان برای کشت این میوه و حمایت فعال دولت کره برای توسعه انواع بومی، به عنوان یک قدرت توت فرنگی در حال رشد است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم