درخشش موج کشاورزی در هند

امتیاز دهید
استارتاپ موج کشاورزی

کسب‌وکار هندی موج کشاورزی یا همان Agrowave توانسته است در بازاریابی محصولات کشاورزی و حذف واسطه‌های کشاورزی، نقش بسزایی را ایفا کند.

بیشتر کشاورزان هندی، کوچک و حاشیه‌ای هستند و در بازاریابی محصولات خود با چالش‌های زیادی روبرو هستند. از دردسرهای متعددی که آن‌ها با آن روبه‌رو هستند، می‌توان به استثمار تاجران، واسطه‌ها و عدم اطلاع از قیمت محصول در بازارهای مختلف و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

از این رو، استارت‌آپ کشاورزی این امکان را برای کشاورزان فراهم می‌کند تا واسطه‌ها را کاهش دهند و محصولات خود را به صورت آنلاین از خود مزرعه با قیمت‌های منصفانه و سودمند به فروش برسانند.

موسس این استارتاپ بنام Anu Meena از روستای کوچک Manoli است که 318 کیلومتر با راجستان فاصله دارد و متعلق به خانواده کشاورزی است.

او تحصیلات خود را در Manoli به زبان هندی انجام داد و در سال 2016 از IIT دهلی فارغ التحصیل شد.

آنو در دوران تحصیل، 5 کیلومتر پیاده‌روی تا مدرسه را طی می‌کرد و اولین فردی از روستای خود است که بالاترین نمره را در کلاس دهم کسب کرده و همچنین اولین کسی است که از IIT فارغ‌التحصیل شده است.

او  با تماشای پدربزرگش که کشاورز بود با چالش‌هایی در فروش محصولات، بردن محصول به بازار، معامله با تاجران و واسطه‌ها، ذخیره‌سازی، بسته‌بندی و درجه‌بندی آشنا شد و در سال 2017 استارتاپ موج کشاورزی را راه‌اندازی کرد.

از طریق ایستگاه‌های پیکاپ سیار، مدل کسب‌وکار مزرعه به بازار، کشاورزان قادر هستند تا محصولات خود را بصورت مستقیم بفروشند.

همچنین کشاورزان می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن، زمان تحویل، خریداران و مقدار محصولی را که می‌خواهند بفروشند انتخاب کنند.

آنو منا این استارتاپ را با قرض گرفتن از دوستان راه‌اندازی کرد و پس از مدتی توانست بودجه‌ای را برای ادامه کار دریافت کند.

در واقع این شرکت با هدف استفاده از تجزیه و تحلیل فناوری و تحقیق برای بهینه‌سازی زنجیره تامین کشاورزی تاسیس شده است و خدمات کشاورزی را برای ایجاد یک زنجیره تامین عرضه محور مزرعه به بازار ارائه می‌دهد.

این شرکت علاوه بر ارائه خدمات لجستیکی در دروازه مزرعه با ایستگاه‌های وانت سیار پیشرفته از نظر فن‌آوری، خدمات مرتب‌سازی، درجه‌بندی و بسته‌بندی سفارشی را برای حفظ کیفیت و پشتیبانی لجستیک ارائه می‌دهد.

ارزش استارتاپ موج کشاورزی در ژانویه 2022 7.72 میلیون دلار برآورد شده است و مدل کسب‌و‌کار آن در حال ساخت زنجیره تامین تحرک مزرعه به بازار از طریق شبکه‌ای از ایستگاه‌های هوشمند مسیریابی موبایل (MPS) است.

agriwaves از طریق یک برنامه، کشاورزان را قادر می‌سازد تا مواد غذایی خود را درست در دروازه‌های مزرعه خود بفروشند. کشاورزان می‌توانند از این پلت‌فرم برای بررسی قیمت‌های بلادرنگ و انتخاب بهترین بازار یا فروشنده، حفظ شفافیت با حذف واسطه‌ها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه حمل‌و‌نقل استفاده کنند.

کشاورزان زراعی بیش از 5000 کشاورز در راجستان، هاریانا، مادهیا پرادش، پنجاب و ماهاراشترا با موج آگرو ارتباط دارند که ون‌های پیک‌آپ را می‌فرستد و محصول را به خریداری که کشاورز انتخاب کرده است منتقل می‌کند.

کشاورز برای هر تراکنش 50 روپیه می‌پردازد و 2 درصد کارمزد از فروشنده دریافت می‌شود. این پلتفرم کمک کامل، از پرداخت تا تدارکات را ارائه می دهد. خریداران/فروشندگان می‌توانند برای ایجاد اعتبار به یکدیگر امتیاز دهند و نظر بدهند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم