پیشرفت تحول سبز کشاورزی در چین

5/5 - (1 امتیاز)
تحول کشاورزی در چین

بر اساس گزارشی که آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) و انجمن تحقیقات توسعه سبز کشاورزی چین (CAGDRS) منتشر کرده‌اند، بخش کشاورزی چین به طور مداوم تحول سبز را عمیق‌تر کرده و بین سال‌های 2021 تا 2022 شاهد توسعه سبز در سطح بالاتر بوده است.

به گزارش شین هوا، در این گزارش آمده است که این کشور، 505 منطقه آبیاری بزرگ و متوسط را مدرن کرده و مناطق آبیاری 33.7 میلیون مو (حدود 2.25 میلیون هکتار) را در سال 2022 بازسازی و بهبود بخشیده است که به طور قابل توجهی ظرفیت تولید غلات و محصولات مهم کشاورزی را افزایش می دهد.

تا پایان سال 2022، چین 102 پایگاه برای محصولات کشاورزی ارگانیک و 748 پایگاه تولید استاندارد برای مواد خام غذایی سبز، با مساحت کل بیش از 168 میلیون مو، ساخته است.

در سال 2021، میزان استفاده از کاه محصول در چین به 88.1 درصد رسید که نسبت به سال قبل 0.5 درصد افزایش داشت، در حالی که کود دامی و مرغی از 76 درصد فراتر رفت و نرخ بازیافت فیلم کشاورزی بیش از 80 درصد بود.

این کشور همچنین یک مجموعه داده منابع کشاورزی شامل بیش از 15 میلیون قطعه داده مربوط به آب، خاک، آب و هوا، زیست شناسی و زباله‌های کشاورزی از 31 منطقه در سطح استان ایجاد کرد. این می‌تواند پشتیبانی داده‌ای را برای تجزیه و تحلیل استفاده از منابع کشاورزی و ارزیابی سطوح توسعه سبز فراهم کند.

در تحول سبز چین از سوی دیگر، فناوری‌های جدید، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین که می‌توانند محصولات را با کود و آفت‌کش، سمپاشی کنند و ماشین‌های نشاء برنج مجهز به سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou (BDS)، شرکت مزرعه Hongwei در شمال شرق چین را به عنوان پیشگام در کشاورزی هوشمند توانمند می‌کند.

بیش از 30 نشاکار برنج، به رهبری هفت ماشین بدون سرنشین، برای کاشت نهال در مزارع شالیزاری در مزرع‌ ای در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرق چین مستقر شده‌اند و از موانع اجتناب می‌کنند و در صورت نیاز می چرخند.

لی یان، مدیر کل دپارتمان توسعه کشاورزی این شرکت گفت که تاکنون، شرکت مزرعه هونگ‌وی دارای 699 نشاء برنج بدون سرنشین است که در هر فصل تولید بیش از 2 میلیون یوان (281200 دلار آمریکا) در هزینه‌های نیروی کار، صرفه‌جویی م‌کند.

لی گفت: با نشاکاران بدون سرنشین برنج، «میزان بهره‌برداری و تولید شالیزارهایمان را به میزان قابل توجهی بهبود خواهیم داد.»

هیلونگ‌جیانگ با نشاء‌کننده‌های هوشمند، پهپادهای پاشش کود و سیستم‌های مدیریت هوشمند، شاهد عصر جدیدی از توسعه فناوری و دستاوردهای کشاورزی بوده است که طرحی برای آینده کشاورزی در چین ارائه می‌کند.

در مزرعه‌ای متعلق به شرکت مزرعه جونچوان، هفت پهپاد بر فراز نهال های برنج در طول مسیر پیمایش پرواز کردند و کود سبز مایعی را که حمل می‌کردند پخش کردند.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سوسیس خانگی

دو روش طلایی تهیه سوسیس خانگی

غذاهای تخمیری

مزایای غذاهای تخمیری و عوارض فقدان تولید خوب

کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم