صدور 49 مجوز طرح کشاورزی در خوزستان

امتیاز دهید
طرح های کشاورزی در استان خوزستان

مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی سازمان جهادکشاورزی خوزستان از صدور مجوز ۴۹ فقره موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی در این استان خبر داد.

سیدعباس موسوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «بیشتر این طرح‌ها شامل کارگاه بسته بندی خرما، کشتارگاه مرغ، بسته بندی خوراک آماده دام و آبزیان ، برنجکوبی، گیاهان دارویی، روغن کشی، بسته بندی حبوبات، احداث سیلو و کنستانتره خوراک دام هستند.»

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و ۴۴۶ نفر اشتغالزایی می‌شود بیان کرد: «این طرح ها در اندیمشک، اهواز، شادگان، گتوند، هفتکل، ماهشهر، شوشتر، دشت آزادگان، شوش، باغملک، کارون و دزفول هستند.»

استان خوزستان با داشتن ۶.۲ میلیون واحد دامی ، تولید ۴۴هزار تن گوشت قرمز ، ۳۵۵هزار تن فرآورده‌های لبنی ، ۸۵ هزار تن مرغ و ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی در جایگاه نخست قرار داشته و در امنیت غذایی  کشور نقش ممتازی دارد.

در استان خوزستان ۲۱۰هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعال هستند.

دشت تاریخی خوزستان که با عراق هم مرز است، اغلب به عنوان «زادگاه ملت» شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشری و خاستگاه تمدن‌های بزرگ باستانی مانند عیلامیان و هخامنشیان بوده است.

با این حال آنچه در دوران معاصر به خوزستان جایگاه ویژه ای بخشیده، منابع نفت و گاز آن بوده است. 80 درصد نفت و 60 درصد گاز ایران در خوزستان است.

این استان به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و دسترسی به آب، زمانی قابلیت توسعه کشاورزی را داشت. به همین دلیل توسعه خوزستان عمدتاً مبتنی بر کشاورزی بود و نه فقط نفت.

در دهه 1960 دولت محمدرضا پهلوی با استخدام مستشاران آمریکایی و راه‌اندازی مجتمع های کشاورزی و صنعتی مدرن به دنبال ساخت دشت کالیفرنیایی در خاورمیانه بود.

چنانکه تولید محصولات جدید مانند نیشکر، مارچوبه و چغندرقند در خوزستان مورد توجه قرار گرفت و صنایع تکمیلی مانند کارخانه کاغذسازی، کارخانه قند و ابریشم برای تکمیل این نوع کشت راه‌اندازی شد.

خوزستان سرزمین موعودی شد که مردم از استان‌های دور برای کسب‌وکار و فرصت به آن کوچ کردند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم