ترندهای کشاورزی در 2024

امتیاز دهید

ترندهای کشاورزی در چندسال اخیر، فناوری‌های جدید و روش‌های کشت مدرن و کشت در شرایط کنترل‌شده را در پیش گرفته است.

استارت‌آپ‌های AgriTech برای جمع‌آوری داده‌های میدانی بلادرنگ، دستگاه‌های IoT را با فناوری حسگر توسعه می‌دهند. این به کشاورزان اجازه می‌دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرند.

برای این تحقیق عمیق درباره گرایش‌ها و استارت‌آپ‌های برتر AgriTech، نمونه‌ای از 5290 استارت‌آپ و استارت‌آپ جهانی مورد تحلیل قرار گرفته است.

این بینش‌ها از طریق کار با پلتفرم StartUs Insights مبتنی بر داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی به دست می‌آیند که بیش از 3790000 استارت‌آپ و اسکیل‌آپ را در سراسر جهان پوشش می‌دهد.

پلتفرم SaaS به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع جهان برای داده‌های مربوط به شرکت‌های نوظهور، به شما امکان می‌دهد فناوری‌های مرتبط و روندهای صنعت را به سرعت و به طور کامل شناسایی کنید.

ترندهای کشاورزی در 2024

پیشرفت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) همچنین دقت پیش‌بینی را افزایش می‌دهد و بینش‌هایی درباره رویدادهای آب‌وهوا، طبقه‌بندی محصولات و بیماری‌های گیاهان و حیوانات ارائه می‌دهد

کشاورزی دقیق یکی دیگر از روندهای عمده مشاهده شده در سراسر صنعت و ترندهای کشاورزی است. در نهایت، استارت‌آپ‌ها راه‌حل‌های کشاورزی پایدار را توسعه می‌دهند و تکنیک‌های رشد جدیدی مانند هیدروپونیک و آکواپونیک را پیش می‌برند.

کشاورزی دقیق کشاورزان را قادر می‌سازد تا مقادیر دقیقی از نهاده‌ها مانند آب، آفت‌کش‌ها و کودها را اعمال کنند و کیفیت عملکرد و بهره‌وری را بهینه کنند.

مزارع دارای خواص مختلف خاک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و شیب هستند، که باعث می‌شود درمان یکنواخت ناکارآمد و بیهوده باشد.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ML شناسایی ناهنجاری‌ها و بیماری‌ها را در گیاهان و دام‌ها به‌طور خودکار انجام می‌دهند و در صورت لزوم، اقدامات اصلاحی سریع را ممکن می‌سازند.

پهپادها وظایفی مانند ردیابی دام، زمین شناسی و نظارت بر چرا را ساده می‌کنند. در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل مزاحمت احتمالی پرندگان برای نظارت بر طیور مناسب نیستند، در نظارت بر دام و چرا و همچنین کشت محصولات بسیار موثر هستند.

استارت‌آپ‌ها همچنین در حال بررسی فناوری پهپاد برای اندازه‌گیری سطوح کلروفیل، ارزیابی فشار علف‌های هرز، و ارزیابی ترکیبات معدنی و شیمیایی خاک هستند.

شرکت‌های نوظهور همچنین از تکنیک‌های کشاورزی-بیوتکنولوژی برای ارائه راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست مانند آفت‌کش‌های زیستی، علف‌کش‌های زیستی، کودهای زیستی و پلاستیک‌های زیستی استفاده می‌کنند.

آنها به مسائل سمیت خاک می پردازند و در عین حال اثرات زیست محیطی را به حداقل می‌رسانند.

معیارهایی که شامل سطح محصول، تولید، استفاده از زمین، آبیاری، قیمت‌گذاری کشاورزی، پیش بینی آب و هوا و سلامت محصول می‌شود، اطلاعات حیاتی برای فصول کشاورزی آینده هستند.

داده‌های بزرگ و ابزارهای تحلیلی، داده‌های مربوط به رویدادهای آب و هوایی، ماشین‌آلات کشاورزی، چرخه آب، کیفیت و کمیت محصول را برای استخراج اطلاعات مربوط به عملیات مزرعه تجزیه و تحلیل می‌کنند.

این رویکرد مبتنی بر داده به تولیدکنندگان قدرت می‌دهد تا الگوها و همبستگی‌های پنهان را کشف کنند و در بین ترندهای کشاورزی محبوب باشند.

شیوه‌های کشاورزی سنتی اغلب منجر به فرسایش و متراکم شدن خاک طولانی مدت می‌شود. شخم مداوم، خاک ورزی و چرای بی رویه باعث می‌شود که خاک در فاصله بین فصول زراعی زمان کافی برای احیای مجدد نداشته باشد.

در مقابل، کشاورزی احیاکننده حداقل اختلال در خاک را در اولویت قرار می دهد و در عین حال بر افزایش تنوع زیستی خاک و جوان سازی خاک سطحی تاکید دارد.

این رویکرد شامل تکنیک‌های مختلفی از جمله کشت بدون خاک ورزی، کاهش خاکورزی، تناوب زراعی و غیره است.

به عنوان مثال، کشت محصولات پوششی در طول دوره آیش با محافظت از خاک به بازیابی حاصلخیزی خاک کمک می‌کند.

علاوه بر این، کشاورزی احیا کننده باعث جذب کربن در مزارع می شود و آنها را به غرق کربن تبدیل می‌کند. این به کاهش انتشار کربن در جو و کاهش تأثیر بر تغییرات آب و هوا کمک می‌کند.

کشاورزی هوشمند به شدت به فناوری‌های ارتباطی مانند 5G، LPWAN، پهنای باند روستایی و ارتباطات ماهواره‌ای متکی است.

5G، به ویژه، نقشی اساسی در ادغام دستگاه‌های IoT، روبات‌ها و حسگرها ایفا می‌کند و ارتباطات پرسرعت را برای دارایی‌های مستقر در محل تسهیل می‌کند.

بخش کشاورزی به ویژه در کشورهای توسعه یافته دستخوش پیشرفت های فنآوری قابل توجهی است در حالی که کشورهای در حال توسعه به تدریج در حال جبران هستند.

کشاورزی هوشمند با فراهم کردن دسترسی به داده‌های خاص سایت، پیش‌بینی آب‌وهوا و پیش بینی عملکرد، سوددهی را برای کشاورزان افزایش می‌دهد. هم‌افزایی از فناوری‌ها، عملیات مزرعه را ساده کرده و کارایی و دقت را تضمین می‌کند.

کشاورزی مدرن حتی به کشاورزان اجازه می‌دهد تا از راه دور عملیات خود را از طریق دستگاه های IoT، حسگرها و سیستم های خودکار مدیریت کنند و بهره‌وری و راحتی را تقویت کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم