مدیریت علف هرز چاودار با کمک پهبادها در کارولینای شمالی

امتیاز دهید
پایش زمین های کشاورزی با پهپاد

گندم زمستانه از نظر اقتصادی، محصول غله‌ای مهم در کارولینای شمالی است که تعداد زیادی کوکی و کراکر تولید می‌کند و تقریباً 100 میلیون دلار درآمد برای کشاورزان این ایالت دارد. اما چاودار ایتالیایی یک علف هرز مقاوم در برابر علف‌کش است که عملکرد گندم زمستانی را آزار می‌دهد.

بسیاری از اوقات، وقتی این علف هرز ظاهر می‌شود، دیگر نمی‌توان آن را کنترل کرد. پژوهشگران نیویورکی موفق به شناسایی این علف هرز در مرحله اولیه گندم زمستانی شده‌اند که امکان مدیریت آن را فراهم می‌کند.

تشخیص علف هرز پهن برگ در محصول علفی یا علف در محصول پهن برگ بسیار آسان است. به گفته‌ی «وس اورمن» ، دانشیار علوم علف‌های هرز ایالت نیویورک، با تصاویر هوایی توانسته‌اند علف‌های هرز چاودار ایتالیایی را با دقت 96 درصد و به اندازه کافی زود تشخیص دهند و گزینه‌های مدیریتی را در اختیار داشته باشند.

این تشخیص با استفاده از حس چند طیفی برای طبقه‌بندی علف هرز چاودار بر اساس انرژی منعکس شده از سطح برگ به جای اندازه برگ یا شکل الگو بوده است.

در آسمان صاف و سرظهر، تیم پژوهشگر با استفاده از یک پهباد توانسته‌اند در ارتفاعات بین 15 تا 45 متر، چمن سیاه ایتالیایی را در گندم تشخیص دهند. پروزا در ارتفاع بالا، هیچ تاثیری بر دقت طبقه‌بندی ندارد و به پهباد این اجازه را می‌دهد تا میدان‌های بزرگتر را سریع‌تر بپوشاند.

تشخیص شناسه تصویر علف‌های هرز و طبقه‌بندی گونه‌های علف هرز اضافی در گندم مراحلی است که طی می‌شود. بیشترین فعالیت‌ها در سنجش از دور، تمایز بین محصول و علف هرز بوده است.

یکی از اقدامات اصلی شرکت‌های نرم‌افزاری، اصلاح الگوریتم برای شناسایی محصولات زراعی و شمارش گیاهان است. به گفته این پژوهشگر، آگاهی دقیق از اینکه کجا و چه زمان، علف‌های هرز خاص در یک مزرعه ظاهر می شوند به کشاورزان امکان می دهد تا استراتژی مدیریت مناسب را انتخاب کرده و به طور فعال، علف‌های هرز مشکل‌ساز را خنثی کنند.

پهپادها یک نقطه ورود عالی برای شناسایی علف‌های هرز هستند، با نصب برنامه‌های نرم‌افزاری،  پهپاد مسیری را طی می‌کند و به محل اولیه خود باز می‌گردد و کار تمام می شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم