وبینار معرفی « گرایش هوش مصنوعی » برگزار می‌شود

امتیاز دهید
وبینار هوش مصنوعی

انجمن علمی مکاترونیک دانشگاه شهید بهشتی، وبینار معرفی « گرایش هوش مصنوعی » از سلسله وبینارهای معرفی گرایش‌های رشته‌های مهندسی و بازارکار آن‌ها را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل داشته باشد.

هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه کامپیوترها را می‌توان وادار به کارهایی کرد که در حال حاضر انسان‌ها آنها را بهتر انجام می‌دهند.

دانشجویان در این گرایش با موضوعاتی از قبیل شبکه‌های عصبی، هوش مصنوعی پیشرفته، تئوری فازی، پردازش تصویر و … آشنا می‌شوند.

گرایش هوش مصنوعی، گرایشی بین نرم‌افزار و معماری کامپیوتر است و در هر کدام از دو گرایش مذکور کاربردهایی دارد. این گرایش به‌طور عمده به ساخت سیستم‌های هوشمند و رباتیک می‌پردازد.

این دوره با حضور و سخنرانی دکتر رشاد حسینی ـ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه، ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰، به صورن آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت‌نام در این گروه  عضو شوند.

هوش مصنوعی و کشاورزی

ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند سلامت خاک و محصول را تعیین کنند، توصیه‌های کود را ارائه دهند، آب و هوا را نظارت کنند و همچنین می‌توانند کیفیت محصول را تعیین کنند.

تمام این مزایای هوش مصنوعی در کشاورزی، کشاورزان را قادر می‌سازد تا تصمیمات بهتری بگیرند و کشاورزی کارآمد انجام دهند. هوش مصنوعی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

هوش مصنوعی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بهینه سازی شیوه‌های کشاورزی، کشاورزی دقیق را امکان پذیر می‌کند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده‌های مربوط به شرایط آب و هوایی، ترکیب خاک و عملکرد تاریخی محصول را پردازش می‌کنند تا توصیه‌های مناسب برای آبیاری، کوددهی و کاربرد آفت‌کش‌ها را ارائه دهند.

استرالیا از هوش مصنوعی برای مقابله با چالش‌های ناشی از آب و هوای خشن و پیش‌بینی الگوهای آب و هوا، مدیریت منابع آب و نظارت بر سلامت محصولات استفاده می‌کند.

شرکت‌هایی مانند The Yield، یک شرکت استرالیایی AgTech، از هوش مصنوعی برای ارائه داده‌های بلادرنگ در مورد محصولات کشاورزی به کشاورزان استفاده می‌کنند.

ربات‌هایی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، می‌توانند کارهای سختی مانند علف‌های هرز، چیدن میوه و هرس را با دقت انجام دهند. با کاهش اتکا به کار دستی، رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی با به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی مرتبط با شیوه‌های کشاورزی مرسوم، به کشاورزی پایدار کمک می‌کند.

آنها مجهز به حسگرها و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای هستند که شرایط خاک، سلامت محصول و الگوهای آب و هوا را تجزیه و تحلیل می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند تا تصمیمات مبتنی بر داده در مورد کاشت، آبیاری و کوددهی بگیرند.

فناوری نرخ متغیر، فرآیندی که در آن هوش مصنوعی میزان افزایش یا کاهش کود را بر اساس مدل‌سازی کامپیوتری خاک و نقشه‌های عملکرد تخمین می‌زند، همچنین به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا بر اساس سلامت خاک، میزان کود را کاهش یا افزایش دهند.

ادغام هوش مصنوعی و هواپیماهای بدون سرنشین به ارزیابی سلامت خاک، شناسایی مناطق مستعد فرسایش و مدیریت موثر منابع آب، ترویج استفاده پایدار از زمین و حفظ منابع طبیعی ارزشمند کمک می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم