ورود قدرتمند تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم کالا به مصرف‌کننده

امتیاز دهید
نمایشگاه اگری فود

فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران با همکاری اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، درخواستی را مبنی بر ایجاد بازار و نمایشگاه دایمی عرضه مستقیم محصولات غذایی به شهرداران مناطق 4،5،18،19،21 و 22 تهران ارسال کردند.

در این نامه، از شهرداران مناطق نامبرده، تقاضا شده است تا زمینی را جهت این امر اختصاص دهند تا این مجموعه نمایشگاهی و فروشگاهی با سرمایه‌گذاری تشکل مطروحه، اجرایی شود.

برای اطلاع بیشتر از این طرح، گفتگویی با محسن نقاشی – دبیر فدراسیون داشته‌ایم که به اهم آن در ذیل اشاره می‌شود:

  • اوایل انقلاب، یک سری تعاونی‌ها و مراکز فروش مستقیم بود که با عنوان تولید به مصرف فعالیت می‌کردند و الان هدف ما هم این است که عرضه تولیدکننده را به مصرف‌کننده به صورت مستقیم ایجاد کنیم.
  • کالا و محصولات پس از تولید، هزینه‌هایی چون هزینه پخش و هزینه فروشنده را به دوش می‌کشند که باعث می‌شود محصولات با هزینه بالاتری بدست مصرف‌کننده برسند.
  • وقتی تولیدکننده‌ها تصمیم به ورود به فروشگاه‌های بزرگ می‌گیرند باید وجهی را به عنوان حق ورودی یکساله به فروشگاه‌ها پرداخت کنند که همین مسئله، قیمت تمام شده محصول را برای کارخانه بالا می‌برد.
  • در این طرح، تولیدکننده‌ها مجبور به پرداخت وجه ورودی به فروشگاه‌های بزرگ و هم‌چنین پخش مویرگی نیستند و همین مسئله منجر به کاهش هزینه‌ی تمام‌شده برای تولید محصولات می‌شود.
  • این یک فعالیت بُرد – بُرد برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است و همچنین سعی بر این است تا پخش آنلاین و تحویل کالا به درب مصرف‌کننده راه‌اندازی شود، در واقع، تولید‌کننده‌ها، توانایی بسیاری در قسمت فروش دارند و اگر تا به حال، تولید با فروش ادغام نشده است، در این طرح، ورود خود تولیدکننده به بحث فروش انجام خواهد گرفت.
  • گروه کیفی و کمی در این طرح برای نظارت بر مواردی چون کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های محصولات موادغذایی که گویا در فروشگاه‌های بزرگ دیده شده است تشکیل می‌شود تا امکان ظهور چنین مواردی ایجاد نشود.
  • فروش مستقیم موادغذایی به ادارات و کارخانجات به‌صورت مجموعه کالاها (پَک) می‌تواند با کاهش هزینه‌هایی که در قبلا به آن اشاره شد، موجب ارزان تر رسیدن محصول به کارمندان و کارگران این مجموعه‌ها شود.
  • این طرح به نفع اقتصاد کشور است و بویژه به نفع تولیدکنندگان کمتر شناخته شده است که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند ولی چون برند نیستند نمی‌توانند در بازار موفق عمل کنند، در این طرح، تلاش بر این است تا تولیدکننده‌های جوان و کمتر شناخته‌شده به مردم معرفی و شناسانده شوند.
  • ما به دنبال انجام این طرح هستیم و حتی اگر حمایت رسمی از سمت نهادهای دولتی انجام نگیرد باز بنا بر این است تا بصورت خودجوش، این حرکت برای حمایت از تولید و مصرف‌کننده انجام گیرد.
  • هر مسئول و هر مقام رسمی که کمکی در این زمینه کند یا حتی سنگ‌اندازی در انجام طرح داشته باشد، فدراسیون آن‌ها را به ریاست جمهوری و مراجع قضایی معرفی می‌کند.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوودآبادی
داوودآبادی
19 آبان 1400 10:51 ب.ظ

جناب دکتر
با سلام و احترام
با آرزوی موفقیت جنابعالی و همکاران گرانقدرتان
در عرصه ی فعالیتهای گروهی و جمعی از جمله فدراسیون صنایع غذایی
طرح مورد نظر. بسیار مفید وگام مهمی در جهت حفظ حقوق مصرف کنندگان و مراعات حال تولید کنندگان است. ولی متاسفانه سیستم واسطه گری و دلالی چنان در ارکان اقتصادرخنه کرده که سنگلاخ زیادی در مسیر، مزاحمت ایجاد میکنند که با اراده ی جمعی و انسجام کار گروهی ، موفقیت قطعی خواهد بود امیدوارم.با یاری واستعانت از خداوند وپایمردی وتلاش یاران موفق باشید
همت بلند دار که مردان روزگار
از همت بلند به جایی رسیده اند

دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم