ورگانو، تور کاوش در طبیعت برای کودکان برگزار کرد

امتیاز دهید
ورگانو

تورکاوش در طبیعت با گرایش مزرعه‌گردی برای کودکان 4 تا 10 سال توسط مجموعه آموزشی و گردشگری «ورگانو» در روز جمعه چهارم تیرماه در محل مرکز آموزش عالی امام خمینی (ر ه) برگزار شد.

به گزارش کافه کشاورز، هدف برگزاری  این تور، آشنایی کودکان با مفهوم خاک، روند کشاورزی، چیدن محصول همراه خانواده در مزرعه، آشنایی با آفات و حشرات مزرعه، کاشت نشا و آموزش روش نگهداری از آن، آشنایی با ماشین‌آلات کشاورزی و روش استفاده آن عنوان شده است.

به گفته مدیر اجرایی ورگانو، این تورها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با حضور مربی‌های کودک و راهنمای بزرگسال از مسیری امن و زیبا به سمت مزرعه حرکت کرده و با برداشت سیفی‌جات با انواع گیاهان، ویژگی‌ها و روش برداشت آن‌ها آشنا می‌شوند، حضور در گلخانه و کاشت نشا، گِل‌بازی، چیدن محصولات و آشنایی با  ماشین آلات کشاورزی(از قدیمی ترین تا جدیدترین و روش استفاده از آن) از فعالیت‌های مجموعه ورگانو برای این تورها به شمار می‌رود.

ورگانو در وب سایتش در مورد این مجموعه آورده است:

«ما یک تیم جوون عاشق طبیعت و سفر هستیم که هدفمون توسعه گردشگری کشاورزی و معرفی تجربه‌های بی‌نظیر توی مزرعه، روستا و آشنایی بیشتر با اون‌هاست. مزرعه‌ها فضاهای خیلی خوب و مناسبی برای خانواده‌ها هستن، چه جوونا، چه پدربزرگا و مادربزرگا. مخصوصاً برای بچه‌ها که این روزا خیلی مشغول دنیای مجازی هستن و از لمس طبیعت محروم شدن، مزرعه میتونه پر از جذابیت و تجربه‌های ناب باشه.
همراه ورگانو، می‌تونیم توی مزرعه زندگی کنیم، با خانواده کشاورز دوست بشیم، به حیوونای مزرعه غذا بدیم، میوه بچینیم، شب رو زیر آسمون پر ستاره‌ استراحت کنیم، از هوای پاک و از آرامش و صفای مزرعه لذت ببریم، با دوستامون دور آتیش شب‌نشینی داشته باشیم و خلاصه چند روزی از غوغای جهان فارغ باشیم و ببینیم و کیف کنیم و یاد بگیریم.
ورگانو یه فرصته؛ یه فرصت برای تجربه‌ی لحظه‌های ارزشمند همسو با طبیعت که این روزا تو زندگی شهری خیلی نایاب شده. ورگانو یه دوسته که دستتو میگیره و از خونه‌ تا مزرعه تورو همراهی می کنه، و کنارت هست تا بهترین تجربه زندگیت رو رقم بزنه.
همراه ما باش تا با هم تو این راه همقدم بشیم، ایرانمون رو بهتر بشناسیم و بیشتر عاشقش بشیم. همین الان تصمیم بگیر، تقویمتو بردار، یه روزی رو مشخص کن و به ورگانو خبر بده که منم هستم.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها

خبرهای کشاورزی شماره 102

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم