برگزاری ۲ رویداد چاره جو در مرکز نوآوری و شتابدهی گلستان

امتیاز دهید
رویداد چاره جو

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی گلستان از برگزاری رویداد چاره جو در حوزه‌های گیاهان دارویی و صنایع‌دستی و گردشگری در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهدی خطیر نامنی درباره این خبر افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی استان در نظر دارد یک رویداد چاره جو را با رویکرد صنایع‌دستی و گردشگری با محوریت ایجاد گردشگری روستایی، ایجاد گردشگری کشاورزی، زراعی، دامی و شیلاتی، ایجاد گردشگری سلامت، خوراک، دریایی، جنگلی بیابانی، ایجاد سامانه برای معرفی و فروش صنایع‌دستی استان، ایجاد سامانه‌های مجازی برای معرفی مناطق و خدمات گردشگری استان ایجاد سامانه برای معرفی و فروش صنایع‌دستی استان برگزار کند.

وی افزود: همچنین رویداد چاره جو دیگری با رویکرد گیاهان دارویی با محوریت تولید و توسعه بذرهای اصلاح شده گیاهان دارویی، ایجاد سامانه‌های مجازی برای عرضه و فروش محصولات مرتبط با گیاهان دارویی، طراحی و ساخت دستگاه‌های خانگی فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد سامانه‌های مجازی برای ترویج، آموزش و مشاوره مرتبط با گیاهان دارویی برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی گلستان تصریح کرد: علاقه‌مندان و ایده پردازان برای شرکت در این رویداد چاره جو می‌توانند تا تاریخ ۲۹ تیرماه امسال در سامانه ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: این دو رویداد چاره جو طی روزهای ۱۰ و ۱۳ مردادماه برگزار می شود.

خطیر نامنی گفت: چاره جو یک رویداد نوآوری جمعی است که به‌منظور کشف و حل معضلات و مسائل اساسی ملی و یا منطقه‌ای در صنایع، سازمان‌ها و مراکز تخصصی با حمایت کسب‌وکارها و سازمان‌های پیشرو طراحی شده است.

گردشگری کشاورزی یک جنبه نوظهور از گردشگری در ایران است  و رویکردهای متفاوتی نسبت به این گردشگری از جمله رویکرد تجربه گرا وجود دارد.

گردشگری کشاورزی تحت عنوان گردشگری مزرعه از اواخر قرن ۱۹ میلادی در اروپا (تیرول کشور اتریش) آغاز شده است و در طی بیش از ۱۰۰ سال که از قدمت آن می‌گذرد، اما تنها در طی چند سال گذشته در ایران مطرح شده و فعالیت‌هایی پراکنده در این حوزه انجام می‌شود.

در کشورهای اروپایی، آمریکایی و جنوب شرقی آسیا ساختار مزارع به گونه‌ای است که محل اقامت روستاییان و مزرعه‌داران در خود مزرعه است، به همین دلیل در طی سال‌های گذشته، عمده­‌ی فعالیت‌هایی که در حوزه گردشگری کشاورزی انجام می شود، در واقع بخشی از گردشگری روستایی به نام گردشگری مزرعه است (نه گردشگری کشاورزی).

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم