پیش‌بینی برای آینده پنج ساله گردشگری کشاورزی

امتیاز دهید
گردشگری کشاورزی در پنچ سال آینده

گردشگری کشاورزی رشد بسیار خوبی را در مناطق مختلف جهان با جغرافیاهای متفاوت دارد، از این رو پیش‌بینی‌ها برای آینده پنج ساله پیش روی این صنعت در حال انجام است.

اندازه بازار جهانی گردشگری کشاورزی در سال 2022 به 58.8 میلیارد دلار رسید. با نگاهی به آینده، گروه IMARC انتظار دارد که این بازار تا سال 2028 به ارزش 114.3 میلیارد دلار آمریکا برسد که نرخ رشد (CAGR) 11.3 درصدی را طی سال‌های 2023-2028 نشان می‌دهد.

گردشگری کشاورزی یک شرکت تجاری است که فعالیت‌های تولید و فرآوری کشاورزی را با گردشگری به منظور سرگرمی و تفریح گردشگران ادغام می‌کند.

این به کشاورزان فرصتی برای ایجاد درآمد اضافی و راهی برای بازاریابی مستقیم به مصرف‌کنندگان می‌دهد. همچنین این امکان را برای جوامع فراهم می‌کند تا پایه‌های مالیات محلی خود را افزایش دهند.

علاوه بر این، به حفظ زمین‌های کشاورزی کمک می‌کند و به ایالت‌ها اجازه می‌دهد تا شرکت‌های تجاری را توسعه دهند.

در حال حاضر، گردشگری کشاورزی به دلیل توانایی آن در احیای اقتصادهای روستایی، آموزش عمومی در مورد کشاورزی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای ساکنان محلی، در سراسر جهان در حال جذب است.

روند بازار گردشگری کشاورزی

امروزه، کشاورزان به طور فزاینده‌ای از گردشگری کشاورزی برای به دست آوردن مزیت رقابتی و سرمایه‌گذاری بر منحصر به فرد بودن مزرعه و شیوه زندگی کشاورزی خود استفاده می‌کنند.

این، همراه با افزایش تمرکز بر توسعه روستایی، نشان دهنده یکی از عوامل کلیدی رشد بازار است. علاوه بر این، گردشگری کشاورزی فعالیت‌های مزرعه‌ای مختلفی مانند ماهیگیری، جشنواره‌های برداشت محصول، اسب‌سواری، عکاسی از حیات وحش، اقامت در مزرعه در فضای باز، واگن‌سواری یا سورتمه سواری، چیدن گوسفند، کلاس‌های آشپزی با استفاده از محصولات مزرعه، تورهای حیوانات با راهنما و بازسازی تاریخی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، افزایش قابل توجهی در استفاده از مزارع برای رویدادهایی مانند عروسی، گردهمایی‌ها و مهمانی‌های خصوصی وجود دارد.

این امر در تلاقی با افزایش مشارکت در فعالیت‌های گردشگری کشاورزی در بسیاری از کشورهای جهان، رشد بازار را تسهیل می‌کند.

جدای از این، گردشگران شیفته سبک زندگی روستایی هستند و هنگام بازدید از مزارع، محصولات و خدمات مزرعه را خریداری می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که این امر، همراه با افزایش فعالیت میوه‌هایی که خودتان بچینید، چشم‌انداز مثبتی را برای بازار در سال‌های آینده ایجاد کند.

روش تحقیق

گروه MARC از یک روش تحقیق قوی استفاده می‌کند که شامل مثلث‌بندی داده‌ها با استفاده از ادغام رویکردهای پایین به بالا و بالا به پایین و اعتبار سنجی اعداد نهایی بازار از طریق مصاحبه‌های متخصص است.

آن‌ها از پایگاه داده گسترده خود از داده‌های اقتصاد کلان و بخش خاص برای تولید پیش‌بینی صنعت استفاده می‌کنند.

نرخ‌های رشد نشان داده شده توسط بازار بر اساس عوامل متعدد و میزان تاثیر آنها بر بازار محاسبه می‌شود.

این عوامل شامل محرک‌های بازار، چالش‌ها، پیشرفت‌های فناوری، مقررات دولتی، سناریوهای کلان اقتصادی و غیره است.

در تحقیقات اولیه که شامل اعتبارسنجی یافته‌ها و مفروضات بازار داخلی از طرف سهامداران کلیدی صنعت و شرکت‌کنندگان زنجیره ارزش است.

به منظور تخمین و اعتبارسنجی اندازه بازار و بخش ها/زیربخش های آن، از ترکیبی از رویکردهای بالا به پایین و پایین به بالا استفاده می‌شود.

همچنین تحقیقات ثانویه گسترده‌ای برای شناسایی بازیگران کلیدی در صنعت انجام می‌شود که بدین ترتیب، همه درصد سهم‌ها، تقسیم‌ها و تفکیک‌ها با استفاده از ترکیبی از منابع ثانویه و مصاحبه‌های اولیه به دست آمدند.

تمامی عوامل اقتصاد کلان و خرد موثر بر رشد بازار نیز در برآورد اندازه بازار در نظر گرفته شد.

همه عوامل احتمالی که بر مطالعه بازار تأثیر می‌گذارند، با جزئیات جامع مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار گرفته‌اند، از طریق تحقیقات اولیه تأیید شده و برای تولید بینش‌های کمی و کیفی نهایی تجزیه و تحلیل شده‌اند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم