وضعیت کشاورزی و مزارع در اروپا/ مزارع فرانسوی بزرگ‌تر شده‌اند

4.2/5 - (26 امتیاز)
مزارع در اروپا

وزیر کشاورزی فرانسه در ماه جاری میلادی، اعلام کرده است که مزارع فرانسوی در دهه گذشته به طور متوسط ​​بزرگتر شده‌اند اما هنوز بسیار کوچکتر از رقبای اصلی مانند کانادا و ایالات متحده آمریکا هستند.

بر اساس سرشماری کشاورزی، میانگین وسعت مزارع فرانسوی در سال 2020 از 55 هکتار در سال 2010 به 69 هکتار رسیده است. هرچندکه در سال‌های اخیر، بحث بر سر مزایا و معایب کشاورزی در مقیاس صنعتی در اتحادیه اروپا، به ویژه در مورد رفاه حیوانات و تأثیر بر محیط زیست، افزایش یافته است.

390000 مزرعه در فرانسه وجود دارد که از 490000 مزرعه در سال 2010، کمتر شده است اما سطح زمین کشاورزی در همان رقم، 26.7 میلیون هکتار، ثابت باقی مانده که معادل نیمی از سرزمین اصلی فرانسه است.

به گفته وزیرکشاورزی فرانسه، مزارع فرانسوی از نظر سطح کشت با آلمان برابری می‌کنند و مزارع کانادا در سال 2016 به طور متوسط ​​332 هکتار یا پنج برابر وسعت مزارع فرانسوی بوده و متوسط ​​وسعت مزارع ایالات متحده تا سال 2017، 178 هکتار بوده است.

بخش کشاورزی یکی از استفاده‌کنندگان اصلی زمین در اروپا است، علفزار و زمین‌های زراعی با هم، 39 درصد از پوشش زمین اروپا را تشکیل می‌دهند. حدود 94 درصد از انتشار آمونیاک در اروپا در سال 2015 از کشاورزی و عمدتاً از فعالیت‌هایی مانند ذخیره‌سازی کود، پخش دوغاب و استفاده از کودهای نیتروژن معدنی ناشی شده است.

اتحادیه اروپا با مجموع انتشار 173 میلیون تُن دی‌اکسیدکربن از خاک‌های زهکشی‌شده، دومین کانون بزرگ انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

اتحادیه اروپا به طور گسترده در اکثر کالاهای اولیه کشاورزی خودکفا است و دو چالش اصلی آن، تغییرات آب‌و‌هوایی و تغییرکاربری زمین است. تعداد مزارع در حال کاهش و میانگین اندازه مزرعه افزایش می‌یابد.

تگرگ، بارندگی شدید، سیل و خشکسالی ناشی از تغییرات آب‌و‌هوایی، منجر به کاهش بازدهی کشاورزی شده است.

محصولات زراعی تولید غلات اتحادیه اروپا در حال افزایش است، با پیش بینی 294.8 میلیون تُن برای سال 2022-2021، که 5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد این رشد عمدتاً با احیای تولید گندم که 11.9 درصد بیشتر از سال گذشته یعنی 131 میلیون تُن برآورد شده است.

تولید دانه‌های روغنی اتحادیه اروپا برای سال جاری افزایش 10 درصدی داشته  و همچنین انتظار می‌رود که تولید محصولات پروتئینی اتحادیه اروپا به 4.8 میلیون تُن برسد که نسبت به سال قبل، 11.3 درصد افزایش داشته است.

برای چغندرقند، پیش بینی عملکرد 75.1 تن در هکتار است. تولید چغندرقند اتحادیه اروپا می‌تواند به 113 میلیون تُن برسد که نسبت به فصل قبل، 13.6 درصد افزایش داشته است.

پیش‌بینی می‌شود که تولید روغن زیتون اتحادیه اروپا برای سال‌های 2022-2021  برابر با سال گذشته یعنی دو میلیون تُن باشد. در مورد صادرات هم انتظار می‌رود که صادرات اتحادیه اروپا افزایش یافته و به 860000 تُن و تولید سیب نیز به دلیل افزایش تولید لهستان با 10 درصد افزایش به 12.5 میلیون تُن برسد.

همچنین به دلیل کاهش تولید پرتقال توسط ایتالیا، کاهش 3 درصدی برای این محصول بوجود آمده و میزان تولید اتحادیه اروپا به 6.4 میلیون تُن می‌رسد.

پنیر، گزینه اصلی فرآوری شیر است که با رشد صادرات پشتیبانی می‌شود، به طور کلی، صادرات پنیر اتحادیه اروپا می‌تواند تا 4 درصد و تولید کره تا 0.1 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشته باشد.

البته انتظار می‌رود تولید گوشت گاو اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​کاهش یابد و این در بیشتر موارد به دلیل کاهش گله‌ی گاو  است. بیشترین صادرات گوشت گاو اتحادیه اروپا به بازارهای پرارزش مانند ژاپن، نروژ و هنگ کنگ است.

بخش طیور نیز با اثرات ماندگار آنفولانزای پرندگان (AI)، کاهش تقاضای خدمات غذایی و هزینه‌های بالای خوراک، وضعیت چالش برانگیزی را پشت سر می‌گذارد و انتظار می‌رود تا تولید، 0.9 درصد کاهش یابد.

سرانجام، گوشت گوسفند و بز با کمبود عرضه هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در سطح جهانی مواجه است و منجر به رشد قیمت می‌شود، بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا تولید این گوشت در اتحادیه اروپا به میزان 1.3 درصد افزایش یابد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
نوآوری کشاورزی - گوشت آزمایشگاهی

روندهای نوآوری کشاورزی

احداث مزرعه عمودی

نکات لازم برای احداث مزرعه عمودی

سوسیس خانگی

دو روش طلایی تهیه سوسیس خانگی

غذاهای تخمیری

مزایای غذاهای تخمیری و عوارض فقدان تولید خوب

کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم