پرورش کلپ در اقیانوس‌ها

امتیاز دهید
کلپ بلو

یک شرکت آبزی پروری اقیانوسی پایدار به نام «کلپ‌بلو» (KelpBlue) وجود دارد که بر روی پرداختن به چالش‌های تغییرات آب‌و‌هوایی و بازگرداندن سلامت اکوسیستم‌های دریایی از طریق کشت کلپ غول پیکر، متمرکز است.

جنگل‌های زیر آب، مقادیر زیادی دی‌اکسید‌کربن را برای همیشه در اقیانوس محبوس می‌کنند، جنگل‌های کلپ همچنین به حفظ اکوسیستم‌های دریایی سالم کمک کرده و غذا و سرپناهی را برای گونه‌های بی‌شماری فراهم می‌کنند.

کلپ، یکی از سریعترین موجودات در حال رشد روی زمین است، برای بسیاری از گونه‌های دریایی، زیستگاه ایجاد می‌کند و برای حبس کربن در زیر آب، فوق‌العاده کارآمد است.

کلپ را می‌توان به طور پایدار و مکرر حداقل به مدت 7 سال برداشت کرد و عصاره‌های ارزشمندی از جمله هیدروکلوئیدها، پلی فنول‌ها، فلوروتانین‌ها، مانیتول، فوکوئیدان‌ها و سایر ترکیبات فعال زیستی را فراهم می‌کند.

کاهش قابل توجه CO2 ، افزایش تنوع زیستی اقیانوس‌ها و تکمیل ذخایر ماهی از تاثیرات زیست‌محیطی کشت کلب بوده و ایجاد شغل در جوامع ساحلی، افزایش آگاهی نسبت به اقیانوس و راه‌حل الهام بخش و قابل تکرار مبتنی بر طبیعت از اثرات اجتماعی آن به شمار می‌آید.

دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد با تعداد قابل توجهی در برنامه‌های شرکت کلپ‌بلو هست و این شرکت بنا دارد به اهداف زیر دستیابی کامل پیدا کند تا رفاه و حفاظت از محیط‌زیست ارتقا داده شود:

  • ایجاد مشاغل ثابت بصورت مستقیم و غیرمستقیم در کشورهای نیازمند رشد ظرفیت
  • بدون اسراف، بدون مواد شیمیایی، بدون کود و آفت‌کش برای سود خالص برای محیط‌زیست
  • کاهش انتشار کربن ( این مزارع کلپ سالانه 2/. تا 5/. گیگاتن CO2 را جذب و جبران می‌کند – چشم انداز 2050)
  • افزایش تنوع زیستی محلی و انعطاف‌پذیری اکوسیستم؛کاهش اسیدیته اقیانوس‌ها و تقویت عمده ذخایر ماهی منطقه‌ای و از نظر اقتصادی مهم

دفتر مرکزی این شرکت در آمستردام، هلند شمالی است  و در سراسر زنجیره ارزش کامل کشت و پردازش کلپ با هدف افزایش سلامت اقیانوس‌ها و جلوگیری از CO2 عمل می‌کند، آنها یک قطعه آزمایشی به مساحت چهار جریب در سواحل نامیبیا شروع کردند و با اضافه کردن 10 جریب جنگل در هر ماه، مقیاس را افزایش می‌دهند، تعداد کارمندان این شرکت، 21 تا 50 نفر است.

افزایش تنوع زیستی یکی از ارکان ماموریت آن‌ها است و از ترکیبی از روش‌ها، از eDNA گرفته تا سنجش صوتی و پایش هوایی برای جمع‌آوری داده‌ها به صورت مداوم استفاده می‌کنند، آن‌ها انتظار دارند سالانه 120 تن کلپ غول پیکر در هکتار برداشت کنند.

کلپ، یکی از سریعترین موجودات در حال رشد در این سیاره است و با شرایط مطلوب می‌تواند تا 60 سانتی متر (2 فوت) در روز رشد کند و طول آن به 45 متر (150 فوت) برسد.

کلپ نوعی جلبک دریایی قهوه‌ای است و مانند گیاهان مستقر در خشکی از فرآیند فتوسنتز برای رشد استفاده می‌کند، در این فرآیند، کلپ نور خورشید، CO2  و مواد مغذی را جذب می‌کند تا در بافت‌های خود مانند تیغه‌ها و برگ‌های خود ذخیره کند.

مقدار کربن ذخیره شده در زیست توده کلپ به عنوان بهره‌وری اولیه خالص (NPP) بیان می‌شود همانطور که کلپ رشد می‌کند، به طور مداوم مواد آلی را آزاد می‌کند که برخی از آنها کوچک هستند و در آب حل می شوند، به نام کربن آلی محلول (DOC) و برخی از مواد بزرگتر که قادر به حل شدن در آب نیستند توسط میکروب ها مصرف می‌شود یا به دریا منتقل می‌شود و در کف اقیانوس فرو می‌رود.

از آنجایی که بعید است ته اقیانوس مختل شود و تماس انسانی بسیار کمی دارد، خطر انتشار کربن عملاً صفر است، بنابراین می‌توان آن را به طور دائمی «جدا شده» در نظر گرفت، هر بخشی از کلپ که جدا شود و اندازه آن بزرگتر از یک سر سوزن باشد، کربن آلی ذرات (POC) نامیده می‌شود.

این می‌تواند شاخه‌هایی باشد که کلپ به طور مداوم می‌ریزد، این برگ‌ها دارای مثانه‌های گازی به نام پنوماتوسیست هستند و به آن‌ها این توانایی را می‌دهند که گاهی هزاران کیلومتر رانده شوند.

در نهایت مثانه‌های پر از گاز کلپ می‌ترکد و ریزه‌های کلپ به آب‌های عمیق‌تر فرو می‌رود یا در رسوبات اقیانوس مدفون می‌شود.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که اکوسیستم های طبیعی جلبک دریایی در حال حاضر تقریباً 173 میلیون تن کربن سالانه را جدا می‌کنند.

این مطالعه همچنین تخمین می‌زند که 43 درصد کربن جنگل‌های کلپ به این دو شکل DOC و POC از اکوسیستم صادر می‌شود و تقریباً 9 تا 11 درصد از خالص بهره‌وری اولیه جنگل‌های کلپ به طور دائم در اعماق اقیانوس ذخیره می‌شود.

کارآفرینی در گینه و فرآوری محصولات کشاورزی

کشت و گشت دو، نشریه الکترونیکی ویژه گردشگری کشاورزی منتشر شد

کشت و پردازش جلبک دریایی در اقیانوس‌ها توسط Sea6 Energy

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم